يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۳۵۳۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۰۵ آذر ۱۳۹۳
رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه «باید به برخی جرایم نگاه ریشه‌ای داشت» اظهار کرد: در کنار برخورد انتظامی، باید در قالب یک پکیچ به آسیب‌شناسی چرخه جرم پرداخت و مدیریت بر جرم داشت.

به گزارش پايگاه 598 به نقل از ایسنا، سردار محمدرضا مقیمی در نخستین جلسه اتاق فکر با اصحاب رسانه با اشاره به نقش رسانه‌ها در کاهش جرایم و مبارزه با متخلفان گفت: متاسفانه نمی‌توان صرفا با اقدامات پلیسی همه مشکلات و جرایم را برطرف کرد، بلکه باید با همکاری رسانه‌ها با آسیب‌شناسی جرایم به بررسی ریشه‌ها و بسترهای آنها پرداخت.
 
وی تاکید کرد: باید به برخی جرایم نگاه ریشه‌ای داشت و در کنار برخورد انتظامی، باید در قالب یک پکیچ به آسیب‌شناسی چرخه جرم پرداخت و مدیریت بر جرم داشت.
 
وی در ادامه با اشاره به نقش دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در چرخه جرم، موضوع ایمنی خودروها را به عنوان مثال مطرح کرد و گفت: متاسفانه بیش از 30 درصد جرایم سرقتی کشور مربوط به سرقت لوازم داخل خودرو است؛ به عبارت دیگر حدود یک سوم سرقت‌ها، سرقت لوازم داخل خودرو است.
 
سردار مقمیی در همین زمینه ضمن تاکید بر اینکه باید ضریب ایمنی خودروها را افزایش دهیم، از کم‌توجهی خودروسازان به هشدارها و توصیه‌ها انتقاد کرد.
 
بیمه به جای پول، کالا بدهد
رییس پلیس آگاهی ناجا در ادامه با اشاره به پرداخت خسارت از سوی بیمه به مالباختگانی که اموال سرقتی آنها بیمه بود، تاکید کرد: باید بررسی شود چنددرصد از مالباختگان با پول پرداختی بیمه کالای دست اول و به اصطلاح آک‌بند تهیه می‌کنند و چند درصد سراغ دست‌دوم فروشی‌ها می‌روند.
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از کالاهای دست دومی سرقتی هستند ادامه داد: برای جلوگیری از چرخه جرم در این باره، شرکت‌های بیمه می‌توانند به جای پرداخت ریالی، کالای مذکور را در اختیار مالباخته قرار دهند تا به این ترتیب مالباخته برای تهیه کالای مورد نظر سراغ دست‌دوم فروشی‌ها نرود؛ زیرا اکثر کالاهای دست دوم فروشی‌ها سرقتی هستند.
 
سردار مقیمی همچنین با اشاره به چرخه سرقت که شامل سارق، محیط جنایت و مالخر است، ادامه داد: متاسفانه ضعیف‌ترین قانون‌ها را برای برخورد مالخران داریم در حالی که این مالخران هستند که سارقان را جلو می‌اندازند.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه 40 درصد سارقان برای اولین بار سرقت می‌کنند و 50 درصد از آنها نیز فاقد سوءسابقه هستند، ادامه داد: با آسیب‌شناسی و مدیریت بر جرم، جلب مشارکت دستگا‌ههای مختلف و همچنین اصلاح قوانین و مجازات‌ها می‌توان زمینه‌ها و بسترهای بروز جرم را برطرف کرد و آمار جرایم را در جامعه کاهش داد.
 
طرح و پیشنهاد پلیس آگاهی برای کاهش سرقت از منزل در ایام تعطیلات نوروز
رییس پلیس آگاهی ناجا در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال بر لزوم افزایش آگاهی خانواده‌ها برای پیشگیری از سرقت‌های نوروزی تاکید و اظهار کرد: می‌توان برای کاهش آمار سرقت‌ منازل در طول تعطیلات نوروز، مراکزی را در جامعه ایجاد کرد که شهروندان در زمان مسافرت، طلا و کالاهای قیمتی خود را به امانت به آنها بسپارنند تا در طول مسافرت نه نگران سرقت آن باشند و نه آنکه مجبور باشند اجناس قیمتی خود را با خود حمل کنند.
 
وی تاکید کرد: بی‌شک تاسیس این موسسات در کاهش آمار سرقت‌های نوروزی موثر خواهد بود.
 
رئیس پلیس آگاهی ناجا در پایان ضمن بیان اینکه در جلسات اتاق فکر می‌توان از کارشناسان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف قضایی، صنایع و ...دعوت کرد، از رسانه‌ها خواست که جرایم را در قالب پکیج و چندجانبه بررسی و آسیب‌شناسی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها