کد خبر: ۲۷۳۶۵۰
زمان انتشار: ۲۳:۰۳     ۰۵ آذر ۱۳۹۳
معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه روز گذشته در اوج بازار مثبت ۷۲ درصد خریدهای خرد توسط حقیقی‌های بازار انجام شد، گفت: معمولاً در بازار یکسری از سرمایه‌گذاران به طور هیجانی تصمیم می‌گیرند و در صف‌های فروش یا خرید می‌نشینند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ؛ روز گذشته شاخص کل بورس با روند صعودی به واسطه انتظارات مثبت ایجاد شده در سرمایه‌گذاران به کار خود پایان داد و امروز با مشخص شدن نتیجه مذاکرات مبنی بر تمدید آن، سهامداران به طور هیجانی در صف‌های فروش نشسته‌اند.

این پدیده معمولاً در زمان‌هایی از جمله مذاکرات یا تصمیمات دولت و مجلس اتفاق می‌افتد و اینکه سرمایه‌گذاران براساس انتظارات خرید و فروش می‌کنند، امری طبیعی است. علی صحرائی معاون بازار شرکت بورس اوراق بهاردار تهران در این باره که بهترین تصمیم در شرایط فعلی مقابل سرمایه‌گذاران چیست، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران نسبت به مذاکرات روز گذشته انتظارات بیشتری داشتند، اما معمولاً برخی سرمایه‌گذاران به طور هیجانی تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی افزود: در توافق ژنو ماهانه 400 میلیون دلار آزاد می‌شد، اما اکنون دستاورد بهتری برای ایران به دست آمده و اینکه ماهانه 700 میلیون دلار از دارایی‌های ایران آزاد خواهد شد؛ علاوه بر این در توافق قبلی تسهیلاتی برای پتروشیمی‌ها، بانک‌ها و گروه خودرو حاصل شده است. صحرایی با بیان اینکه برخی سرمایه‌گذاران چه در صف فروش و چه در صف خرید به طور هیجانی عمل می‌کنند، گفت: اکنون حقوقی‌ها هم در صف‌های خرید یا فروش می‌نشینند، اما در مجموع حقیقی‌ها نسبت به پورتفو گردانهای حقوقی‌ها عاقلانه‌تر تصمیم می‌گیرند.

معاون بازار شرکت بورس با تاکید بر اینکه انتظارات در بازار سرمایه مهمترین عامل تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران است، تاکید کرد: این انتظارات معمولاً روند بازار را شکل می‌دهد. صحرایی در پاسخ به این سوال که 3 آذر میزان خرید و فروش‌های حقیقی‌ها و حقوقی‌ها چقدر بوده است؟ گفت: بغیر از معاملات بلوکی، حقیقی‌ها 238 میلیارد تومان خریدار بودند و 196 میلیارد تومان سهام فروختند، بنابراین طبق آمار، روز گذشته حقوقی‌ها اکثراً فروشنده و کمتر خریدار بودند. وی گفت: حقیقی‌ها روز گذشته 42 میلیارد تومان مازاد خرید داشتند.

 صحرایی در پاسخ به این سوال که آیا عرضه‌های اولیه دیگری در بورس تهران انجام خواهد شد یا خیر، گفت: فعلاً تا هفته آینده تصمیمی برای عرضه نیست اما با توجه به شرایط بازار، این عرضه‌ها انجام خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها