أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۷۳۵۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۰۵ آذر ۱۳۹۳
معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز (پنجم آذر) تمامی بسیجیان در سراسر کشور حماسه حضور و اعلام آمادگی برای آزادی قدس شریف را با نام شکوه مقاومت به نمایش خواهند گذاشت.
به گزارش پايگاه 598 به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج، سردار نصرت الله سیف معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برگزاری تجمع بسیجیان با عنوان شکوه مقاومت در سراسر کشور گفت: امروز و در سالروز تشکیل بسیج، تمامی بسیجیان در سراسر کشور حماسه حضور و اعلام آمادگی برای آزادی قدس شریف را با نام شکوه مقاومت به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: به مناسبت هفته بسیج در یک اقدام نمادین نیز در تمامی استان ها پرچم ایثار و شهادت ، توسط خانواده معظم شهداء به فرماندهان پایگاه ها و گردان ها تحویل می شود.

سردار سیف همچنین با شاره به اقدامات معاونت آموزش نظامی و مقاومت مردمی (عملیات) سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: این معاونت بر اساس منویات فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای و با نواندیشی در رویکرد رزمی بسیج توانست گردان های واکنش سریع بیت المقدس را راه اندازی و پس از طرح ریزی ها دقیق بر اساس تهدیدات نرم، نیمه سخت و سخت دشمن برای ارتقای قدرت نرم، نیمه سخت و سخت خود رزمایش هایی با رویکرد تاکتیک های دفاع از کوی و برزن ، عملیات امداد و نجات و مردمیاری را برای تمرین و آزمایش در کل شهرهای کشور به اجرا در آورد.

وی افزود:امسال پس از اجرای رزمایش در 9 استان کشور، با آغاز هفته بسیج 3 استان و در پایان هفته بسیج 4 استان رزمایش خود را با حضور داوران از ستاد کل نیروهای مسلح، ستادکل سپاه و سازمان بسیج که از نزدیک اقدامات آن ها را مورد ارزیابی قرار می دهند، اجرا خواهند کرد.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین همچنین با اشاره به صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در تشکیل بسیج یادآور شد: حضرت امام(ره) در 5 آذر ماه سال 1358 یکی دیگر از ایام الله تاریخ را به ثبت رساند و امر به تشکیل ارتشی 20 میلیونی فرمود و به حول و قوه الهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانست این آرمان را محقق کند و اکنون شاهد گذشتن از مرز 20 میلیون بسیجی در سطح کشور باشیم.

وی ادامه داد: البته حضرت امام (ره) واحد بسیج را آفرید و راه تحقق ارتش 20 میلیونی را مقام معظم رهبری احیاء کردند یعنی ایجاد ارتش 20 میلیونی مدیون اندیشه های امام خمینی(ره) است و بقاء و تحقق آن مدیون تدابیر حضرت امام خامنه ای است.

وی حضور بسیج در طول 8 سال  دفاع مقدس تنها بخشی از نقش آفرینی این نیروی عظیم مردمی دانست و افزود:این سازمان مردمی پس از حضور فعال در جنگ موفق شد قابلیت های متعدد خود را برای حضور در عرصه های مختلف به اثبات برساند و با انجام مأموریت های گوناگون و متنوع، مفهوم جدیدی را از نظامی بودن ارائه نمود و به یکی از گسترده ترین سازمان های موجود در کشو، تبدیل شد.

معاون عملیات سازمان بسیج در ادامه با اشاره به نقش و کارکردهای امروز بسیج اظهارداشت: توسعه متوازن بسیج در ابعاد مختلف، این توانمندی را در بسیج ایجاد نموده است که به راحتی بتواند خود را با موقعیت های مختلف و نیازمندی های متفاوت کشور تطیبق دهد. انعطاف پذیری نیز، از این سازمان مردمی، یک مجموعه چند منظوره و کاملاً متمایز با دیگر سازمان های نظامی و با پتانسیل بسیار بالا برای ورود مقتدرانه در عرصه های مختلف از جمله مباحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی ساخته است.

وی افزود: بسیج نه تنها در تمام شرایط، آمادگی لازم برای دفاع نظامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را خواهد داشت بلکه توانمندی لازم به منظور دفاع در تمامی عرصه ها، به خصوص عرصه فرهنگی که در حال حاضر مهمترین مسئله و ضرورت جامعه تلقی می شود را نیز در خود ایجاد نموده است وبه نظر می رسد برای انسجام بخشیدن به اقداماتی که در این زمینه دردست اجراست باید به توسعه انسانی بسیج نیز شتاب بیشتری داده شود تا مجموعه کشور در قالب یک حرکت منسجم بتواند به مقابله موثر با توطئه‌های شوم دشمنان قسم خورده اسلام وانقلاب بپردازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها