کد خبر: ۲۷۲۹۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۰۳ آذر ۱۳۹۳
طرح موضوع تمدید مذاکرات در گفت‌و‌گوهای طرفین در وین، پیشنهاد کری به ظریف درباره تمدید دوره زمانی مذاکرات، بررسی مهم‌ترین زمینه‌های اختلاف ایران و ۱+۵ در مذاکرات وین، مواضع وزیر خارجه انگلیس درباره روند گفت‌و‌گوهای هسته‌ای و موضع‌گیری نخست‌وزیر رژیم اسرائیل علیه مذاکرات، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تابناک، طرح موضوع تمدید مذاکرات در گفت‌و‌گوهای طرفین در وین، پیشنهاد کری به ظریف درباره تمدید دوره زمانی مذاکرات، بررسی مهم‌ترین زمینه‌های اختلاف ایران و ۱+۵ در مذاکرات وین، مواضع وزیر خارجه انگلیس درباره روند گفت‌و‌گوهای هسته‌ای و موضع‌گیری نخست‌وزیر رژیم اسرائیل علیه مذاکرات، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

آخرین تحلیل‌ها در آستانه ضرب‌الاجل توافق نهایی هسته‌ای

به گزارش «تابناک»، با فرا رسیدن روز ۲۴ نوامبر و ضرب‌الاجل توافق هسته‌ای، حجم گسترده‌ای از اخبار و تحلیل‌های مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی به این موضوع اختصاص یافته است.

خبرگزاری «رویترز» با انتشار مطلبی در این زمینه، از گفت‌و‌گوی طرفین درباره تمدید مذاکرات سخن گفته است. این خبرگزاری می‌نویسد ایران، آمریکا و دیگر کشورهای طرف مذاکره هسته‌ای، گزینه تمدید مذاکرات را در دستور کار قرار داده‌اند.

این خبرگزاری در ادامه به نقل از یک دیپلمات اروپایی می‌نویسد، با توجه به زمان اندک باقی مانده، دستیابی به توافق جامع عملاً امکان‌پذیر نیست و حتی در صورت حصول توافق سیاسی، باید بعداً درباره جزئیات فنی آن به گفت‌و‌گو پرداخت.

آخرین تحلیل‌ها در آستانه ضرب‌الاجل توافق نهایی هسته‌ای

اما بنا بر اعلام برخی منابع، تمدید مذاکرات گزینه‌ای است که از سوی آمریکا به ایران پیشنهاد شده است. به نوشته سایت خبری «آروتز شوا»، ایالات متحده، روز گذشته به ایران پیشنهاد کرده تمدید مذاکرات را مورد بررسی قرار دهد.

یک مقام آمریکایی با بیان این مطلب گفته گزینه‌های مختلفی درباره مذاکرات وجود داشته است که تمدید، یکی از آن‌ها بوده و این موضوعی است که جان کری در دیدار با محمد جواد ظریف مطرح کرده است.

این سایت با اشاره به سفر وزرای خارجه بقیه کشورهای عضو گروه ۱+ ۵ به وین، می‌نویسد، این سفر به این دلیل است که حتی در صورت آماده نشدن توافق تا زمان تعیین شده، راهی قابل قبول برای تمدید مذاکرات تدوین شود.

آخرین تحلیل‌ها در آستانه ضرب‌الاجل توافق نهایی هسته‌ای

روزنامه «آیریش ایندیپندنت» از جمله دیگر مطبوعاتی است که گزارشی ‌از آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران منتشر کرده و از کاهش امید‌ها برای دستیابی به توافق جامع تا زمان تعیین شده سخن گفته است.

این روزنامه به نقل از یک دیپلمات غربی حاضر در مذاکرات می‌نویسد، گفت‌و‌گو‌ها بسیار فشرده است و هنوز شکاف‌های مهمی میان طرفین وجود دارد. در این مطلب همچنین اشاره شده که مهم‌ترین مواد اختلاف طرفین در حال حاضر، حجم برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران در آینده از یک سو و سرعت برداشته شدن تحریم‌های موجود علیه ایران از سوی دیگر است. 

آخرین تحلیل‌ها در آستانه ضرب‌الاجل توافق نهایی هسته‌ای

روزنامه «گاردین»، موضع وزیر خارجه انگلیس درباره روند مذاکرات هسته‌ای وین را بازتاب داده و می‌نویسد، فیلیپ هاموند از به کار گرفتن آخرین تلاش‌های مهم برای به نتیجه رساندن مذاکرات تا زمان ضرب‌الاجل تعیین شده سخن گفته است.

به نوشته این روزنامه، هاموند در عین حال نسبت به فاصله زیاد مواضع دو طرف در مذاکرات هشدار داده است. گاردین در ادامه مطلب خود با اشاره به اظهارات و موضع‌گیری‌های مقامات غربی و ایرانی‌ می‌نویسد، در حال حاضر و با توجه به زمان باقی مانده، حصول توافق جامع محتمل نیست؛ اما امید‌ها در حال حاضر به حصول یک توافق کلی و تعیین چهارچوب‌هاست که جزئیات فنی آن بعداً مورد بحث قرار گیرد.

آخرین تحلیل‌ها در آستانه ضرب‌الاجل توافق نهایی هسته‌ای

در ‌‌نهایت، نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز بار دیگر علیه توافق هسته‌ای غرب با ایران موضع‌گیری کرده که اظهارات وی در برخی مطبوعات و رسانه‌ها بازتاب یافته است.

روزنامه «ژاپن تودی» می‌نویسد، بنیامین نتانیاهو به قدرت‌های جهانی طرف مذاکره با ایران هشدار داده که در این مذاکرات مرتکب «اشتباه تاریخی» نشوند. وی در این زمینه اظهار داشته: «مهم است که توافق بدی با ایران حاصل نشود. یک توافق بد به ایران اجازه می‌دهد هزاران سانتریفیوژ خود را حفظ کند که می‌تواند از آن‌ها برای غنی‌سازی اورانیوم، یعنی چیزی که برای ساخت بمب هسته‌ای نیاز است، استفاده کند».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها