کد خبر: ۲۷۳۵۶۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۰۵ آذر ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین توکلیان، مدیر گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه یک سیما در گفتگو با خبرنگار تلویزیون شبستان در خصوص سریال پرده نشین اظهار داشت: این یک سریال خوب است که فکرمی کنم مردم ما آن را بپسندند.


وی تشریح کرد: در این سریال ضمن اینکه سوژه جدیدی را انتخاب شده و بازیگران هم در نقش‌های محوله خوب و جدی و ارزشمند بازی می‌کنند، چهره مردمی و اجتماعی روحانیان به نمایش گذاشته می شود و تقریبا روحانیانی که می توانند تاثیرات بسیار عمیقی را در جامعه اطرافشان بگذارند را به تصویر کشیده شده‌اند.


حجت الاسلام والمسلمین توکلیان تصریح کرد: موضوع فقط این نیست بلکه بخشی از این فیلم توسط این روحانی‌ها به واقع حمایت فکری و اجتماعی می‌شود. یک روحانی بسیار ارزشی و در عین حال اجتماعی و محبوب و که با تمام نفوذی که دارد پاک زندگی می کند و تقریبا در بخشی از این فیلم به وجهی از سلامت جامعه روحانی می‌پردازد.


وی افزود: این طلبه‌ها و روحانیون در داستان این سریال،  به عنوان بخشی از جامعه علمی در یک زندگی سنتی و تقریبا اسلامی حضور خوب و فعالی دارند.


این مدیر رسانه‌ای افزود: ضمن اینکه سوژه‌های بسیار خوب و جذاب دیگری هم در این سریال وجود دارد که به عنوان مثال می‌توان گفت در آن به برخی از عواملی که می توانند خانواده‌ها را متلاشی کنند نیز پرداخته شده‌است و یا اتفاقاتی را نشان می‌دهد که می توانند به انسجام بیشتر یک خانواده کمک کنند.


وی دلیل مشاوره و نظارت خود در سریال پرده نشین را چنین عنوان کرد:  به دلیل این که در بخشی از این سریال نقش طلبه‌ها و روحانیون هم وجود دارد قرار بر این شد از بدو ارائه فیلمنامه این سریال به شبکه، بخش یاز آن را به صورت خلاصه مطالعه کرده و در صحبت‌هایی که با دست‌اندر کارن این سریال کردیم در مورد سبک زندگی طلبه و روحانی ها یادآوری کنم نکاتی را که به ذهنم می رسید را بگویم. بعد از آن وقتی که ایشان آماده تصویر برداری این سریال شدند من نیز اگر گفتگویی که ممکن بود ایجاد اشکال کند و یا نیاز به حک و اصلاح داشت را اعلام  می کردم.


حجت الاسلام والمسلمین توکلیان، در مورد نحوه همکاری‌اش با سریال پرده نشین گفت: این مشاوره و نظارت با نوع کاری که مشاور مذهبی پروژه انجام می‌دهد متفاوت است چراکه آن مشورت‌ها در دل کار فیلمنامه نویسی و گروه سازنده‌است اما کار ما بیشتر در قالب شبکه است.


وی تصریح کرد: این به این معنی است که شبکه یک فیلتر دومی را قرار داده است تا اثر آسیب کمتری ببیند و بهتر و شفاف‌تر باشد و بعضی از زوایایی که نیازمند تبیین راحت‌تر و شیرین‌تری است مشخص شود. ضمن اینکه نگران این بودیم که نقش روحانی اغراق آمیز و یا سخیف به نمایش گذاشته شود حتی در ادای کلمات و اصطلاحات دینی هم دقت کرده‌ایم تا اشکالی وجود نداشته باشد.


مدیر گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما ضمن تاکید بر توفیق این سریال در نشان دادن وجه اجتماعی زندگی روحانیون، تفاوت نقش روحانی‌ها در این سریال با سایر سریال‌های تلویزیون را چنین توصیف کرد: ما در سریالی چون شیخ فضل‌الله یک شخصیت برجسته سیاسی را می بینیم که فعالیت و کار سیاسی انجام می دهد اما ما کمتر فیلم و سریال‌های داشتیم که یک روحانی نقش عمیق و اجتماعی و خانوادگی باشد.


توکلیان ادامه داد: ما روایتی از رسول‌الله (ص) داریم که می فرمایند: " انا و علیٌ ابوا هذاالامه" یعنی من و علی پدران این امت هستیم؛ در واقع همان نقش پدر گونه به نوعی در این سریال تعریف می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها