يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۳۷۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۰۶ آذر ۱۳۹۳
رئیس ستاد فرهنگي اربعين و مناسبت های ویژه از رونمایی پورتال ويژه مباحث فرهنگي اربعين در روز سه شنبه مورخه 93/9/11 خبر داد

به گزارش پايگاه 598 به نقل از ستاد اطلاع رساني فرهنگي اربعين؛ حجت الاسلام دکتر احمدي مسؤول ستاد فرهنگي اربعين با اشاره به نياز انجام فعاليت‌هاي فرهنگي در ايام اربعين گفت: با توجه به اين نياز، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني پيشنهاد تشكيل اين ستاد را دادند و اين ستاد با حضور ۲۶ موسسه و نهاد فرهنگي راه اندازي شده است.

وي هدف از تشكيل ستاد فرهنگي اربعين را ابلاغ سياست‌هاي فرهنگي با توجه به شرايط عراق و همچنين هماهنگي و هم افزايي بين نهادها اعلام كرد و گفت: بر اين اساس برنامه جامعي تدوين و هماهنگي‌هاي لازم با مراكز مختلف انجام شد.

وي از رو نمایی پورتال ويژه مباحث فرهنگي اربعين خبر داد و گفت: اين پرتال  با هدف اطلاع‌رساني ديني در خصوص اربعين به صورت رسمي كار خود را در روز سه شنبه 11/09/93 آغاز مي‌كند



همچنین ایشان درخصوص قسمت های مختلف اعلام نمودند این پورتال شامل  ادبیات و پژوهش، اماکن، نقشه مسیر پیاده روی، زیارات مربوطه، کلام بزرگان، احکام، انجمن ها، فایل های چند رسانه ای و ....  می باشد که با سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی شروع به فعالت خواهد نمود.

ایشان در ادامه افزود: اميدواريم با راه اندازي اين پورتال و برگزاري جلسات مداوم، شاهد فعاليت‌هاي چشمگيرتري در زمينه فرهنگي باشيم.

وي از توليد محصولات فرهنگي به زبان‌هاي فارسي، عربي و انگليسي ويژه اربعين خبر داد و گفت: با كمك مراكز فرهنگي محصولات مختلف فرهنگي آماده و در حال چاپ هستند.

مسؤول ستاد فرهنگي اربعين تصريح كرد: تعداد قابل توجهي بسته فرهنگي شامل محصولاتي چون كتاب‌هاي ادعيه، پرچم، شال، بروشور و غيره نيز مورد تقاضاي زائران اربعين بود كه با كمك مؤسسات مختلف اين محصولات در حال آماده‌سازي است.

برپايي نمايشگاه و بخش فرهنگي در شش موكب بين راه از جمله ديگر برنامه هايي بود كه حجت الاسلام احمدی از آنها ياد كرد.

 

ستاد اطلاع رسانی فرهنگی اربعین: حسین بنیان جوادی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها