کد خبر: ۲۷۳۴۸۰
زمان انتشار: ۲۰:۵۹     ۰۴ آذر ۱۳۹۳
مدافع سابق تيم‌ملي گفت: هرکس نام ايران را در ابعاد سياسي، اقتصادي و ورزشي در جهان يدک مي‌کشد سرباز ايران محسوب مي‌شود و سربازي فقط نبايد نظامي باشد.
به گزارش پایگاه 598،پیروز قربانی به "ورزش سه" می‌گوید تنها اختلاف فوتبال ایران و اروپا در نحوه نمایش بازی‌ها و فیلم برداری‌هاست.

اعتصاب نکردیم
ما اعتصاب نکردیم و تمرین دیروز فقط ریکاوری بود. عده‌ای از بازیکنان بعد از ریکاوری با مدیرعامل صبا صحبت کردند که ایشان وعده دادند به زودی مسائل مالی برطرف می‌شود. مشکلاتی در تیم وجود دارد که امیدوارم تا چند روز آینده حل شود.

سربازها از دور خارج نشوند
یک تخلفی در کارت پایان خدمت‌ها صورت گرفته ولی نباید سرمایه سوزی کرد. افرادی که اسامی‌شان اعلام شده نخبگان ایران و نسلی هستند که می‌توانند فوتبال ایران را متحول کنند و نباید آن‌ها را از دور خارج کنیم. پیشنهادی به این افراد داده‌اند که اگر هرکس دیگر هم باشد مطمئن باشید این کار را خواهد کرد.

سربازی فقط نباید نظامی باشد
بازیکنی که در رده ملی فعالیت دارد و در کشورهای خارجی نام ایران را یدک می‌کشد هم سرباز است. سربازی فقط این نیست نظامی خدمت کنیم. کسانی هم که در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و ورزشی از کیان این مملکت و پرچم آن دفاع می‌کنند باید سرباز محسوب شوند. بازیکن ملی داریم که زحمتش را کشیده و باید آن را هم حساب کنیم.


بازیکنان را متهم نکنیم
آن‌هایی که این وسط تخلفی داشتند و پول گرفتند تا این اتفاقات پیش آمده نیز باید به مردم معرفی شوند. این وسط نباید فقط فوتبالیست‌ها را متهم کنند چون فوتبالیست‌ها مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند. در این قضایا آن کسی که این کارها را کرده است، صد در صد یک نفر در همین ارگان می‌باشد. نمی‌گویم همه آن‌ها به این شکل هستند اما باید آن شخص به همه معرفی شود. در دین ما آمده است نباید آبروی کسی ریخته شود و این‌ها فقط آبروی فوتبالیست‌ها را برده‌اند. اینکه عده‌ای را اعلام می‌کنید یعنی تخلفی کرده است ولی سوال من اینجاست که چرا نام شخصی که عامل این تخلفات بوده است رسانه‌ای نمی‌کنید؟ مردم حق دارند نام آن اشخاص را نیز بدانند.

سیبل شدن فوتبال
چنین مسائلی تنها در فوتبال نیست و در همه رشته‌ها و همچنین در کل جامعه وجود دارد. اگر می‌خواهند این مسائل ریشه‌کن شود، باید با همه آن‌ها برخورد کنند. نباید فقط فوتبال را سیبل کنند. خدا را شکر هر روز هم که برای فوتبال یک چیزی در می‌آورند! همه متخلفین معرفی شوند.

لیگ باکیفیت ایران
خواهشا انقدر نگوییم لیگ ایران بی‌کیفیت است در صورتی که اصلا اینگونه نیست. شاید برخی بازی‌ها از استانداردهای جهانی پایین‌تر باشد، منتهی تعداد زیادی از مسابقات ما سطح تاکتیکی بسیار بالایی دارد. دو، سه سالی است که در ایران بیشتر بازی مربیان را می‌بنیم تا بازیکنان. در فصل‌های گذشته به این شکل نبود و هرکس نام‌های بزرگ در تیمش داشت قهرمان میشد ولی خوشبختانه شرایط متفاوتی می‌بینیم. مربیان ما روند رو به رشدی را ایجاد کرده‌اند و نسل جدیدی آمده است که همه فنی شده‌اند. در حال حاضر هر تیمی تفکر بهتری داشته باشد نتیجه به نفع آن است.

نمی‌توان با یک دوربین فوتبال را پخش کرد
خیلی از بازی‌های لیگ ایران مانند سایپا- سپاهان، نفت مسجد سلیمان- ملوان و خودمان با فولاد را دیدم که کیفیت بسیار بالایی داشت. در این دیدارها کاملا مشخص است که مانند شطرنج، بازی مربیان را می‌بینیم که با مهره‌هایشان بازی می‌کنند. این عوامل نشان می‌دهد لیگ ایران کیفیت خیلی خوبی پیدا می‌کند. کسانی که کیفیت را فقط در رد شدن توپ از کنار دروازه می‌بینند باید از نظر فوتبالی سوادشان را بالا ببرند. کیفیت این است تاکتیک تیم‌ها را از نظر دفاعی و هجومی بسنجیم. این را نباید به خورد مردم بدهیم که فوتبال ایران بی‌کیفیت است و برویم با لیگ‌های اروپایی مقایسه کنیم. به عقیده من، اینکه لیگ اروپا باکیفیت‌تر از ایران به نظر می‌رسد در نحوه فیلم‌برداری و نمایش صحنه‌هاست. با یک دوربین نمی‌توان بازی‌ها را پخش کرد و به جای انداختن گناه گردن دیگران، خودمان را درست کنیم تا پیشرفت داشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها