أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۳۳۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۰۴ آذر ۱۳۹۳
اي برادر به کجا مي‌روي، کمي درنگ کن! آيا با کمي گريه و خواندن يک فاتحه بر مزار من و امثال من، مسئوليتي را که با رفتن خود بر دوش تو گذاشته‌ايم فراموش خواهي کرد يا نه!؟ اما مسئوليت ادامه دادن راه ماست. ما نظاره مي‌کنيم که تو چه خواهي کرد!!

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تا شهدا - اسمش رضا بود. رضا نادري متولد دهمین روز از آبان ماه سال 1346 از شهرستان شاهرود. مسئول تيم شناسايي و اطلاعات تيپ قائم(عج). در روز ميلاد امام رضا(ع) به دنيا آمده بود. براي همين اسمش رضا بود.
در رياضي و محاسبات استاد بود. قهرماني دوميداني کشور را داشت. بيست و يک ساله بود. اما کارهاي او کارشناسان جنگي را به حيرت وامي‌داشت.
در هر منطقه بهترين طرح‌ها را اجرا مي‌کرد. در عملياتي در منطقه کردستان به شناسايي منطقه رفت. بعد از آن دو روز در داخل چادر مشغول بود! به همراه مقدار زيادي کاغذ و مقوا و چسب!
روز بعد فرماندهان گردان‌ها را به داخل چادر دعوت کرد. چيزي که مي‌ديدند باور کردني نبود. ماکت کل منطقه عملياتي را با مقوا و چسب به زيبايي ساخته بود!
هر سؤالي فرمانده گردان‌ها داشتند از روي ماکت جواب مي‌داد! و يک نابغه جنگي بود. در شلمچه کاري کرده بود که آتش دشمن روي نيروهاي ما نباشد. سنگرهايي طراحي کرد که هم از ديد دشمن محفوظ باشد هم ديده‌بان بتواند بدون مشکل کارش را انجام دهد.
رضا يک خطاط بود. تابلوهاي شهدا را مي‌نوشت. يک نويسنده بود يک استاد ادبيات! زيباترين متن ادبي را چند روز قبل از شهادت براي عيد قربان نوشته بود. روزي که رضا در همان روز قرباني خدا شد. عمليات مرصاد در پنجم مرداد ماه سال 1367 او را در سن 21 سالگی آسماني کرد. مزار پاک و مطهرش در شاهرود قرار دارد.

قسمتی از وصیت نامه شهید نادری که بر روی سنگ مزار این شهید نوشته شده است:

اي برادر به کجا مي‌روي، کمي درنگ کن! آيا با کمي گريه و خواندن يک فاتحه بر مزار من و امثال من، مسئوليتي را که با رفتن خود بر دوش تو گذاشته‌ايم فراموش خواهي کرد يا نه!؟
اما مسئوليت ادامه دادن راه ماست. ما نظاره مي‌کنيم که تو چه خواهي کرد!!
والسلام_عبدالمعاصي رضا نادري

مزار شهید: گلزارشهدای شاهرود - سمنان

سنگ مزار شهیدی که همه مسئولان باید ببینند!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
نیروی شناسایی
UNITED STATES
۱۹:۴۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۳
۰
۰
چه عجب ازنیروهایی گمنام شناسایی هم چیزی نوشته شد/؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها