يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۲۹۳۰
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۰۳ آذر ۱۳۹۳
توافق خوب برای ملت ما هم کاملا مفهومی روشن و قابل درک دارد. توافقی که در آن اولا عزت و استقلال ما حفظ شود؛ ثانیا همه تحریم ها (طبق وعده آقای رییس جمهور) باید برداشته شود. انتظار به حق داریم که در مذاکرات، 63 مورد (تمام 63مورد) تحریم علیه ایران را باید بردارند تا بگوییم مذاکرات ثمربخش بوده است؛ تا حداقل اگر چرخ سانتریفیوژها دیگر نمی‌چرخد، چرخ زندگی مردم بهتر بچرخد! تا اگر آرمیتا و علیرضا پدرانشان را از دست دادند، در عوض...

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598؛ آنچه برای ما مهم بوده رسیدن به یک "توافق خوب" است. توافق خوب برای ملت ما هم کاملا مفهومی روشن و قابل درک دارد. توافقی که در آن اولا عزت و استقلال ما حفظ شود (چرا که هیچ ایرانی حاضر به فروش خاک و عزت خود برای کسب نان یا ترس از دشمن نیست) ثانیا همه تحریم ها (طبق وعده آقای رییس جمهور) باید برداشته شود، حالا در این میان هرچه امتیاز کمتری بدهیم، توافق خوب تری کرده ایم.

البته ممکن است برخی بگویند که در توافق خوب باید حقوق هسته ای ما داده شود! جواب آن است که حقوق هسته ای را معاهدات بین المللی به ما داده و نیازی به اجازه از کسی نداریم، حرف ما با آمریکا و آن پنج کشور این است که شما حق دخالت در امور داخلی و علمی مارا ندارید و این کاملا منطبق بر حقوق بین المللی است که استقلال هر کشور را تعریف میکند.

خب! اینکه آقای ظریف و دوستانشان در طول مذاکره تا چه اندازه عزت و استقلال ایران را حفظ کرده اند، بماند! چرا که صحبت ما در این نوشتار بر سر تحریم هاست.

از ابتدای انقلاب یعنی در سال 58 آمریکا و متحدانش پروژه تحریم ایران را در دستور کار قرار دادند و هر بار با یک تحریم جدید، تامین بخشی از نیازهای مردم کشور را دچار اخلال کرد، البته در بسیاری از موارد ما توانستیم پس از مدتی با تکیه بر توان داخلی، نیاز مردم را برطرف کنیم؛ اما خب، نمی توان منکر شُک اولیه ناشی از تحریم بر اقتصادمان بشویم چرا که تقویت تولید داخل مدتی زمان میبرد و در این مدت مایحتاج مردم دچار مشکل میشد. البته مردم ما نیز همیشه صبوری کرده اند و به قول سردار بزرگ "ستارخان": خاک میخوریم و خاک نمیدهیم.

در یک سال و اندی که دولت آقای روحانی با وعده حل مسئله هسته ای و برداشتن تحریم ها پا به میدان گذاشت، همه خوشحال شدیم که قرار است با تدبیر ایشان بیش از 55 مورد تحریم علیه مردمان برداشته شده و پوزه این ظالمان و مستکبران به خاک مالیده شود. پس از 100روز تلفن زدن به اوباما و ملاقات با جان کری و اشتون و شرمن، و لغو برنامه های ضد صهیونیستی و غیره و غیره، توافق ژنو امضا شد.

ژنو و ما ادراک ما الژنو! زمانی که متن توافق اقدام مشترک، درست یک سال پیش در چنین روزی امضا شد، همه آرزو ها و بافته هایمان نقش بر آب رفت، چرا که طی آن تمام دستاوردهای هسته ای و عزت خود را دادیم اما درمقابل چیزی دستمان را نگرفت! دریغ از یک تحریم که برداشته شود. مقداری از پولهای خودمان را طی 4 قسط دادند اما در همین مدت 3 برابر آن از اموال ایران بلوکه شد، 8تحریم جدید علیه مان امضا شد، توهین و تحقیر مقامات آمریکایی بماند که هیچکدام توسط دستگاه دیپلماسی پاسخ نگرفت.

اما باز دلمان را خوش کردیم که در توافق جامع چه‌ها و چه‌ها که نمی شود و این بار عزت‌مدارانه به میدان میرویم و با حفظ استقلال کشورمان، همه تحریم ها را لغو میکنیم! ما اگر چه به آمریکا و مذاکره با آن شیطان صفت بدبینیم اما به تیم مذاکره کننده ایرانی خوشبینانه نگاه میکنیم و انتظار به حق داریم که در مذاکرات، 63 مورد (تمام 63مورد) تحریم علیه ایران را باید بردارند تابگوییم مذاکرات ثمربخش بوده است؛ تا حداقل اگر چرخ سانتریفیوژها دیگر نمیچرخد، چرخ زندگی مردم بهتر بچرخد! تا اگر آرمیتا و علیرضا پدرانشان را از دست دادند، در عوض...


لیست 63 مورد تحریمی که باید طی توافقات لغو شود


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۳
۰
۰
چرا تو این 63 مورد فقط یک اسم به صراحت اعلام شده؟!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها