امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۷۳۱۱۹
زمان انتشار: ۲۰:۵۷     ۰۳ آذر ۱۳۹۳
امروز دوشنبه سوم آذر شاهد بازگشت رونق به معاملات تقریبا تمام بخش ها در نیمه ابتدایی زمان بازار بودیم امری که شاخص ها را با رشدی ملموس مواجه ساخت هر چند که در ادامه فضایی مبهم بر تعداد ملموسی از صنایع حاکم گردید و همین امر نیز ادامه روند صعودی این نماگرها را محدود ساخت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ؛ در این معاملات تاثیرگذای مثبت صنایع بزرگی از جمله بانک، سرمایه گذاری، خودرویی و فنی مهندسی در صعود شاخص ها ملموس بود.

روز جاری شاخص کل بورس با رشدی 559 واحدی به 75949 واحد رسید. دو نماد "غشان" و "خوساز" بیشترین افزایش قیمت و "دامین" و "پدرخش" نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند. همچنین "وبملت" بیشترین تاثیر مثبت و "فارس" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشت.

با شروع معاملات روز جاری شاهد تسلط جوی مثبت بر بسیاری از بخش های بازار بودیم امری که شاخص کل بورس را مسیر صعود قرار داد که در این میان گروه مالی و به خصوص بانکی ها و همچنین نمادهای خودرویی تاثیر شایانی در رشد شاخص داشتند. نمادهایی مانند "وبملت"، "وتجارت"، "رمپنا"، "وبصادر"، "خودرو"، "خساپا"، "خپارس"، "وپارس"، "وخارزم"، "وانصار" و "فملی" بیشترین تاثیر را در صعود این نماگر داشتند. این روند در یک ساعت اولیه معاملات ادامه یافت و بدین تریتب شاخص توانست بار دیگر وارد کانال 76 هزار واحدی شود.

 در ادامه شاخص با شیبی آرام تر به صعود خود ادامه داد و رفته رفته به تبع متعادل شدن نسبی معاملات در گروه های پیشرو و همچنین ورود تعداد ملموسی از نمادها به درصدهای منفی در گروه هایی همچون پتروشیمی، دارویی و غذایی، معدنی و ساختمانی، روندی با ثبات بر سیر حرکتی این نماگر مسلط شد. نمادهایی مانند "فارس"، "کگل" و "وصندوق" از جمله نمادهای منفی تاثیرگذار بر شاخص در این برهه بودند که به میزان کمی نیز این نماگر را از مواضع قبلی پایین کشیدند. در ادماه کار جو مبهمی بر بسیاری از گروه ها حاکم شد و در گروه های پیشرویی مانند سرمایه گذاری نیز شاهد ورود تعدادی از نمادها به درصدهای منفی بودیم .این امر در کنار افزایش تاثیرگذاری نمادهای منفی به خصوص "فارس" باعث گردید تا در اواخر زمان بازار شاخص کل بار دیگر از مرز 76 هزار واحدی فرو افتد.

امروز بار دیگر شاهد بودیم که تحولات مربوط به مذاکرات هسته ای تبدیل به تاثیرگذارترین عامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه کشور شد و خوش بینی های ایجاد شده پیرامون حصول نتایج مثبت از این مذاکرات، بازار را به خصوص در نیمه ابتدایی معاملات با رشدی ملموس مواجه ساخت. امروز به عنوان آخرین روز از فرصت مهیا شده حاصل از تمدید توافق ژنو به حساب آمده و همگان چشم انتظار رسیدن اخباری جدید از این مذاکرات هستند.

 امروز وزیر امور خارجه کشورمان با همتای چینی خود دیداری را داشت و برنامه هایی نیز برای دیدارهای دوجانبه و جند جانبه میان طرفین مذاکرات وجود دارد. هم اکنون اخبار ضد نقیضی از پیشنهاد طرف غربی به خصوص آمریکایی ها برای تمدید مذاکرات به گوش می رسد. برخی منابع خبری نیز از حصول توافق سیاسی شفاهی میان طرفین و سپس تعیین فرجه ای دو ماهه برای تعیین جزئیات توافق نهایی خبر می دهند. به هر حال باید تا پایان روز جاری به انتظار نشست و دید که سرانجام این مذاکرات به کجا خواهد کشید.

همچنین محمد علی مددی از اعضای ناظر شورای رقابت اعلام کرد در دو هفته اخیر جلساتی برای تعیین قیمت 5 محصول جدید ایران خودرو و سایپا در شورای رقابت تشکیل شده است. وی افزود این جلسات برای قیمت‌گذاری محصولاتی که توسط دو شرکت بزرگ خودروساز آماده فروش هستند از جمله وانت سایپا و مشتقات تندر 90 برگزار شده است.
امروز همچنین می توان به رشد مختصر قیمت طلا و افزایش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 93 هزار و ششتصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3250 تومان در حال معامله است.

روز دوشنبه جو بعضا مثبتی بر تعدادی از گروه ها حاکم بود اما بسیاری از بخش ها روندی مبهم را به خود دیدند. در گروه معدنی تنها 2 نماد مثبت بوده اند.در این گروه "کگل" صف فروش دارد.در گروه محصولات شیمیایی 15 نماد منفی بوده اند.در این بخش امروز نیز "شپلی" صف خرید دارد .در بخش فلزات اساسی 16 نماد با کاهش ارزش سهام مواجه بوده اند.در این گروه "ارفع" صف خرید را به خود می بیند و "فجر" صف فروش دارد .

 در بخش مخابرات "اخابر" مثبت بوده اند. در بخش فنی مهندسی هر دو نماد رشد کرده اند. در بخش خودرویی 2 نماد افت کرده و 2 نماد دیگر نیز در آخرین معاملات منفی بوده اند.در این بخش "خپارس" بالاترین صف خرید را به خود می بیند. در بخش شرکت های چند رشته تنها "وبانک" در درصدهای مثبت باقی مانده است. در بخش بانکی همه نمادها رشد کرده اند.در این گروه سنگین ترین صف خرید در نماد "حکمت" به چشم می خورد.در گروه سرمایه گذاری 3 نماد با کاهش ارزش سهام روبرو شده و 6 نماد نیز در آخرین معاملات منفی شده اند.

در این بخش صف خرید در نماد "وصنعت" دیده می شود. در بخش فرآورده های نفتی 5 نماد مثبت بوده اند. در این بخش صف خرید در نماد "ونفت" دیده می شود. در گروه دارویی 14 نماد در آخرین معاملات منفی بوده اند. در این بخش صف های خرید محدودی در برخی نمادها دیده می شود. در گروه غذایی 9 نماد با افت ارزش سهام مواجه بوده اند.در این گروه بالاترین صف خرید در نماد "غگرجی" به چشم می خورد و "غمارگ" صف فروش دارد.

 در میان قندی ها 5 نماد در آخرین معاملات در درصدهای مثبت باقی مانده اند.در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 4 نماد مثبت بوده اند. در گروه ساختمانی 5 نماد افت کرده و 5 نیز در آخرین معاملات به درصدهای منفی رسیده اند. در این گروه سنگین ترین صف خرید در نماد "ثنوسا" دیده شد. در این میان در گروه سیمانی 20 نماد افت کرده اند.در این بخش امروز صف خرید در نماد "سدور" دیده می شود .

در پایان گفتنی است امروز بیش از 1،6 میلیارد سهم و حق تقدم در بورس مورد معامله قرار گرفت که بیشترین حجم معاملاتی مربوط به دو نماد "وبصادر" و "فملی" بوده است.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 289 سهم و حق تقدم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد "دی " و "پترول" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها