أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۳۶۴۹
زمان انتشار: ۲۳:۰۳     ۰۵ آذر ۱۳۹۳
گروه مالی گلدمن ساش آمریکا و بانک اچ اس بی سی به اتهام دستکاری در قیمت فلزات گرانبها از جمله طلا برای 8 سال از سوی دادگاهی در نیویورک تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ مقام های قضایی نیویورک علاوه بر گلدمن ساش و اچ اس بی سی که از طریق دستکاری در قیمت فلزات گرانبها از جمله طلا، پلاتین و پالادیوم سود سرشاری را به دست آورده اند، استاندارد بانک و شرکت "باسف" بزرگترین شرکت شیمیایی جهان را تحت تعقیب قرار داده اند.

بر اساس این گزارش این چهار موسسه مالی و شرکت بین المللی متهم هستند که با سوء استفاده از اطلاعات مربوط به خرید و فروش فلزات گرانبها توسط مشتریان از تحرکات قیمتی در بازار سود سرشاری به جیب زده اند.

این چهار موسسه مالی و شرکت بین المللی با سوء استفاده از این اطلاعات تاثیر زیادی بر روند قیمت جهانی فلزات گرانبها داشته اند به طوری که توانسته اند ظرف مدت 8 سال درآمد هنگفتی را به دست آورند.

تاکنون هیچ یک از مقام های رسمی این چهار شرکت حاضر به اظهار نظر در خصوص اتهامات مطرح شده در دادگاه نیویورک نشده اند.

پیش از این نیز اتهاماتی در خصوص سوء استفاده و دستکاری قیمت فلزات گرانبها از سوی برخی موسسات مالی و بانک های بزرگ بین المللی مطرح شده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها