کد خبر: ۲۷۳۳۷۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۰۴ آذر ۱۳۹۳
تصاویر منطقه «جلولاء» در استان «دیالی» که ۲ روز از آزادی آن از دست تکفیری‌های داعش می‌گذرد، بیانگر حجم ویرانی‌ها و خسارت‌های وارده به این منطقه است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، نیروهای امنیتی عراق با کمک نیروهای پیشمرگه ، دوم آذر، پس از پاکسازی ۲ منطقه «السعدیة» و «جلولاء» از حضور داعش در استان «دیالی»، پرچمهای عراق را برافراشتند. «ماجد شنکالی» نماینده ائتلاف کردستان عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند این ۲ منطقه را آزاد کنند.

کنترل منطقه جلولاء اکنون به طور کامل در دست نیروهای پیشمرگه است و این نیروها اعلام کرده‌اند که به دلیل اقدام تکفیری‌ها در مین‌گذاری مناطق مختلف این منطقه، هنوز صلاح نیست که ساکنان این منطقه اجازه بازگشت به خانه‌های خود را ندارند. مدیرکل امور مین منطقه گرمیان شمال عراق تصریح کرد: «پاکسازی ناحیه سعدیه و جلولا از وجود مین های کارگذاشته شده توسط دولت اسلامی عراق و شام(داعش) ماه ها به طول می انجامد و بیشترین آمار شهداء برجای مانده در جریان آزادسازی این مناطق، در پی انفجار مین و مواد منفجره دست ساز بوده است.» تصاویر منطقه جلولاء پس از آزادی بیانگر حجم خسارات وارده به این منطقه و توحش تکفیری‌ها در نابود کردن هر سرزمینی که در آن وارد می‌شوند، است در ذیل می‌آید.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها