يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۳۰۶۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۰۳ آذر ۱۳۹۳
دو سال است گام اول بودجه‌ریزی عملیاتی، تنظیم بودجه ۴ دستگاه بر این مبناست اما این هدف دوساله که اساس گام اول بودجه‌ریزی عملیاتی تعریف شده است، همچنان در همان مرحله باقی مانده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، بودجه‌ریزی عملیاتی سال‌های سال است که در ماه‌های قبل و بعد از تصویب بودجه از آن سخن به میان می‌آید و مزایای فراوان آن گوشزد می‌شود ولی تاکنون گام‌های موثری برای اجرایی شدنش برداشته نشده است.

18 شهریور ماه نشست توجیهی استقرار بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی یا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد و در آن جلسه محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و معاون برنامه‌ریزی، کردبچه مشاور معاون برنامه‌ریزی و عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران ضمن آسیب‌شناسی ساختار بودجه‌نویسی بر تحقق بودجه‌ریزی عملیاتی تاکید کردند.

کردبچه با اشاره به آغاز تدوین بودجه سال 94 بر مبنای بودجه‌ریزی عملیاتی از ابتدای سال جاری افزود: با حضور بهترین نخبگان این کار شروع شده و  8 کارگروه موظف به برنامه‌ریزی و تدوین بودجه عملیاتی شدند. کارگروه‌های اصلاح فرآیندها، نظام مدیریت عملکرد،‌ نظام هزینه‌یابی و نظام حسابداری از جمله کارگروه‌های تشکیل شده در این حوزه هستند.

وی با بیان اینکه همه کارگروه‌ها، دستور‌العمل‌های مربوطه را تهیه کرده‌اند، تصریح کرد: فرآیند پیش‌بینی شده برای استقرار بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد به گونه‌ای است که ابتدا از تهیه برنامه سالانه شروع و با استفاده از اسناد بالادستی بودجه‌ریزی عملیاتی در مرحله تدوین قرار می‌گیرد.

کردبچه گفت: دستور‌العمل نظام هزینه‌یابی تدوین شده و امسال در قالب بخشنامه بودجه 2 دستور‌العمل ابلاغ می‌شود که یکی مربوط به برنامه سالانه و دیگری نظام هزینه‌یابی است.

مشاور نوبخت تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، 4 دستگاه وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و ثبت احوال موظف به ارائه هزینه تمام شده خدمات خود شدند اما در نهایت 26 دستگاه هزینه عملکرد خود را ارائه کردند که فراتر از انتظارات ما بود.

به گزارش فارس، در شرایطی که دولت 15 آذر ماه باید بودجه را نهایی و به مجلس ارسال کند، کردبچه در پاسخ به این سوال که کدام دستگاه‌ها بودجه‌ریزی عملیاتی ارائه کرده‌اند، گفت: هنوز هیچ دستگاهی پیشنهاد بودجه ریزی عملیاتی خود را ارائه نکرده، اما هر دستگاهی این کار را انجام دهد، می‌تواند از مزایای آن استفاده کند؛ فعلاً هیچ دستگاهی در بودجه سال آینده انتخاب نشده و فقط برای همه دستگاه‌ها بخشنامه آن ارسال شده است.

به این تفاسیر اجرای بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد توسط 4 دستگاه که به گفته مشاور معاون برنامه‌ریزی به 26 دستگاه رسیده بود، به امسال نرسد و همانند سال‌‌های گذشته بودجه به شکل سنتی و درآمد- هزینه تنظیم و به تصویب برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها