يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۳۶۴۱
زمان انتشار: ۲۲:۵۴     ۰۵ آذر ۱۳۹۳
این روزها بازار گوشی‌های همراه هوشمند به ویژه مدل‌های جدیدی که شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ، اپل و اچ تی سی وارد بازار می‌کنند بسیار داغ است و مشتریان به دنبال انتخاب بهترین گزینه با بالاترین مشخصات سخت افزاری موجود هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد انلاین ؛ اما در این میان افرادی نیز وجود ندارند که داشتن دوربین بالای 10 مگاپیکسل و صفحه نمایش با رزولوشن بسیار بالای اهمیت زیادی برایشان نداردو بیشتر به دنبال گوشی هستند که علاوه بر داشتن قیمتی مناسب بتوانند به کمک آن کارهای روزمره خود را به راحتی انجام بدهند و مشکلی از این بابت نداشته باشند.

از همین جهت قصد داریم در ادامه به معرفی گوشی‌هایی بپردازیم که علاوه بر قیمت مناسب و اقتصادی کارایی خوبی نیز دارند و نیازهای کاربران عادی را به راحتی پاسخ گو هستند.

تمام این گوشی ها در حال حاضر در بازار ایران قیمتی در حدود 300 هزار تومان دارند.




Sony Xperia E1 Dual - قیمت: 300 هزار تومان

سونی از زمان جدایی از شرکت اریکسون مدل‌های متنوعی را وارد بازار کرده است و در کنار پرچم‌داران بزرگی مانند سری Z توجه زیادی به بازار گوشی‌های اقتصادی داشته است. Xperia E1 Dual یکی از همان گوشی‌های اقتصادی است که در ماه مارس امسال وارد بازار شد. وزن این گوشی 122 گرم بوده که نسبت به ابعاد آن کاملاً استاندارد تلقی می‌شود. صفحه نمایش Xperia E1 Dual 4 اینچی با رزولوشن 800x480 است که چگالی پیکسلی 233 پیکسل در اینچ دارد. چنین چگالی با این ابعاد و رزولوشن بدین معنی است که تصاویر تا حدود زیادی شفاف و یکدست دیده می‌شوند دوربین Xperia E1 Dual 3.15 مگا پیکسلی بوده که کیفیت چندان بالایی در مقایسه با گوشی‌های خاص بازار ندارد.

در ضمن Xperia E1 Dual فاقد دوربین جلویی بوده که می‌تواند حسابی ذوق علاقه‌مندان به سلفی را کور کند! سونی برای این گوشی اقتصادی خود پردازنده Cortex-A7 دو هسته ای با سرعت پردازش 1.2 گیگاهرتز و 512 مگابایت رم در نظر گرفته است. اپلیکیشن های کاربردی اندرویدی به راحتی بر روی این گوشی اجرا شده اما نباید انتظار اجرای بازی‌های حجیم وبا کیفیت روان را داشته باشید. فضای ذخیره سازی Xperia E1 Dual 4 گیگابایت بوده که می تاونید با خرید کار حافظه مقدار آن را بیشتر کنید.

سیستم عامل گوشی نیز اندروید 4.3 است که می‌توانید آن را به اندروید 4.4 کیت کتی ارتقا دهید. البته دو سیمکارته بودن این گوشی را نیز نباید فراموش کرد که برای بسیاری از افراد یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. Xperia E1 Dual در رنگ‌های سیاه، سفید و بنفش موجود است.





Samsung Galaxy Ace 2 I8160 - قیمت: 300 هزار تومان

تقریباً دو سالی از ورود این گوشی به بازار می‌گذرد با این حال همچنان توانسته جای خود را در میان گوشی‌های اقتصادی و پرطرفدار حفظ کند. صفحه نمایش Galaxy Ace 2 I8160 ابعادی 3.8 اینچی دارد که کمی از اکسپریا ای 1 کوچک‌تر است اما رزولوشن آن با اکسپریا یکی بوده و چگالی پیکسلی 346 پیکسل بر اینچ دارد که کمی از اکسپریا بیشتر است. البته به دلیل ابعاد نسبت کوچک صفحه نمایش (در مقابل غول‌های امروزی بازار) تفاوت چندانی را احساس نخواهید کرد. سامسونگ برای Galaxy Ace 2 I8160 خود یک دوربین 5 مگاپیکسلی در نظر گرفته که کیفیت قابل قبولی دارد اما نباید آن را به سری گلکسی اس مقایسه کرد.

پردازنده NovaThor U8500 دوهسته ای با سرعت 800 مگاهرتز و رم 768 مگابایتی قلب تپنده Galaxy Ace 2 I8160 است. میزان رم گلکسی ایس کمی بیشتر از اکسپریا ای 1 است اما در مقابل سرعت پردازنده کمتری دارد. فضای ذخیره سازی در اختیار کاربر 4 گیگابایت است که با یک کارت حافظه می تاون آن را تا 32 گیگابایت ارتقا داد. از آنجایی که این گوشی در سال 2012 عرضه شده جای تعجبی مدارد که نسخه اندروید 2.3 آن کمی قدیمی باشد که البته کاربران می تاون‌اند آن را به نسخه 4.1 ارتقا دهند. Galaxy Ace 2 I8160 در رنگ‌های سیاه، سفید و آلبالویی موجود است.





Nokia X Dual SIM - قیمت: 310 هزار تومان

Nokia X جزء آخرین گوشی‌هایی بود که در ماه مارس امسال با برند نوکیا وارد بازار شد. این گوشی نیز مانند دیگر مدل‌های سال‌های اخیر نوکیا زبان طراحی ساده و رنگی رنگی دارد. از همین رو می‌توانید در انتخاب‌های خود رنگ‌های سیاه، سفید، آبی، زرد، قرمز روشن و سبز روشن را داشته باشید. صفحه نمایش Nokia X مانند بسیاری از هم رده‌های خود 4 اینچی با رزولوشن 800X400 است که به نسبت ابعاد خود قابل قبول محسوب می‌شود. بر خلاف مدل‌های رده بالای نوکیا که دوربین‌های بسیار قوی دارند، Nokia X یک دوربین 3.15 مگاپیکسلس دارد که نباید توقع عکس‌هایی روشن و شفاف به ویژه در محیط‌های تاریک داشت.

 Qualcomm MSM8225 Snapdragon S4 Play به عنوان پردازنده با دو هسته و سرعت 1 گیگاهرتز در کنار رم 512 مگابایتی در اختیار این گوشی قرارگرفته است. در مقام مقایسه با دوگوشی قبلی در این مطلب، نوکیا در این بخش تا حدودی ضعیف‌تر ظاهرشده ولی با این حال همچنان از پس اپلیکیشن های روزمره و کاربردی برمیاید. فضای ذخیره سازی در اختیار کاربر نیز همچنان 4 گیگابایت است. بر خلاف بسیاری از گوشی‌های نوکیا که از سیستم عامل ویندوز موبایل استفاده می‌کنند، Nokia X Dual SIM اندروید 4.1 جیلی بین دارد.





HTC Desire 200 - قیمت: 280 هزار تومان

شرکت اچ تی سی در ماه ژوئن سال 2013 مدل Desire 200 خود را روانه بازار کرد. اچی تی در طی این سال ها ثابت کرده است که در طراحی ظاهری گوشی‌های همراه توانایی بالایی دارد. Desire 200 نیز از این قاعده مثتثنی نیست. وزن این گوشی نیز تنها 100 گرم است که نسبت به مدل‌های قبلی موجود در این مطلب سبک‌ترین محسوب می‌شود. ابعاد صفحه نمایش Desire 200 3.5 اینچ بوده که کمی کوچک تلقی می‌شود اما همچنان طرفداران خود را دارد. با این حال رزولوشن Desire 200 ممکن است کمی شما را مأیوس کند. رزولوشن 320x480 با چگالی پیکسلی 169 دیگر حرفی برای گفتن ندارد. پردازنده Desire 200 1 گیگاهرتزی بوده و 512 مگابایت رم دارد. حافظه داخلی در اختیار کاربر 4 گیگابایت است که می‌توان آن را باکارت حافظه ارتقا داد. دوربینی که اچی تی سی برای Desire 200 در نظر گفته 5 مگاپیکسلی است و کیفیت متوسطی دارد. اندروید نسخه 4 به همراه این گوشی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و امکان انتخاب بین رنگ‌های سفید و مشکی برای مشتری وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها