يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۳۰۵۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۰۳ آذر ۱۳۹۳
امام جمعه اهل سنت پاوه مطرح کرد
امام جمعه اهل سنت پاوه گفت: دلیل آرامش کشور وجود رهبری حکیم در این مملکت و عقلانیت و همفکری روحانیون اهل تشیع و اهل تسنن است.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598 ، ملا قادر قادری در کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری که از صبح امروز در قم در حال برگزاری است ضمن تقدیر از ابتکار عمل آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در برپایی این کنگره اظهار کرد: همه ما جمع شده‌ایم تا به دنیای اسلام اعلام کنیم که امت وسط هستیم و دینمان دین رحمت و پیامبرمان رحمت للعالمین است.

وی ادامه داد: غلو و افراط در اسلام مردود است و مسلمانان روزانه بارها می‌گویند اهدنا الصراط المستقیم که این دعا، درخواست از خدا برای قرار گرفتن در راه اعتدال است.

امام جمعه اهل سنت پاوه با تاکید بر اینکه علمای حاضر شده در این کنگره در برگشت باید تحریف‌هایی که در دین ایجاد شده و توجیه‌های غلط دین را برای مردمشان بیان کنند، گفت: باید ماهیت اصلی جاهلانی که دفاع از دین و خلافت را عهده‌دار شده‌اند را برای مردم بیان کنیم تا بتوانیم جوانان اهل سنت را از این خطر دور کنیم.

ملا قادر قادری با تاکید بر اینکه کسانی که در عراق و سوریه به عنوان داعش در حال جنگ هستند جوانان اهل سنت‌ هستند، تصریح کرد: داعش با فکر خوف، ارعاب و افراط وارد عراق شده و این همایش و نماز جمعه‌های ما می‌تواند در افشای داعش در مناطق اهل سنت موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید هوشیار باشیم تا فکرهای داعش به نوعی دیگر ظهور نکند، بیان کرد: نتیجه داعش اسلام هراسی است و آن‌ها می‌خواهند اسلام در جهان رشد نکند و بعد از بیداری اسلامی این تفکر به شدت توسط آمریکا و متحدانش در جهان دنبال شد.

امام جمعه اهل سنت پاوه با اشاره به اینکه ما در ایران سنی و شیعه 35 سال به راحتی در حال زندگی هستیم، خاطرنشان کرد: با وجود خیلی از مشکلات کشور ما با تمام دشمنی‌ها امن‌ترین و راحت‌ترین کشور منطقه است و دلیل این آرامش وجود رهبری حکیم در این مملکت و عقلانیت و همفکری روحانیون اهل تشیع و اهل تسنن است که امیدواریم این تفکر به همه جا منتشر شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها