أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۷۳۶۲۰
زمان انتشار: ۱۸:۵۳     ۰۵ آذر ۱۳۹۳
نوبخت در نشست خبری:
سخنگوی دولت از افزایش حقوق کارمندان دولتی در بودجه 94 بر اساس نرخ تورم خبر داد و گفت: تمام مبالغ ارزی و دارایی‌های بلوکه شده را به صورت اسکناس و نقد وارد کشور می‌کنیم.
به گزارش پایگاه598 به نقل از مهر، محمد باقر نوبخت در نشست خبری امروز خود بعد از جلسه هیات وزیران، گفت: امروز در جلسه هیات وزیران وزیر امور خارجه گزارشی را در خصوص مذاکرات اخیر وین ارائه کرد و با توجه به فعالیت‌هایی که توسط تیم مذاکره کننده هسته‌ای صورت گرفته بود، هیات وزیران صمیمانه از فعالیت‌های ارزنده تیم هسته‌ای تشکر کرد.

وی با اشاره به آمار تورم ادامه داد: با توجه به اینکه سومین سال تحریم‌های ظالمانه و به تعبیر غربی‌ها تحریم های فلج کننده را پشت سر می‌گذاریم، مرکز آمار ایران، آمار تورم آبان ماه را اعلام کرد و آمارها نشان می‌دهد همچنان روند کاهنده نرخ تورم ادامه دارد.

نوبخت افزود: نرخ تورم سالانه به 17.6 درصد، نقطه به نقطه به 13.2 درصد و تورم ماهانه به 8 درصد تنزل یافته است.

سخنگوی دولت همچنین در ادامه با بیان اینکه بخشی از جلسه امروز هیات دولت به بررسی بودجه 94 اختصاص یافت، گفت: بودجه 94 را به صورت عملیاتی و مبتنی بر عملکرد و رویکردهای اصلاح گرایانه تنظیم کرده ایم.

وی با بیان اینکه بودجه 94 در هزینه‌های جاری، بودجه‌ای است که نهایت صرفه‌جویی را دارد، گفت: در این لایحه اعتبارات عمرانی نسبت به سال جاری 20 درصد افزایش می‌یابد و سیاست مهار تورم و افزایش رشد اقتصادی هم دنبال خواهد شد.

نوبخت همچنین در مورد میزان افزایش حقوق کارمندان در بودجه 94 گفت: حقوق کلیه کارمندان دولت به اندازه رشد تورم در سال 94 افزایش خواهد یافت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یک سوم از تبصره های بودجه 94 در هیات وزیران به تصویب رسیده است گفت: اواسط هفته آینده لایحه بودجه در دولت به تصویب خواهد رسید.

نوبخت با بیان اینکه نتیجه‌ مذاکرات وین قطعا منفی نیست، ادامه داد: اگر نتیجه این مذاکرات بد بود، ما سناریوی بدبینانه‌ای را که قبلا برنامه‌ریزی کرده بودیم اجرایی می‌کردیم. اگرچه وضعیت خوش‌بینانه‌ای که توافق کامل باشد نیز صورت نگرفته است. از این رو می‌توانیم بگوییم استمرار وضع موجود، هم گام رو به جلو است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما همچنان بر منافع ملی خود پافشاری می کنیم، با امید دست یافتن به توافقی که کاملا منافع ملی ما در آن تامین شده باشد.

نوبخت همچنین در خصوص آزادسازی درآمدهای ایران، گفت: 700 میلیون دلار در هر ماه آزاد خواهد شد و فرق نحوه استفاده ما از این مبالغ ارزی با فروش نفت این است که فروش نفت محدودیت‌هایی برای واردات کالا دارد که عمده آنها معطوف به کالاهای اساسی و دارو می شود اما این مبالغ ارزی را می‌توانیم به صورت نقد و اسکناس به داخل بیاوریم.

سخنگوی دولت با اشاره به علت تاخیر نسبت به دریافت درآمدهای بلوکه شده، گفت: علت تاخیر این بود که ما می خواستیم تمام این مبالغ ارزی را به صورت نقد داخل کشور بیاوریم و تمام این اسکناس ها در بانک مرکزی موجود است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها