أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۳۵۱۷
زمان انتشار: ۰۹:۰۳     ۰۵ آذر ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تابناک ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی  امروز 5 آذرماه خانه ملت، برای پنجمین بار از آغاز بکار دولت یازدهم، صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

حسن روحانی رئیس‌جمهور چهارشنبه هفته گذشته 28 آبان‌ماه طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی «محمد فرهادی» را به عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی سکّان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور کسب رأی اعتماد به خانه ملت معرفی کرد.

 8:35 رئیس‌جمهور وارد صحن علنی مجلس شد

خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام روحانی دقایقی پیش برای دفاع از برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس ‌جمهور کشورمان دقایقی پیش، برای دفاع از برنامه‌های "محمد فرهادی" وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

محمدرضا باهنر و تنی چند از نمایندگان مجلس به استقبال رئیس‌جمهور رفتند.

علاوه بر وزیر پیشنهادی دولت، محمود علوی وزیر اطلاعات، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، محمدرضا صادق، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس جمهور کشورمان را برای حضور در این جلسه همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهور پیش از این «جعفر میلی‌منفرد»، «رضا فرجی‌دانا»، «محمود نیلی‌احمدآبادی» و «فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی» را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرده بود که میلی‌منفرد نتواست از پارلمان رأی اعتماد بگیرد، اما فرجی‌دانا توانست از فیلتر بهارستان بگذرد اما عملکرد نادرست آقای وزیر و انتصابات مسئله‌دارش در این وزارتخانه کلیدی و حساس، نمایندگان مجلس را بر آن داشت تا با استیضاح، رأی اعتمادشان را از وی بردارند آن هم در شرایطی که تنها چند ماهی بیش، از عمر وزارت تنها وزیر علوم دولت یازدهم نگذشته بود.

پس از استیضاح فرجی‌دانا، رئیس‌جمهور «نیلی‌احمدآبادی» را به عنوان سومین وزیر پیشنهادی علوم به پارلمان معرفی کرد در حالی که عدم رأی‌آوری وی به گفته برخی نمایندگان مشخص بود.

جلسه رأی اعتماد به وی 7 آبان در صحن علنی برگزار شد و «نیلی‌احمدآبادی» تنها موفق به کسب 79 رأی موافق در مقابل 160 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 246 رأی مأخوذه شد و نتوانست از فیلتر بهارستان بگذرد.

جلسه رأی اعتماد به «دانش‌آشتیانی» سه‌شنبه هفته قبل 27 آبان‌ماه در صحن علنی در حالی برگزار می‌شود که شاید در تاریخ مجالس اول تا نهم، این اتفاق کمتر افتاده باشد که طی یک ماه 3 بار جلسه رأی اعتماد برای وزیر یک وزارتخانه برگزار شده باشد.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، حسن روحانی رئیس‌‌جمهور فردا یک ساعت فرصت دارد از فرهادی دفاع کند.

سپس 2 مخالف و 2 موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق، هر کدام حداکثر 15 دقیقه فرصت سخنرانی دارند، البته هر نماینده مخالف یا موافق می‌تواند تمام یا بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری بدهد.

پس از اتمام سخنرانی مخالفان و موافقان برنامه‌های وزیر پیشنهادی، خود وزیر پیشنهادی علوم پشت تریبون قرار می‌گیرد و حداکثر 30 دقیقه فرصت دارد ضمن تشریح بیوگرافی و سوابق خود، برنامه‌هایش را ارائه دهد.

در پایان هم رئیس مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را به رأی وکلای ملت می‌گذارد.

کل زمان بررسی صلاحیت محمد فرهادی 150 دقیقه معادل 2 ساعت و 30 دقیقه است، البته ممکن است برخی مخالفان از ایراد سخنرانی انصراف دهند که در این صورت موافق هم صحبت نمی‌کند و در نتیجه از این زمان کاسته می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها