يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۳۷۶۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۰۶ آذر ۱۳۹۳
هواداران سرخابی انتظار چهارده آذر را می‌کشند تا دربی دیگری را ناظر باشند که داوری آن از حالا مورد بحث محافل است.
دربی 79 تمام شد. برخلاف پیش‌بینی‌ها این بار دربی برنده داشت. پرسپولیسی‌ها فاتح بازی بودند که خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند به تساوی کشیده شود! حالا ورق برگشته و نوع دیالوگ هواداران دو تیم فرق کرده است.

 

پرسپولیسی‌ها به جای عدد شش، با انگشت‌های خود عدد 10 را نشان می‌دهند یعنی اینکه در عرض 10 دقیقه نسخه تیمتان را پیچیدیم. با این فضا و تب و تابی که هنوز ادامه دارد نتایج جام حذفی مهم خواهد شد. برد استقلال و پرسپولیس یعنی دربی دیگر.

 

این‌بار به‌طور قطع دربی برنده خواهد داشت و از این حیث نتیجه و برد و باخت برای سرخابی‌ها حساس می‌شود. اینجا است که یک دغدغه زود هنگام - به خاطر نزدیک بودن دو دربی و انتخاب داور - به سراغ کمیته داوران می‌آید.

 

داور دربی چه کسی خواهد بود؟ به فاصله فقط 12 روز در صورت برد استقلال و پرسپولیس در جام حذفی چهاردهم آذر ماه دربی دیگری در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و این بازی به خاطر نتیجه دربی 79 و همچنین حذف شدن یک تیم چندین برابر حساس می‌شود.

 

با این تفاسیر داوری که سوت دربی جام حذفی را به دست می‌گیرد باید قواره‌اش بزرگتر از حتی داور دربی لیگ برتر باشد. نام‌های بزرگ داوری را کنار هم بگذاریم.

 

آنهایی که سوت بازی‌های پخش مستقیم زیادی را به دست گرفته‌اند و چهره شان شناخته شده است. "علیرضا فغانی، تورج حق‌وردی و احمد صالحی".

 

علاقه‌مندان به فوتبال چهره‌های این داوران را زیاد دیده‌اند و در ذهن خود مرور می‌کنیم کدام یک از این سه نفر می‌تواند دربی 14 آذر را سوت بزند. تصویر حضور فغانی در وسط زمین و آغاز این بازی توسط او دور از ذهن است.

 

استقلالی‌ها دربی 79 را باخته‌اند و برای آنها داوری این بازی چندان مطلوب نبوده، پس بیش از قرمزها روی داور این بازی حساس هستند. انتخاب فغانی که استقلالی‌ها او را به پرسپولیسی بودن متهم می‌کنند، محال به نظر می‌رسد.

 

پس گزینه ابتدایی حذف می‌شود. در این بین صالحی و حق‌وردی می‌مانند. به کمی عقب‌تر بر می‌گردیم و اتفاقات قبل از دربی 79 را مرور می‌کنیم. در بین گزینه‌هایی که برای دربی مطرح بودند صالحی کمترین شانس را داشت و حتی به‌عنوان داور چهارم انتخاب نشد!

 

اما گزینه سوم یعنی حق‌وردی داور چهارم این بازی بود و به هر دلیلی اگر جهانبازی از حضور در دربی حذف می‌شد سوت بازی را به حق‌وردی می‌دادند. این داور در بازی‌های امروز استقلال و پرسپولیس قضاوتی ندارد و کمیته داوران او را با این ذهنیت که استقلال و پرسپولیس به دور بعد راه پیدا می‌کنند برای دربی 14 آذر در نظر گرفته است.

 

 شواهد نشان می‌دهد در صورت رسیدن استقلال و پرسپولیس به دور بعدی مسابقات جام حذفی سوت بازی دربی را در روز چهاردهم به حق‌وردی می‌دهند؛ داوری که کارشناسان این رشته معتقدند اگر زودتر به جامعه داوری ورود می‌کرد بدون شک یکی از داوران برگزیده بین‌المللی می‌شد و حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

 

این داور تهرانی به زعم کارشناسان داوری فهم زیادی از این رشته دارد و به دلیل دوندگی زیاد در زمین و نزدیک بودن به صحنه‌های بازی در اکثر مواقع درست‌ترین تصمیمات را می‌گیرد. داوری در این سطح می‌تواند بهترین گزینه برای قضاوت بازی باشد که برای سرخابی‌ها حساسیت زیادی دارد.

 

 خبر ارسال یک نامه قبل از دربی 79 برای جهانبازی دردسر بزرگی شد اما اتفاقات گذشته نشان می‌دهد که سرخابی‌ها روی نام حق‌وردی هیچ حساسیتی ندارند.

 

داوری که با پیشینه‌ای که دارد و بازی کردن در زمین‌های فوتبال، زبان فوتبالیست‌ها را خوب می‌شناسد و هرگز رفتارهایش باعث بروز تنش در بازی‌ها نشده است.

 

نوع ارتباط برقرار کردن این داور تهرانی با فوتبالیست‌ها و آرامشی که دارد کمیته داوران را مجاب کرده تا از همین حالا تورج حق‌وردی را اولین گزینه خود برای انتخاب دربی جام حذفی بدانند.

ایران ورزشی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها