يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۳۶۷۶
زمان انتشار: ۰۰:۰۸     ۰۶ آذر ۱۳۹۳
مدیرکل آژانس‌بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که ایران در اجرایی کردن توافقات برنامه اقدام مشترک بسیار فعال بوده است.
به گزارش پایگاه 598به نقل از فارس ، «یوکیو آمانو» در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «سی‌ان ان» آمریکا که روز گذشته (سه‌شنبه) انجام گرفت، به سئوال‌های مجری برنامه در زمینه وضعیت برنامه‌های هسته‌ای ایران و نقش آژانس بین‌المللی هسته‌ای پاسخ داد.

خبرنگار سی‌ان‌ان در ابتدا نقش آمانو در تمدید را جویا شد و پرسید: به دنبال توافق مقدماتی سال گذشته، غرب به طور موقت برخی تحریم‌ها علیه ایران را کاسته و در عوض ایران نیز برخی از فعالیت‌های حساس هسته‌ای خود را کاهش داده است. آیا این مورد در ادامه نیز به همین منوال پیش خواهد رفت و اینکه بگویید در مرحله بعدی چه اتفاقی خواهد افتاد؟ نقش شما در تمدید مذاکرات چه بود؟

مدیر کل آژانس در پاسخ به این سوال گفت: آژانس بین‌المللی هسته‌ای خواهان اجرای طرح اقدام مشترک است. البته ما امید داشتیم تا گروه ۱+ ۵ با ایران به توافق برسند اما باید گفت که این مسئله محتاج زمان است. آژانس بین‌المللی هسته‌ای بیش از ۱۰ سال است که در این باره مشغول فعالیت بوده اما ما قادر نیستیم تا نسبت به تمامی فعالیت‌های انجام شده در ایران و مسالمت آمیز بودن آن‌ها اطمینان بخش دهیم. ما ۲ مشکل داریم. یک مشکل عدم همکاری کامل ایران با آژانس و ارائه اطلاعات درباره ابعاد احتمالی فعالیت‌های نظامی آن‌ها می‌باشد. مشکل دیگر این است که ایران به ما اجازه نمی‌دهد از ابزارهای تایید دیگر که «پروتکل الحاقی» نامیده می‌شود بهره جوییم.توافق همچنان حاصل نشده و توپ در جریان بازی حرکت می‌کند و البته اخبار خوب نیز وجود دارند. ما از ایران می‌خواهیم تا باما همکاری کاملی داشته باشد به طوری‌که بتوانیم نسبت به فعالیت مسالمت آمیز هسته‌ای این کشور اطمینان بخشی کاملی ارائه دهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها