يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۳۷۷۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۰۶ آذر ۱۳۹۳
همه خبرها از بازگشایی قریب‌الوقوع سفارت انگلیس در تهران خبر می‌داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از وطن امروز، مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه 3 ماه قبل گفته بود در «اسرع وقت» سفارت انگلیس در تهران بازگشایی می‌شود. استقبال بی‌سابقه رسانه‌های حامی دولت از بازگشایی سفارت انگلیس نیز در همان زمان باعث تعجب افکار عمومی شده بود. در این مدت اما دیدار بی‌سابقه حسن روحانی با کامرون، نخست‌وزیر انگلیس می‌توانست ماجرای بازگشایی سفارت انگلیس را به سرعت محقق کند. این دیدار اولین دیدار رؤسای دولت‌های ایران و انگلیس در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود اما نه تنها این دیدار منجر به تسهیل و تسریع بازگشایی سفارت انگلیس در تهران نشد بلکه رفتار توهین‌آمیز کامرون در دیدار با روحانی و اظهارات تند و ضد ایرانی او، ساعتی پس از آن دیدار در مجمع عمومی سازمان ملل، تا حدودی فضای مناسبات فی‌مابین را مخدوش کرد اما این از اراده 2 دولت برای نزدیک کردن روابط نکاست. با این حال البته هنوز اتفاقی جدی درباره بازگشایی سفارت انگلیس رخ نداده است. به گزارش «وطن‌امروز»، تنها خبر مربوط به اظهارات اخیر هاموند است. فلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلستان در تازه‌ترین اظهارنظر خود درباره بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، از برخی اختلافات درباره ورود برخی تجهیزات سفارت سخن گفت.

به عبارت دیگر این تجهیزات قابلیت تولید یک شبکه بی‌سیم با سیگنال‌های کد شده (برای جلوگیری از عدم رهگیری) را به راحتی دارا هستند. نکته مهم درباره این احتمال، نحوه رفتار سفارت انگلیس در فتنه 88 است که رهگیری عوامل سفارت انگلیس در فتنه و ارتباط آنها با آشوبگران دارای ضوابط مشخصی بود. این بار با توجه به تجهیزات بسیار پیشرفته و قدرتمندی که انگلیسی‌ها قرار است وارد سفارت کنند؛ این احتمال وجود دارد آنها به دنبال آن هستند تا در صورت وقوع هرگونه اقدام مشابه، سیستم و شبکه ارتباطی آنها پنهان مانده و دستگاه‌های امنیتی توانایی رصد و رهگیری آن را نداشته باشند. در واقع مهم‌ترین احتمال موجود، تلاش انگلیسی‌ها برای پنهان ماندن سیگنال ارتباطی شبکه خود در ایران هنگام عملیات است. به نظر می‌رسد آنچه هاموند به آن اشاره کرده و از برخی ممانعت‌ها با ورود این تجهیزات به ایران گفته، ناظر بر همین نگرانی‌ها و احتمالات امنیتی است، چراکه به اعتقاد کارشناسان امنیتی، سفارت یک کشور اساسا نیازی به این مقدار و این سطح از تجهیزات الکترونیکی نخواهد داشت! 

وزیر خارجه انگلیس که در مجلس عوام این کشور حرف می‌زد، گفت دلیل تاخیر در بازگشایی سفارت انگلستان در تهران «مخالفت دولت ایران با انتقال برخی تجهیزات کامپیوتری به سفارت بوده است». هاموند افزود: دولت ایران از ورود این تجهیزات به سفارت ممانعت کرده است». وزیر خارجه انگلیس در این‌باره ادامه داد: «مشکلات فنی‌ای وجود دارد که به سادگی قابل حل نیست. ما نیاز داریم مقدار قابل توجهی تجهیزات وارد ایران کنیم... بخش زیادی از تجهیزات عملیاتی سفارت در جریان وقایع نوامبر ۲۰۱۱ از بین رفت. اگر قرار باشد ما آنجا شروع به کار کنیم، نیاز داریم تجهیزاتمان را به شیوه‌ای امن و مورد اطمینان به آنجا منتقل کنیم». فلیپ هاموند این را هم گفت که همچنان در حال رایزنی با مقامات ایران هستند تا با انتقال این تجهیزات به داخل سفارت انگلیس توافق کنند.

ماجرا چیست؟
وزیر خارجه انگلیس از تجهیزات کامپیوتری گفته است که در دور جدید فعالیت انگلیسی‌ها در ایران باید در سفارت قرار داده شود. از سوی دیگر دلیل انتقال و کارگذاشتن این تجهیزات کامپیوتری را ماجرای حمله به سفارت در آذر 1390 می‌داند و گفته است «تجهیزات عملیاتی» سفارت انگلیس در این حملات آسیب دیده است. اما مگر در جریان حمله به سفارت انگلیس چه تجهیزات عملیاتی آسیب دید که انگلیسی‌ها می‌خواهند تجهیزات جدیدتری را وارد سفارت کنند؟ پیگیری‌های «وطن امروز» درباره این ماجرا البته واقعیات پنهان دیگری را نشان می‌دهد. براساس اطلاعات دریافتی، انگلیسی‌ها ماجرای حمله به سفارت را بهانه‌ای کرده‌اند و مدعی خسارت‌های سنگین به برخی تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود شده‌اند. آنها این ادعا و سپس درخواست غرامت از ایران را مطرح و برجسته کردند اما در واقع و در عمل هدف آنها از طرح این مسائل، پیگیری یک موضوع بسیار مهم دیگر بود و این موضوع چیزی نبود جز انتقال تجهیزات بسیار پیشرفته الکترونیکی در قالب جایگزینی تجهیزات از بین رفته در سفارت!  پس از حمله دانشجویان به سفارت انگلیس، برآورد دقیقی از خسارت‌های وارد شده صورت نگرفت و همین موضوع بهانه مناسبی برای انگلیسی‌ها شده است تا به دنبال انتقال تجهیزات بسیار پیشرفته به درون ساختمان سفارت خود در تهران باشند اما نکته مهم در این ماجرا، کاربرد این تجهیزات است، به گونه‌ای که کارشناسان دستگاه‌های امنیتی در ایران معتقدند برخی از این تجهیزات به سادگی می‌توانند به عنوان ابزارآلات قدرتمند جاسوسی مورد استفاده قرار گیرند. کارشناسان می‌گویند برخی از این دستگاه‌ها به سادگی و با نصب برخی نرم‌افزارها می‌توانند تا شعاع چند کیلومتری اطراف خود را شنود کنند و با توجه به موقعیت سفارت انگلیس در تهران، این می‌تواند یک احتمال بسیار خطرناک باشد. نکته دیگر درباره تجهیزاتی است که به راحتی می‌تواند یک سیستم رادیویی و تلفنی را در گستره‌ای چشمگیر راه‌اندازی کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۳
۱
۰
امروز اقا فرمودند انگلیس از همه موذی تر است / چه کسی یک موجود موذی را می پذیرد؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها