يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۲۹۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۰۳ آذر ۱۳۹۳
برخی منابع آگاه غربی اعلام کردند سفارتخانه آمریکا به زودی در دمشق بازگشایی خواهد کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، به گفته برخی منابع آگاه غربی، واشنگتن در شرف بازگشایی سفارت خود در دمشق است.

شبکه المنار به نقل از منابع فرانسوی اعلام کرد یک هیات دیپلماتیک آمریکایی به زودی در دمشق مستقر شده و سفارتخانه آمریکا را بازگشایی خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، وزارت خارجه آمریکا این موضوع را چند ماه پیش مطرح کرده بود. آمریکایی‌ها همچنین به منظور انتقال لوازم مورد نیاز سفارتخانه با شرکت‌های حمل و نقل دریایی و هوایی سوریه هماهنگی‌های لازم را به عمل آورده‌اند.

سفارت آمریکا که در منطقه ابورمانه دمشق قرار دارد از دو سال و نیم پیش تعطیل بوده است.

واشنگتن در طول این مدت از طریق سفارت جمهوری چک به منافع خود در سوریه رسیدگی می‌کرد.

"بثینه شعبان"، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، حدود پنج ماه پیش از تماس‌های برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و تعدادی از کشورهای غربی خبر داده بود که تمایل خود را برای باز کردن کانال‌های ارتباطی با دمشق اعلام کرده بودند.

تحلیلگران می‌گویند تصمیم آمریکا برای بازگشایی سفارت خود در دمشق به منزله شکست قطعی واشنگتن و متحدان غربی و عربی آن در سوریه است.

سوریه از مارس سال ۲۰۱۱ عرصه خشونتهای مرگبار بوده است. به گفته زید رعد زید الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، از زمان آغاز درگیری‌ها تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این کشور کشته شده‌اند.

قدرت‌های غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از پیکارجویان مخالف دولت سوریه حمایت می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها