يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۳۱۱۵
زمان انتشار: ۲۰:۵۴     ۰۳ آذر ۱۳۹۳
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تحلیل وضعیت فعلی بازار کالاهای اساسی از آرامش در این بازار خبر داد و گفت: نوسان پرشتاب قیمت کالاها که در سال 91 بر بازار حاکم بود، اکنون متوقف شده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ سیدجواد تقوی در دوره آموزشی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای خبرنگاران گفت: قیمت، ارزش مبادله هر کالا به‌شمار می‌آید و ضوابط قیمت‌گذاری نیز از سوی دولت برای کنترل قیمت‌ها به‌کار بسته می‌شود که این قیمت‌گذاری یک تکلیف است و مبانی قانونی دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: کالاهای بسیار محدودی قیمت‌گذاری می‌شوند و قیمت‌گذاری آنها نیز به لحاظ قانون و در بند «د» ماده (101) قانون برنامه پنجم و نیز بر اساس مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها قیمت‌گذاری می‌شوند.

وی تصریح کرد: یک گروه کالاهای اساسی هستند، گروه دوم کالاهای انحصاری و گروه سوم کالاها و خدمات عمومی همچون حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری و یا خدمات با پایه سلامت هستند.

به گفته تقوی، البته سازمان حمایت مصرف‌کننده  و تولیدکنندگان در قیمت‌گذاری بسیاری از کالاها نظریه کارشناسی ارائه می‌دهد که نمونه آن نرخ خدمات جایگاه‌های سوخت و خرید تضمینی محصولات کشاورزی است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، وضعیت فعلی بازار را بسیار آرام و به دور از بحران دانست و گفت: هر دولت یا حکومتی به دنبال این است که از هرگونه شرایط به منظور جلوگیری از بحران در کالاها و خدمات جلوگیری کند و بر این اساس برای کالاهای استراتژی، ذخایری حداقل 3 تا 6 ماهه را در نظر گیرد.

 تقوی اظهار داشت: هم‌اکنون نوسانات قیمتی پرشتابی که در سال 91 به چشم می‌خورد، وجود نداشت و کند شده است به نحوی که آرامش در فضای امروز بازار کشور نمایان است و کمبود کالایی به چشم نمی‌خورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها