يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۳۳۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۰۴ آذر ۱۳۹۳
"هلا بزوار ابو السجاد":
پایگاه 598 به منظور اطلاع خوانندگان محترم خود از آخرین تحلیل ها و رویدادهای اربعین حسینی، پرونده ویژه ای به این موضوع اختصاص داده است.
پس از سرنگونی صدام، شیعیان و محبین حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) این امکان را یافتند تا در سالروز بازگشت خانم حضرت زینب (سلام الله) به کربلا، خود را به میعادگاه عاشقان رسانده و بزرگترین اجتماع حسینی را برگزار کنند.

در سالهای اخیر نیز با پیوستن خیل عزاداران حسینی از کشورهای دیگر، هر سال بر شکوه و عظمت این تجلی گاه ایمان عاشقان افزوده گشته و صحنه های نابی از تبلور ولایت امیرالمومنین دیده میشود.

این رخداد تاریخی، بسیار بزرگ تر از آن است که در قلم تحلیل گران و خط خبرنگاران بگنجد اما هریک از اینان تلاش کرده اند تا در حد توان گوشه ای از این رویداد بزرگ را برای علاقه مندان باز گو کنند.

از این رو پایگاه 598 به منظور اطلاع خوانندگان محترم خود از آخرین تحلیل ها و رویدادهای اربعین حسینی، پرونده ویژه ای به این موضوع اختصاص داده است.

فایل پی دی اف نقشه عراق و جدول فواصل شهرهای عراق (اینجا)

فایل نقشه منطقه 3 و 4 شهر کربلا به تفکیک (اینجا)

شماره های تیرها(عمودها) بین مسیر نجف تا کربلا (اینجا)

آب و هوا و دمای کربلا - هم اکنون ( اینجا)

هزینه های پیاده روی اربعین 93 (اینجا)

***********************************

این پرونده همچنان در حال تکمیل شدن است

آخرین مهلت بازگشت زائران کربلا
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: حضور زائران در داخل عراق تا ۹ روز دیگر یعنی تا پایان ماه صفر از نظر قانونی بلامانع است.






مهلت 10 روزه برای بازگشت زائران ایرانی/ افرادی که بدون گذرنامه رفتند از چذابه برگردند
ما هویت افرادی که گذرنامه آنها مفقود شده را بررسی می‌کنیم و مشکل آنها را برطرف می‌کنیم، اما کسانی که بدون گذرنامه به عراق رفتند باید از مرز چذابه به کشور بازگردند/ کسانی که گذرنامه ندارند نمی‌توانند از مرز مهران وارد کشور شوند.





مرز خسروی برای بازگشت زوار باز است
فرماندار قصرشیرین گفت: تمام امکانات و ظرفیت های موجود در این شهرستان آماده استقبال و پذیرایی از بازگشت احتمالی زائران حسینی از مرز خسروی به کشورمان است.






مرز مهران دیگر جای سوزن انداختن ندارد/ مرز مهران امروز بسته می شود
محمدرضا مروارید اظهار داشت: امروز مرز بین المللی مهران بسته می شود و باید برای بازگشت زوار آماده باشیم. استاندار ایلام به زائرانی که به مقصد مرز مهران حرکت کرده اند توصیه کرد برای ورود به کشور عراق به مرزهای چزابه و شلمچه مراجعه کنند.





مرز مهران قفل شد! / ظرفیت پذیرش عراق تکمیل است
تمامی جاده‌های منتهی به شهرستان مهران به دلیل ازدحام ماشین‌ها قفل شده و مشکلی جدی ایجاد کرده است. ترافیک پر تعداد ماشین در جاده‌های منتهی به استان ایلام به خصوص از مسیر ایلام به مهران در صالح آباد باعث ایجاد ترافیک ۳۰ کیلومتری شده است.



سرهنگ رضایی‌نژاد با بیان این مطلب که همه مرزها باز است، گفت: مرز مهران نسبت به بقیه مرزها تراکم جمعیت بیشتری دارد. رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از هموطنان خواست که فقط با گذرنامه معتبر به مرز مراجعه کنند چرا که با کارت ملی یا شناسنامه اجازه خروج داده نمی‌شود.




زائران عتبات عالیات به مرز مهران مراجعه‌ نکنند
فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: زائران عتبات عالیات به دلیل ازدحام جمعیت به مرز مهران مراجعه نکنند.







گذرنامه اضطراري در مرزشلمچه صادر ميشود
مسئول فرهنگي مسجد جامع خرمشهر از صدور گذرنامه اضطراري براي زائران عتبات عاليات در مدت زمان 24 ساعت در مرز شلمچه خبر داد.






چقدر پول برای پیاده‌روی اربعین لازم است؟
تمام طول مسیر موکب ها آماده پذیرایی از شما هستند. در کربلا و نجف نیز خانه ها و مدارس برای اسکان شما مهیا شده اند. به همین دلیل براورد هزینه های سفر اربعین می تواند برای زائرین کارگشا باشد. سایت تخصصی اربعین در مطلبی در این رابطه نوشت: با مشورت گرفتن از دوستانی که تجربه سفر اربعین را داشته اند برآوردی کلی از هزینه های سفر زمینی به اربعین را خدمت شما ارائه می دهیم. این هزینه ها شامل هزینه های ضروری، غیرضروری و احتیاطی اند. (مبدأ سفر را تهران انتخاب کرده ایم و مبالغ را تقریبی در نظر گرفته ایم.)



نرم افزارهایی کاربردی برای پیاده روی اربعین +دانلود
دانلود کامل ترین مجموعه نرم افزار مذهبی آندروید، شامل نرم افزار آندروید قرآن کریم، نرم افزار آندروید زیارت عاشورا، نرم افزار آندروید دعای ندبه، نرم افزار آندروید امام حسین (ع)، نرم افزار آندروید مفاتیح الجنان، نرم افزار آندروید قبله نما و ذکر شمار و بسیاری نرم افزار مذهبی دیگر برای پیاده روی اربعین.





رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: هم اکنون به علت ازدحام زائرین اربعین حسینی در محورهای سوسنگرد، بوستان و محور صالح‌آباد به مهران ترافیک نیمه‌سنگین گزارش شده است.






رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به باز شدن مرز شلمچه گفت:‌ ترافیک زائران کربلا در مرز شلمچه بسیار سنگین است و زائران برای تردد راحت‌تر و معطلی کمتر به مرزهای دیگر از جمله مرز مهران مراجعه کنند.







حذف ویزا برای زائران ایرانی کربلا
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه از بعدازظهر دیروز ویزا به طور کامل برای زائران ایرانی ایام اربعین برداشته شده است و زائران تنها با مهر ورود به عراق وارد این کشور می‌شوند، گفت: عوارض خروج از کشور و شهرداری نیز برای زائران کربلای معلی این ایام حذف شد.




آداب زیارت جمعی اربعین + صوت
با توجه به نزدیکی اربعین حسینی و آماده شدن کاروان ها و اشخاص برای این سفر نورانی، مجموعه «زیارت حماسه» از سخنرانی های استاد پناهیان درباره زیارت و پیاده روی اربعین گردآوری شده است منتشر می شود.






استاندار ایلام:
مرز مهران باز است/ عبور و مرور از مرز هیچ مشکلی ندارد
استاندار ایلام گفت: مرز مهران باز است و هیچ مشکلی در عبور و مرور وجود ندارد، فقط به علت تراکم کمی با کندی انجام می‌شود.





توصیه‌های مهم امنیتی ستاد اربعین حسینی به زائران
کمیته امنیت ستاد فرهنگی اربعین طی اطلاعیه‌ای از عموم زائران خواست تا نکات و توصیه‌های امنیتی و حراستی را در ایام اربعین جدی گرفته و به آن عمل کنند.






استاندار ایلام گفت: با توافق استاندار واسط و وزارت کشور عراق، ارایه ویزا برای زائران ایرانی در هنگام ورود به عراق از طریق مرز مهران لفو شد و زوار اربعین حسینی می توانند حتی بدون داشتن ویزا نیز وارد این کشور شوند.






در اطلاعیه شماره 2 قرارگاه امیرالمومنین(ع) مستقر در مرز شلمچه که روز جمعه انتشار یافته، از مردم درخواست شده به هیچوجه به سمت مرز شلمچه نروند، بدلیل آنکه از صبح امروز(جمعه) طرف عراقی بمنظور تجهیرات امکانات خود، مرز شلمچه را به مدت یک روز بسته اعلام کرده است.





مرز مهران خلوت شد/ عبور ده ها هزار نفر فقط با مهر

به گزارش پایگاه 598 در پی ازدحام ده ها هزار نفری جمعیت در مرز عراق مسئولین عراق با هماهنگی های انجام شده اجازه ورود ده ها هزار زائر به کشور عراق، فقط با مهر خروج داده شد. در پی این اقدام امروز ۱۴/۹/۹۳ مرز مهران خلوت شد.


استاندا ایلام:
ورود زائران به عراق از مرز مهران آزاد شد/ مرز مهران خلوت شد
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایلام بیدار،محمد رضا مروارید استاندار ایلام در جمع خبرنگاران اظهار کرد:این تصمیم با تعامل و همکاری استاندار واسط و وزارت کشور عراق بمنظور تسهیل در تردد زوار از مرز مهران اتخاذ شده و مقرر گردید در ورودی های مرز عراق، تردد زوار مشروط به داشتن مهر خروجی پلیس ایران در گذرنامه ها باشد.




پیرامون اوضاع نابسامان زائرین کربلا در مرزهای کشور:
با اعلام خبر ویزای یک دلار در ایام اربعین، عاشقان زیارت اربعین از سراسر ایران راهی مرزهای کشورمان شدند/ وقتی پایانه ی ورود و خروج زوار در ایران جوابگوی این همه زائر نیست؛ به نظر شما از سالن بی در و پیکر کشور عراق چه انتظاری می شود داشت./حالا که این زوار عاشق با همه ی سختی هائی که در مرزها می کشند ولی باز هم این سفر پر از حماسه برایشان تبدیل به بهترین سفر عمرشان می شود وظیفه ی مسؤلین امر چیست؟



کلیپ تصویری بسیار زیبا از خاطره شنیدنی استاد پناهیان در مورد علاقه حضرت آقا به زیارت کربلا در پیاده روی اربعین.







به درخواست مخاطبین سایت اربعین و با مشورت گرفتن از دوستانی که تجربه سفر اربعین را داشته اند برآوردی کلی از هزینه های سفر زمینی به اربعین را خدمت شما ارائه می دهیم. این هزینه ها شامل هزینه های ضروری، غیرضروری و احتیاطی می باشند. (مبدأ سفر را تهران انتخاب کرده ایم و مبالغ را تقریبی در نظر گرفته ایم.)





در كشور عراق سيم‌كارت‌هاي مختلف تلفن همراه وجود دارد كه خدمات اينترنتي را همچون شركت‌هاي ايراني به صورت هفته‌اي و روزانه ارائه مي‌كنند.





رييس سازمان حج و زيارت:
طرف عراقي براي صدور رواديد در مرز آمادگي ندارد؛ تراكم زانران در مرزها
رييس سازمان حج و زيارت با بيان اين كه طرف عراقي براي اين كار بايد تمهيدات و زيرساخت هايي فراهم مي كرد؛ اضافه كرد: طرف عراقي مثلا براي يك گذرگاه يك يا دو افسر مرزي پيش بيني كرده است كه با توجه به خيل عظيم زائران حسيني پاسخگو نيست و امكان خروج چنين جمعيتي با اين سازوكار وجود ندارد.



این نرم افزار حاوی تصاویر همراه با توصیه ها و نکات ویژه در خصوص پیاده روی، لوازم مورد نیاز جهت همراه بردن و برنامه های ویژه سفر در اختیار این عزیزان قرار گرفته است.





فرمانده انتظامی ایلام گفت: صدور خروجی یک دلاری برای مرزنشینان است و دیگر هموطنانمان باید از کنسولگری‌های کشور عراق در استان‌های تهران، کرمانشاه، خوزستان و خراسان‌رضوی اقدام به اخذ ویزا کنند.





۶۰ تذکر کاربردی برای زائرین اربعین
برای اینکه این سفر و بخصوص این راهپیمایی سه چهار روزه پربارتر و مفیدتر و پر نشاطتر باشد،‌ شنیدن و به کار بستن برخی تذکرات و یادآوری ها به این دسته از مسافران حرم ضروری است.






به اطلاع کلیه مشتاقان زیارت اربعین حسینی(ع) می رساند با توجه به گزارش‌های رسیده مبنی بر صدور ویزای عراق در نقاط مرزی کشور با مبلغ یک دلار که از سوی وزارت کشور عراق اعلام شده ، از آنجایی که این خبر از سوی مراجع رسمی به این سازمان اعلام نشده است، لذا سازمان حج و زیارت همانند گذشته از متقاضیان حضور در همایش پیاده روی اربعین در قالب طرح ساماندهی در دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور ثبت نام بعمل می‌آورد.




سروده جدید محمد غفاری در رثای زائرین پیاده کربلا:
غروب در نفس تنگ جاده خواهم رفت/ پیاده آمده بودم، پیاده خواهم رفت
محمد غفاری از شعرای آئینی کشورمان در سروده ای حال و هوای این روزهای زائرین پیاده اربعین حسینی را توصیف نموده است. دوباره شهر پر از شور و شوق و شیدایی است/ دوباره حال همه عاشقان تماشایی است/ که فصل پر زدن از انزوای تنهایی است/ سفر حکایت یک اتفاق رویایی است.




یک منبع آگاه در سرکنسولگری ایران در نجف گفت: زائران عتبات عالیات از امروز تا اربعین حسینی برای ورود به عراق در مرزهای زمینی و هوایی روادید رایگان ۱۵ روزه دریافت می‌کنند و نیازی به مراجعه به سفارت و سرکنسولگری‌های عراق در ایران نیست.





استاندار ایلام گفت: زائران حتما باید با ویزا وارد مهران شوند چرا که در مهران در آستانه اربعین و ازدحام برای سفر مردم و دوستداران امام حسین به عراق ویزا صادر نمی‌شود.




سردار فضلی:
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین از احتمال تعطیلی 10 روزه تردد راهیان نور به شلمچه خبر داد. جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن ظرفیت راهیان نور برای تقویت قرارگاه اربعین اعلام کرد و گفت: تمام ظرفیت راهیان نور به صورت صددرصد در اختیار قرارگاه اربعین است تا آن را تقویت کند.





گزارشی از ازدحام جمعیت برای دریافت ویزای عراق:
کارگزاری صدور ویزای عراق در انحصار یک شرکت + تصاویر

در پنج سال گذشته هر کسی در شهر تهران برای دریافت ویزا به سفارت عراق مراجعه کرده حتما به دفتر طلوع ارجاع داده شده است./ یکی از علت های شلوغی اخذ ویزا در ماه محرم و صفر انحصاری بودن یک شرکت در امر کارگزاری صدور ویزای عراق می باشد، به نظر می رسد با رایزنی مسؤلین وزارت خارجه با سفارت عراق در تهران و اعطای مجوزات لازم برای شرکت های مشابه تا حد زیادی از بار ترافیکی شرکت طلوع بکاهد.


افتتاح گالری تخصصی عکس پیاده روی اربعین
همزمان با فرا رسیدن ماه صفر و با کمک دوستداران پیاده روی اربعین جهت تعظیم و ترویج این حرکت میلیونی زوار اربعین، گالری تخصصی عکس پیاده روی اربعین شامل منتخب عکسهای تولید شده توسط خبرنگاران موکب اربعین حسینی از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ افتتاح شد.





در گفتگو با آیت الله تحریری عنوان شد:
پیاده‌ روی اربعین جزء شعائر الهی است / امام خمینی(ره) بلندگوی تام و تمام امام حسین(ع) می باشد

اصلی‌ترین محرک این راهپیمایی، آن چیزی که برای انسان ایجاد می‌کند آن جوشش عواطف الهی است و اولین چیزی که از پیاده روی شیعیان در اربعین حسینی تداعی می‌شود این است که حرکت پیاده‌روی جزء شعائر الهی است و شعائر اسلام است این ظهور عواطف است که با یک نوع عقلانیتی همراه است. نشانه‌ی عقلانیتش همین تعبد به دستورات شرع مقدس است و به هر حال هر کدام یک نوع تعبدی را به اطاعت از دستورات اولیای دین علیهم السلام نشان می‌دهند.


«کربلا» میعاد بزرگ و محل اجتماع شیعیان؛
بازخوانی بیانات رهبری درباره اربعین‌حسینی

رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت بزرگداشت اربعین می‌فرمایند: به شیعیان یاد دادند اینجا محل اجتماع شماست؛ اینجا میعاد بزرگی است که با جمع شدن در این میعاد، هدف جامعه شیعی و هدف بزرگ اسلامی جامعه مسلمین را باید به یاد هم بیاورید.



سخنان خواندنی استاد پناهیان در شب اربعین سال 1391:
پیاده روی اربعین، سیدالشهدا را به اهل عالم معرفی می‌ کند

عبادتی انجام دادی هر یک قدم ثاب یک حج عمره دارد و عُجب هم ندارد و نشستی داری گریه می‌کنی و می‌گویی که ما شرمنده‌ایم، حواستان هست که دارید چکار می‌کنید؟‌ می‌گویید ما شرمنده‌ایم و می‌گویید که ما باید آن زمان می‌بودیم، احساس تقصیر می‌کنیم، ما حسین را نکشتیم ولی احساس تقصیر می‌کنیم که نبودیم، یالیتنا کنا معکم فأفوز فوزاً عظیما


مسیر ۸۰ کیلومتری جاده نجف تا کربلا را در روزهای منتهی به اربعین حسینی می‌توان آسمانی‌ترین مسیر این کره خاکی دانست. در این مسیر موکب‌های بسیاری به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند که ۱۰ موکب توسط ایرانی‌ها اداره می‌شود.





شعار پياده‌روي اربعين حسيني اعلام شد
مسؤول فرهنگي ستاد اربعين با بيان اين كه شعار پياده روي اربعين حسيني از جمله حضرت زينب (س) كه مي‌فرمايند «فواللَّه لا تَمحوا ذكرَنا؛ به خدا سوگند كه هرگز نخواهند توانست نام ما را محو كنند» انتخاب شده است از توزيع ۵ ميليون بروشور و اقلام فرهنگي به ۳ زبان خبر داد.






سعید اوحدی افزود: در جلسه «ستاد دائمی اربعین» که با حضور نمایندگان دستگاه های همکار برگزار خواهد شد، وظایف و مسئولیت ها و برنامه های هریک از دستگاه ها برای اعزام و ساماندهی زائران عتبات در ایام اربعین حسینی(ع) نهایی خواهد شد.



امروز در کشور عراق اول صفر می‌باشد
سایت آیت الله العظمی سیستانی حفظه الله امروز دوشنبه را مطابق با اول صفر ۱۴۳۶ اعلام کرد.








مجازات سفربدون ویزا به عراق چیست؟
رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه مردم برای گرفتن روادید حتما پیش از ایام اربعین حسینی اقدام کنند، به مردم توصیه کرد به پیامک های صدور روادید در نقطه صفر مرزی توجه نکنند.
زائران عتبات با ویزا به مرز بیایند
فرمانده انتظامی استان ایلام بابیان این مطلب که هزینه ویزا حدود 40 دلار است و شهروندان فریب واسطه ها را نخورند؛ گفت: زائران عتبات عالیات باید از قبل ویزا تهیه کرده باشند زیرا در مرز مهران هیچ گونه ویزایی صادر نمی‌شود.


توصیه به زائران اربعین 10روزقبل ازسفر
معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت به زائران متقاضی حضور در مراسم اربعین حسینی توصیه کرد: حداقل ۱۰ روز قبل از سفر واکسن مننژیت و آنفولانزا را تزریق کنند.






ثبت‌نام خواهران و برادران برای پیاده‌روی‌اربعین
کاروان «هیئت حسینیه فاطمه الزهرا(س)» شروع به ثبت نام علاقمندان به پیاده روی اربعین کرده است.این کاروان خواهران و برادران را ثبت نام می کند. لازم به تذکر است که اتوبوس‌ها و محل های اسکان در نجف و کربلا به صورت زنانه و مردانه، مجزای از هم می‌باشد. هزینه ثبت نام 840 هزار تومان می باشد.







نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها