أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۳۳۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۰۴ آذر ۱۳۹۳
اهدای آلبوم «یک خیابان سهم یک افسانه نیست» به نرگس آبیار
اندیشه فولادوند شاعر و ترانه‌سرا آلبوم موسیقی «یک خیابان سهم یک افسانه نیست» با موضوع جنگ را به نرگس آبیار کارگردان فیلم «شیار 143» تقدیم کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، اندیشه فولادوند شاعر، ترانه سرا و بازیگر سینمای ایران با حضور در خبرگزاری مهر آلبوم موسیقی «یک خیابان سهم یک افسانه نیست» مجموع ترانه های خود با موضوع جنگ را که توسط کارن همایونفر آهنگسازی شده است به نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمایی «شیار 143» تقدیم کرد.
 
اندیشه فولادوند در این نشست ضمن گفتگو با نرگس آبیار و بیان دغدغه های خود از هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به ویژگی‌های این فیلم سینمایی و نگاه اجتماعی که آبیار به موضوع مادران شهید دارد، اشاره و در عین حال نرگی آبیار هم درباره نوع نگاه این شاعر صحبت کرد.
 
فولادوند در بخش هایی از صحبت های خود گفت: بسیار خوشحالم که این آلبوم را که 9 سال از وقت و زندگی مرا به خود اختصاص داد و دربرگیرنده نگاه من به جنگ نابرابر عراق علیه ایران است به کارگردان فیلم «شیار 143» تقدیم می کنم؛ فیلمی که نزد مردم ایران به عنوان کسانی که از این پدیده شوم در هشت سال جنگ بیشرترین صدمه را دیده اند مقبول افتاده است.
 
وی افزود: من این آلبوم را به ابراهیم حاتمی کیا نیز تقدیم کردم و حال افتخار می کنم که آلبوم «یک خیابان سهم یک افسانه نیست» را به شکل نمادین به نرگس آبیار تقدیم می کنم. من به عنوان کسی که جنگ جزو تصاویر ذهنی و خاطره های کودکی ام است جز همین آلبوم هیچ هدیه دیگری نداشتم که تقدیم این بانوی فیلمساز کنم.
 
نرگس آبیار کارگردان فیلم «شیار 143» نیز در سخنانی گفت: من هم خوشحالم که این آلبوم ارزشمند را دریافت می کنم و مایه امیدواری است که می شنوم بسیاری از فیلمسازان و اهالی فرهنگ و هنر به شکل خودجوش وارد حوزه مقاومت و بیان گوشه ای از مصیبت های جنگ تحمیلی شده‌اند.
 
وی ادامه داد: امیدوارم همینطور که اندیشه فولادوند عزیز به شکل خودجوش جنگ را در قالب ترانه و بعد آلبوم ارائه کرده است و همانطور که گروه ما به شکل خودجوش یک فیلم مستقل درباره جنگ ساخت، این جریان بین دیگر هنرمندان نیز دنبال شود.
 
نرگس آبیار با اشاره به اینکه ساخت فیلم جنگی و اصولا فعالیت در عرصه مقاومت درحوزه های مختلف هزینه بردار است، توضیح داد: به همین دلیل نهادهای مختلف باید به کمک فیلمسازان و فعالان این عرصه آیند تا بتوانند فیلم های بسیاری با موضوع جنگ و آسیب هایی که جنگ بر مردم کشورمان وارد کرده است، بسازند. البته لازم است این حمایت‌ها در همه شاخه‌های فرهنگی وجود داشته باشد.
 
مشروح گفتگوی اندیشه فولادوند و نرگس آبیار متعاقبا منتشر می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها