کد خبر: ۲۷۲۹۶۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۰۳ آذر ۱۳۹۳
مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد گفت: میرزاده از برخی انتصابات دانشگاه آزاد استقبال نمی‌کند.

به گزارش پایگاه 598، علی قدمیاری مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در این دانشگاه، گفت: من بین فضای حاکم بر دانشگاه آزاد و دیدگاه آقای میرزاده تفکیک قائلم. براساس نگاه واقع‌گرایانه وی در یک فضای سیاسی کار می‌کند، اما نگاهش اجرایی، علمی و آموزشی است.

*میرزاده دنبال سیاسی کاری نیست

وی با بیان اینکه آقای میرزاده با پیشینه اجرایی و سیاسی که دارد به دنبال کار سیاسی نیست، افزود: وی به دنبال کار سیاسی برای هیچ گروه و جناحی نیست.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که آیا با این توصیفات شما برخی از اقدامات در دانشگاه آزاد در حوزه اختیار آقای میرزاده نیست؟ گفت: بعضی‌ مواقع مسائل دست وی نیست. باید در چارچوب واقعیات حرکت کرد. شخصیت آقای دکتر میرزاده  مشخص است. سخنرانی‌هایش در زمان فتنه وجود دارد و می‌توان آنها را بررسی کرد. زمانی که وی در اواخر مردادماه در هیئت‌امنای دانشگاه آزاد به عنوان سرپرست دانشگاه انتخاب شد، آقای محمدیان(رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها) به او رأی نداد، اما پس از اینکه نام وی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای گرفتن رأی اعتماد مطرح شد، آقای محمدیان به وی رأی می‌دهد و از وی حمایت می‌کند و البته از عملکرد آقای جاسبی انتقاد می‌کند.

وی با طرح این سوال که چه اتفاقی رخ می‌دهد که چنین مسئله‌ای از سوی حجت‌الاسلام محمدیان مطرح می‌شود؟ افزود: به هر حال در این مدت اطلاعاتی به دست ایشان می‌رسد و به این نتیجه می‌رسد.

*میرزاده درباره انتصاب عبدالحسین هراتی(فرد هتاک به امام) هزینه داد

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که آیا بین میرزاده و جاسبی تفاوتی وجود دارد؟ گفت: بالاخره آقای جاسبی با حکم رهبری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در حال حاضر عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد است. اگر بخواهیم به شخصیت افراد مستقلا نگاه کنیم، آقای میرزاده یک مدیر اجرایی تابع مصوبات هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه است. مگر مدیر اجرایی می‌تواند خارج از این چارچوب کار کند. آقای میرزاده تمام سعی خود را کرده تا سیاسی کاری نکند.

*برخورد تند میرزاده با طه هاشمی در موضوع انتصاب هراتی(فرد هتاک به امام) در دانشگاه آزاد

قدمیاری با اشاره به مسئله عبدالحسین هراتی(فرد هتاک به امام و نظام) و انتصاب وی در دانشگاه آزاد، گفت: آقای میرزاده درباره مسئله انتصاب هراتی هزینه داد. وی از این موضوع که او را با این پیشینه تند منصوب کردند، اطلاع نداشت. هر کسی اگر به راحتی اینترنت را جستجو می‌کرد متوجه سوابق او می‌شد، البته در حد خودش استعلام‌هایی را هم انجام داده بودند. درباره این موضوع خیلی تند با آقای طه هاشمی صحبت کرد و گفت که اگر مسائلی که در مورد او می‌گویند درست باشد بنده یک ثانیه هم اجازه نمی‌دهم هراتی در دانشگاه باشد و از وی یک لحظه هم دفاع نکرد.

*نظر میرزاده درباره انتصاب فائزه هاشمی‌رفسنجانی در دانشگاه آزاد

وی تأکید کرد: به نظرم در این‌گونه موارد نباید بگوییم انتصاب میرزاده و یا اینکه عوامل فتنه را آوردند. در مورد انتصاب فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد، کاری به چارچوب قانون و یا فرزند هیئت موسس بودنش نداریم، اما آقای میرزاده از حواشی دفاع نمی‌کند.

*میرزاده از انتصابات خانوادگی برای هیچ جریانی استقبال نمی‌کند/ این موضوع را از خود شروع کرده است

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که منظورتان این است که میرزاده با انتصاب فائزه هاشمی‌رفسنجانی موافق نبود؟ گفت: من می‌گویم از انتصابات خانوادگی برای هیچ گروه و جریانی استقبال نمی‌کند و این مسئله را از خود شروع کرده است.

*برخی انتصابات دانشگاه آزاد شاید مورد استقبال میرزاده نباشد

قدمیاری ادامه داد: بحث دیگری که در مورد انتصاب‌های دانشگاه مطرح است، شایسته‌سالاری است. باید واقعیت‌ها را دید. به عنوان مثال حضور مهندس هاشمی به عنوان معاون عمرانی دانشگاه با سبقه‌ای که وی دارد نقطه منفی نیست، بلکه نقطه مثبت است، اما برخی از انتصابات شاید مورد استقبال آقای میرزاده نباشد.

وی تأکید کرد: رئیس هر مجموعه، فرمانده آن مجموعه نیست. باید در چارچوب سیاست‌ها و از طریق سازوکارها تصمیم‌گیری کند. دانشگاه آزاد از ارکانی برخوردار است که در آن معاونان و مدیران اختیاراتی دارند. اساسنامه این مسئله را به آنها واگذار کرده، البته دانشگاه آزاد از نظر سازمانی دانشگاه بزرگی است و رئیس آن به تنهایی نمی‌تواند به همه مسائل آن اشرافیت داشته باشد.

*اغلب معاونان دانشگاه آزاد در استان‌ها اصول‌گرا با رویکرد اعتدالی هستند

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد با بیان اینکه عملکرد آقای میرزاده را نمی‌توان با دیدن یک یا دو مورد نقد کرد، گفت: وی در انتصاب روسای واحدها یا معاونان هماهنگی استان‌ها فضا را به سمتی برد که اغلب معاونان هماهنگی‌ در استان‌ها اصول‌گرا با رویکرد اعتدالی هستند. این به این معنا نیست که آقای میرزاده به دنبال افراد اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب در انتصابات است. ذات وی اعتدال‌گراست. اینکه افراد در چارچوب سیاست‌های دانشگاه حرکت کنند و شایستگی و توانمندی اجرایی این برنامه‌ها و سیاست‌ها را داشته باشد.

*میرزاده دنبال جناح، گروه و افراد نیست/ رئیس دانشگاه دنبال کسانی است که مشی اعتدال دارند

قدمیاری با بیان اینکه بنده قبل از انتخابات رئیس ستاد مجازی آقای دکتر ولایتی بودم، گفت: آقای میرزاده دنبال جناح، گروه و افراد نیست. دنبال کسانی است که مشی اعتدال را رعایت کنند.

*فرآیند تشکل‌سازی در دانشگاه آزاد را تکذیب می‌کنم

وی درباره تشکل‌سازی در این دانشگاه با ایجاد انجمن اسلامی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب، گفت: فرآیند تشکل‌سازی را در این دانشگاه نفی و تکذیب می‌کنم. معتقدم در مقابل فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی موانع زیادی وجود داشته و نمی‌خواهم بگویم در دو سال گذشته تعداد تشکل‌های دانشگاه آزاد چه تعداد بوده، اما به نظر من تعداد تشکل‌های دانشجویی حاضر در دانشگاه آزاد در زمان ریاست آقای جاسبی بیشتر از دوران آقای دانشجو بوده است.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد تصریح کرد: آقای دانشجو چند دیدار با تشکل‌های دانشجویی داشت و یا از چند تشکل دانشجویی حمایت کرد. آقای میرزاده هیچ‌وقت نگفته جلسه‌ای با دوستان اصول‌گرا یا اصلاح طلب داشته باشم، بلکه فعالان سیاسی را دعوت کرده و با آنها جلسه برگزار می‌کند.

قدمیاری در پاسخ به این سوال که شما مانند آقای امیدوار در دوره گذشته به تشکل‌ها نمی‌گویید به چه کسی رای دهند؟ افزود: من پاسخگوی عملکرد گذشته نیستم. به نظرم برداشت شما از آن سند درست نیست. در آن جلسه یک اتحادیه دانشجویی درخواستی را مطرح می‌کند که می‌خواهند از فلان شخصیت سیاسی در انتخابات دفاع کنند، اما دبیرخانه آن را تصویب نکرده که شما دفاع کنید یا خیر و منابع مالی برای آن در نظر نگرفته است. البته در آن جلسه آقای خسرو دانشجو به عنوان نماینده جاسبی در شورای دبیرخانه تشکل‌ها حضور داشته و از وی می‌توانید در این زمینه سوال کنید.

*ماجرای شایعه بازداشت فرزند میرزاده چه بود؟ مازندرانی تذکر گرفت

وی درباره شایعه بازداشت پسر آقای میرزاده گفت: آن موضوع شایعه است و من به شدت آن را تکذیب می‌کنم.

قدمیاری در پاسخ به این سوال که عنوان شده بود پسر آقای میرزاده حضور دارد، اما نمی‌تواند تلفنی صحبت کند، افزود: در آن تاریخ پسر آقای میرزاده به سفری برون مرزی رفته بود، البته رئیس دانشگاه به آقای مازندارنی در این زمینه(مصاحبه با تسنیم و اعلام اینکه پسر آقای میرزاده در کنار وی حضور دارد ولی نمی‌تواند صحبت کند!) تذکر داد.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد درباره انتقادات و اعتراضات تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد به افزایش شهریه‌های این دانشگاه، گفت: درباره مسئله افزایش شهریه‌ها و توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد مورد بی‌مهری جریانات سیاسی و رسانه‌های جمعی قرار گرفت.

*دانشگاه آزاد حق دارد قیمت ارائه خدمات خود را براساس تورم بروزرسانی کند

قدمیاری با بیان اینکه دو اقدام مذکور دانشگاه آزاد براساس قانون بوده‌ است، یادآور شد: دانشگاه آزاد مانند هر دانشگاه دیگری حق دارد قیمت ارائه خدمات خود را به روزرسانی کند، آن هم در شرایطی که نظام بانکی میزان تورم کشور را سی درصد اعلام می‌کند پس دانشگاه آزاد می‌تواند شهریه‌های خود را 25 درصد افزایش دهد.

وی تاکید کرد: وزارت علوم طی بخشنامه‌ای مجوز افزایش 25 درصدی شهریه‌های دانشگاه آزاد را تایید کرده و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد با حضور 2 وزیر، رئیس سابق و نماینده رهبر معظم انقلاب به اتفاق آرا این مسئله را تصویب می‌کند.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد با بیان اینکه ما با بدنه دانشجویی در ارتباطیم، افزود: هیچ‌کس پس از افزایش شهریه‌های دانشگاه‌ها، خواه دانشگاه آزاد یا دانشگاه دیگر تشکر نمی‌کند، اما اعتراضات دانشجویان در سطح اعتراض یا تجمع نبوده، چون شرایط و مسائل مالی را درک می‌کنند.

*ممکن است خیلی از انتصابات دانشگاه آزاد مورد استقبال میرزاده نباشد

قدمیاری در پایان تاکید کرد: بار دیگر می‌گویم دکتر میرزاده اعتقاد نداشت که تمام انتصابات صورت گرفته در این دانشگاه خانوادگی است و نه با انتصاب هیچ کدام از افراد مخالفت داشت، اما ممکن است خیلی از انتصابات مورد استقبال وی نباشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها