يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۲۹۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۰۳ آذر ۱۳۹۳
یک مقام ایرانی:
یک مقام ارشد ایرانی به خبرگزاری رویترز گفت: در صورت شکست مذاکرات در وین می‌توانیم همکاری‌های خود با مسکو و پکن را افزایش دهیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، این مقام ارشد ایرانی که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز، اظهار کرد: به طور قطع ما برای شکست مذاکرات طرحی جایگزین داریم.

این مقام ایرانی بدون ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه، گفت: من نمی‌توانم جزئیات بیشتری فاش کنم اما ما همیشه روابط خوبی با روسیه و چین داشته‌ایم. طبیعی است که اگر مذاکرات به شکست بیانجامد ما همکاری‌های خود با دوستانمان را افزایش می‌دهیم و فرصت‌های بیشتری را برای حضور آنها در بازار خوب ایران فراهم می‌کنیم.

این مقام ایرانی افزود: ما در بسیاری از مسائل شامل سوریه و عراق دیدگاه‌های مشترکی (با روسیه و چین) داریم.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، چین یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران محسوب می‌شود و می‌توان گفت از معدود کشورهایی است که از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا در طول سه سال گذشته صادرات محصولاتش به ایران کاهش نداشته است. روسیه نیز به فروش سلاح به ایران ادامه داده و در این کشور نیروگاه برق هسته‌ای ساخته است.

بنابراین هر دو کشور می‌توانند در شورای امنیت سازمان ملل از ایران حمایت کنند.

علی واعظ یک کارشناس حوزه ایران در گروه بحران بین‌الملل در این باره گفت: مقامات ایرانی معتقدند که در صورت شکست مذاکرات می‌توانند روی همسایگانشان برای دور زدن تحریم‌ها و عبور از محدودیت‌ها حساب کنند اما موفقیت این استراتژی جای تردید دارد.

این کارشناس افزود: اما از طرف دیگر شرکت‌های غربی خواهان پایان تحریم‌ها و حکم دادگاه اروپایی علیه تحریم‌های اتحادیه اروپا هستند تا بتوانند به ایران بازگردند.

یک دیپلمات اروپایی حاضر در مذاکرات اظهار کرد: به دلیل کاهش تحریم‌ها علیه ایران از یک سال گذشته تاکنون فشار بر این کشور برای انجام توافق کمتر از 12 ماه پیش است. اگر توافقی حاصل نشود ایران به سمت روسیه و چین بعلاوه برخی کشورهای اروپایی خواهد رفت که برای برقراری روابط تجاری دوجانبه با ایران آماده هستند.

همچنین یک مقام ایرانی دیگر گفت که برخی در ایران که نسبت به توافق با غرب بدبین هستند ترجیح می‌دهند روابط خود را با قدرت‌هایی چون روسیه و چین که پیشتر تحریم‌های یکجانبه آمریکا و اروپا را محکوم کرده بودند افزایش دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
سرباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۳
۰
۰
معلومه که این مسئول ظریف نگر! از تیم ظریف! آرزویشان به غرب است! هنوز معشوقه غربند! اگر فرجی نشد حالا بروند سراغ روسیه و چین!
و حتما توقع دارند روسیه و چین هم بعد از اینهمه معطلی بله بگویند و فرش قرمز برای " زنرالهای" جنگ ندیده کنند!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها