يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۲۹۵۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۰۳ آذر ۱۳۹۳
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم‌زمان با سالگرد تاسیس خود نگاهی به برترین‌های فوتبال قاره کهن انداخته است که علی کریمی، بازیکن سابق تیم ملی ایران نیز یکی از این همین بازیکنان است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، پایگاه اینترنتی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره "علی کریمی" نوشت: «کریمی، بازیکن کاریزماتیک فوتبال ایران است که هیچگاه از ذهن علاقه‌مندان به فوتبال در آسیا پاک نخواهد شد. او یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال ایران است که با مهارتش باعث تمجید تمام علاقه‌مندان فوتبال در قاره شد. کریمی که به مارادونای آسیا معروف است با سبک متفاوت بازی خود توانست قاره آسیا را در جهان طور دیگری نشان دهد. کریمی با 38 گل زده در 127 بازی ملی، سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران است. او نقش مهمی در موفقیت‌های فوتبال ایران داشت.

کریمی با تیم ملی فوتبال ایران در سال 2004 موفق شد عنوان سوم جام ملت‌های آسیا را کسب کند و در همان سال به عنوان بهترین بازیکن آسیا معرفی شد. او همچنین در سال 1998 مدال طلای بازی‌های آسیایی را به همراه تیم ملی ایران کسب کرد.

علی کریمی متولد کرج است و در عرصه باشگاهی خیلی موفق‌تر از رده ملی کار کرد. او توانست در تیم‌های بزرگی همچون بایرن‌ مونیخ و شالکه فعالیت کند و در هر دو تیم آلمانی به افتخارات زیادی رسید. کریمی مدتی را هم در تیم‌های قطری و اماراتی بازی کرد.

جادوگر فوتبال آسیا در چند مقطع حضور در پرسپولیس را تجربه کرد و در نهایت در تراکتورسازی تبریز از فوتبال خداحافظی کرد و کفش‌هایش را آویخت.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها