أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۳۷۲۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۰۶ آذر ۱۳۹۳
گزارشی از ازدحام جمعیت برای دریافت ویزای عراق:
در پنج سال گذشته هر کسی در شهر تهران برای دریافت ویزا به سفارت عراق مراجعه کرده حتما به دفتر طلوع ارجاع داده شده است./ یکی از علت های شلوغی اخذ ویزا در ماه محرم و صفر انحصاری بودن یک شرکت در امر کارگزاری صدور ویزای عراق می باشد، به نظر می رسد با رایزنی مسؤلین وزارت خارجه با سفارت عراق در تهران و اعطای مجوزات لازم برای شرکت های مشابه تا حد زیادی از بار ترافیکی شرکت طلوع بکاهد.
به گزارش پایگاه 598، در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، زائران کربلای معلی جهت حضور در مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) همه روزه مقابل دفتر کارگزاری سفارت عراق در تهران (شرکت طلوع) جهت دریافت ویزا مراجعه می کنند.

بعضی مشغول تایپ کردن لیستهای گروهی و برخی در حال چسباندن عکسهای زوار بر روی برگه های دریافت ویزای جمعی هستند، در این حین نیز صف رسیدن به باجه های شرکت طلوع، با ازدحام جمعیت روبروست.



موکب اربعین حسینی نوشت: در پنج سال گذشته هر کسی در شهر تهران برای دریافت ویزا به سفارت عراق مراجعه کرده حتما به دفتر طلوع ارجاع داده شده است.

حدود پنج سال پیش برای تسریع در دریافت ویزاهای (انفرادی و گروهی) زیارتی کشور عراق در تهران، دفتر کارگزاری صدور ویزای عراق به نام طلوع توسط بچه های مذهبی با دغدغه در امر خدمات دهی راحت به عاشقان زیارت عتبات، راه اندازی شد.



نیروهای زحمت کش این دفتر در این ایام شلوغ جهت دریافت ویزای زیارت اربعین، از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب مشغول کار می باشند. زوار ایرانی از اقصی نقاط ایران، حتی از شهرهای خوزستان و کرمانشاه که دارای کنسولگری عراق می باشند، جهت اخذ ویزا به این دفتر مراجعه می کنند.

کثرت مراجعه کنندگان و عجله داشتن همگی آنها برای انجام کارشان، نیاز به صبر، حوصله و سعه ی صدر کارمندان این دفتر دارد که خدا رو شکر دوستان این دفتر در این زمینه نمره قابل قبولی دارند، یقینا تدبیر خدمات و استعانت از خداوند متعال و توسل به حضرات معصومین، نواقص موجود را اصلاح می نماید.



از محاسن این دفتر، وجود باجه های مختلف تسهیل سفر، مثل آژانس هواپیمائی، بیمه زوار، اسکن عکس و تکثیر، ارائه سیم کارت عراق، اخذ مدارک زوار گروهی و انفرادی و باجه ی تحویل ویزا می باشد.

وجود نیروهای خدوم نیروی انتظامی جهت نظم دهی صفوف طولانی مراجعه کنندگان از دیگر محاسن این دفتر می باشد.

یکی از علت های شلوغی اخذ ویزا در ماه محرم و صفر انحصاری بودن یک شرکت در امر کارگزاری صدور ویزای عراق می باشد، به نظر می رسد با رایزنی مسؤلین وزارت خارجه با سفارت عراق در تهران و اعطای مجوزات لازم برای شرکت های مشابه تا حد زیادی از بار ترافیکی شرکت طلوع بکاهد.



لازم به ذکر است با مصاحبه ی خبری حدود ۲ هفته ی قبل،رئیس سازمان حج و اعلام خبر صدور ویزای جمعی در دفاتر زیارتی سازمان حج در سراسر کشور، بارقه ی امید را در بین علاقمندان شرکت در زیارت اربعین را جهت سامان دادن و نظم حداقلی برای دریافت ویزا بوجود آورد، اما با انتشار خبر دیروز مبنی بر توقف صدور ویزا در دفاتر سازمان حج، همچنان این قصه سر دراز دارد.

امیدواریم با رایزنیهای مسؤلین سازمان حج و وزارت خارجه هر چه زودتر شاهد بر طرف شدن مشکل بوجود آمده باشیم.



اما یکی از نقاط ضعف دفتر طلوع نداشتن دستگاه نوبت دهی به مراجعین محترم جهت نظم دهی صفوف و آرامش مردم عزیز می باشد. هر کسی که در ایام شلوغ به این دفتر مراجعه کرده در بعضی موارد شاهد تضییع حقوق دیگران، هرج و مرج و ایجاد مزاحمت برای همسایگان این شرکت بوده است؛ پیشنهاد می شود از دستگاه نوبت دهی که در مراکز خدماتی استفاده می شود، در این مرکز نیز به کار گرفته شود.

عکس از مهر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها