أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۷۳۶۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۳۰ آبان ۱۳۹۰
با تصويب قانون مقابله به مثل رسانه اي:
در شرايطي كه غربي ها فعاليت رسانه اي ايران را روز به روز محدودتر مي كنند و از سوي ديگر خبرنگاران خارجي از فرط آزادي عمل در ايران، اين كشور را بهشت خبرنگاران خارجي لقب داده اند، لازم است كه با تصويب قوانين مقابله به مثل رسانه اي، دست كم فضاي جنگ رسانه اي ايران و غرب را هم سطح نمايند.
به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق؛ امواج بيداري در تمام جهان فراگير شده، به طوري كه كشورهاي غربي را به چالش كشيده است. در اين شرايط كه رسانه نقش اساسي را در تشديد امواج آگاهي و بيداري دارد؛ غربي ها سعي در محدود كردن رسانه اي ايران هستند.
 
آفكام دفتر پرس تي وي را در انگليس تعطيل كرده و گاه و بي گاه خبر از تعطيلي دفاتر رسانه هاي ايراني همچون العالم، پرس تي وي، سحر و... مي رسد.

خبرنگار پرس، اسير اسرائيلي هاست، نجف زاده از كشور مدعي آزادي اخراج مي شود، كافي است كه خبرنگار ايران در نيويورك يك وجب از محدوده مشخص، پا فراتر بگذارد، آنوقت سروكارش با FBI خواهد بود، تا حالا رئيس جمهور آمريكا به هيچ خبرنگار ايراني مصاحبه نداده و اما رئيس جمهور ايران با هر رسانه و خبرنگار ضدايراني كه تقاضا كرده مصاحبه كرده است. فريد زكريا با كلي دروغ پردازي وسياه نمايي، تازه از ايران رفته و گزارشات كريستين امانپور از هيئت عزاداري امام حسين(ع) تا ايستگاه هاي اتوبوس و از رئيس جمهور تا افراد عاديِ روستاهاي دور را در پوشش مي دهد. صادق صبايِ بي بي سي همه دهات كوره هاي ايران را زير پا گذاشته است تا تصوير وارونه اي از خانواده ايراني منعكس كند.

خبرگزاري اسوشيتد پرس در تهران دو دفتر با ١٣ خبرنگار دارد و در چنين شرايطي بي جهت نيست كه ايران را "بهشت خبرنگاران خارجي" لقب داده اند.

انسان مسلمان انقلابي اكنون از زيستن در زير سايه سپهر اطلاعاتي غرببه تنگ آمده و سيطره اطلاعاتي غرب را برنمي تابد؛ به هرحال بايد براي شكستن اين حصر و تحريم رسانه اي و برهم زدن انحصار جريان يكسويه اطلاعاتي بايد اقدام كرد.

براستي اگر آمريكا شرايط مشابهي داشت چه مي كرد؟

ماه گذشته میلادی سه تن از نمایندگان کنگره آمریکا طرحی را با عنوان "قانون مقابله به مثل رسانه ای چین 2011" به شماره H.R. 2899 به مجلس نمایندگان ارائه دادند.

آنچنان كه هریتیج مي نويسد، این طرح از وزارت خارجه می خواهد تا به همان تعدادی که چین برای خبرنگاران آمریکایی بی.بی.چی ویزا صادر می کند برای خبرنگاران چینی ویزا صادر نماید.

در طول سال مالی 2010 تقریبا 650 شهروند چینی با ویزای ژورنالیستی وارد آمریکا شدند و این در حالیست که تنها دو خبرنگار شبکه بی.بی.جی مجوز ورود به چین را دریافت نمودند.

این اقدامات به منظور هم سطح سازی در جنگ رسانه ای بین چین و آمریکا صورت می گیرد.

قانونگزاران ايران نيز بايد به مقابله به مثل رسانه اي و تحديد فضاي ژورناليستي غرب اقدام كنند و لازم است كه از طريق اين تلافي ديپلماتيك و قانوني، فضاي رسانه اي را به نفع خبرنكاران ايراني متوازن و تلطيف كنند.

رسانه ابزار قدرت نرم است و در اين اثناي جنگ نرم، حداقل انتظار اصحاب رسانه براي برهم زدن فضاي يكسويه رسانه اي غربي، تصويب قوانين مقابله به مثل رسانه اي و تلافي قانوني از سوي مسئولين است.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي لازم است كه با تدوين و تصويب قوانين "مقابله به مثل رسانه اي" صدور ويزا و مجوز فعاليت خبري خبرنگاران غربي را منوط به آزادي عمل خبرنگاران متعهد ايراني نمايند. حداقل بركات آن هم اين است كه "بهشت خبرنگاران خارجي" را براي آمريكا جهنم مي كنيم!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها