کد خبر: ۲۷۳۰۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۰۳ آذر ۱۳۹۳
خبرنگار سی ان ان گفت مذاکرات وین به سوی تمدید دوباره گفتگوهای هسته‌ای با ایران پیش می‌رود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، مذاکرات در شهر وین اتریش به خط پایان نزدیک می‌شود و دیپلمات‌ها می‌کوشند بر سر برنامه هسته‌ای ایران به توافق برسند. مذاکره کنندگان برای رسیدن به توافق تا روز دوشنبه به خودشان مهلت داده اند، اما تاکنون هیچ نشانه‌ای از دستیابی به توافق دیده نمی‌شود.

"نیک رابرتسون"، خبرنگار شبکه از وین گزارش داد تا مهلت تعیین شده، پانزده ساعت دیگر باقی مانده است و گفتگوها هنوز ادامه دارد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران صبح امروز با همتای چینی خود دیدار داشت. جان کری گفت امروز نیز مانند روز یکشنبه دیدارهای متعددی را با دیگر مقامات خواهد داشت. ظاهراً اکنون تمرکزها بر امکان تمدید مذاکرات معطوف شده است.

مقامات بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفتند تمدید مذاکرات یکی از گزینه های مطرح در بحث ها بود، زیرا اختلافات تاکنون جدی و مهم توصیف شده است. به نظر می رسد این اختلافات مهم نیز حل و فصل نشده است. ظاهراً گفتگوها به سوی تمدید دوباره مذاکرات پیش می‌رود، اما هنوز درباره ماهیت، مدت زمان و جزئیات این تمدید اطلاعی نداریم.

واقعیت آن است که گروه پنج بعلاوه یک حاضر به تغییر موضع خود نیست و اعلام کرده است می‌خواهد تحریم ها را به شکل تدریجی بردارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها