امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۷۲۹۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۰۳ آذر ۱۳۹۳
نیروهای یگان ویژه هوایی انگلیس عملیات‌های سری خود را در عراق آغاز کرده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، به نوشته پایگاه خبری راشاتودی، یگان ویژه نیروهای انگلیسی معمولا در شب به دشمن حمله می‌کنند و روزانه بیش از هشت تروریست را می‌کشند. این در حالی است که پیشتر منابعی در وزارت دفاع انگلیس گفته بودند سرویس نیروی هوایی ویژه انگلیس (SAS) که یگان ویژه ارتش است، تنها در عملیات‌های غیر جنگی شرکت می‌کنند. تحقیقات روزنامه دیلی میل نشان می‌دهد، نیروهای انگلیس علاوه بر حضور در عملیات‌های شناسایی و تجسسی در عراق، در عملیات مقابله با داعش نیز حضور دارند.

یگان ویژه نیروهای انگلیس طبق اطلاعات به دست آمده از اهداف بالقوه را عمدتا از طریق پهپادها شناسایی می‌کند. پس از شناسایی، نیروها با استفاده از هلی کوپترهای چینوک نیروی هوایی سلطنتی در 80 کیلومتری اهداف فرود می‌آیند.

طبق بررسی‌های روزنامه میل، عملیات‌های مذکور حدود چهار هفته است که به صورت شبانه انجام می‌شود و تروریست‌های داعش را در تله می‌اندازند. عملیات‌ این نیروها با استفاده از تاکتیک‌های چریکی و با استفاده از تفنگ‌های تک تیرانداز انجام می‌شود.

یکی از نیروهای یگان ویژه انگلیس در گفت‌وگو با میل تاکید کرد: حملات ما اعضای داعش را غافلگیر می‌کند و روش ما به گونه‌ای است که آن‌ها نمی‌دانند حمله بعدی در کجا رخ خواهد داد. تفاوت عملیات ما با بمباران‌ها این است که آن‌ها فرصت فرار به پناهگاه‌های امن را پیدا نمی‌کنند. عملیات‌ها به قدری آرام و بی‌سر و صدا نجام می‌شود که اعضای داعش متوجه حضور نیروها نمی‌شوند و آن‌ها را نمی‌بینند. آن‌ها تنها جنازه اعضایشان را پیدا می‌کنند.

از سوی دیگر یکی از اهداف عملیات‌های سری انگلیس مسدود کردن مسیرهای تامین تجهیزات در غرب عراق برای تروریست‌های داعش است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها