أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۳۹۲۶
زمان انتشار: ۲۳:۰۷     ۰۶ آذر ۱۳۹۳
فرمانده انتظامی استان البرز از آزادی نوجوان 13 ساله از دست گروگان گیران پس از 40 ساعت اقدام عملیاتی و تحقیقاتی خبر داد و گفت: به مخلان نظم و امنیت هشدار می دهیم پلیس با اقتدار با مقابل مجرمان عمل خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598،به نقل از مهر، نشست خبری سرهنگ بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان البرز پیش از ظهر امروز پیرامون تشریح جزئیات یک گروگان گیری و آزاد سازی نوجوان 13 ساله با حضور اهالی رسانه در ستاد فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار شد.

 

فرمانده انتظامی استان البرز در ابتدای این نشست در سخنان خود ضمن تبریک هفته بسیج، ایجاد آرامش و امنیت را یکی از مولفه های مهم در هر جامعه ای برشمرد و گفت: امنیت مقوله ای مهم است و شاید تا زمانی که افراد با مشکل و یا ناامنی مواجه نشوند معنای واقعی امنیت را حس نکنند.

 

سرهنگ بخشعلی کامرانی صالح افزود: ایجاد این مولفه مهم در جامعه مشارکت همگانی را می طلبد و علاوه بر پلیس دیگر آحاد و نهادها نیز باید با مشارکت، پلیس را در تحقق هر چه بهتر این امر یاری کنند و در این میان نیز رسانه ها نقشی اثر گذار دارند.

 

وی در ادامه به تشریح جزئیات گروگان گیری پرداخت و اظهار داشت: در نخستین روز از آذر ماه جاری در ساعت دو عصر گزارش مبنی بر ربایش یک نوجوان 13 ساله توسط دو فرد با یک دستگاه خودرو پراید از طریق سیستم 110 در کرج واصل شد، پس از دریافت این گزارش رئیس کلانتری و ماموران آگاهی بلافاصله در محل حاضر شدند و در قالب تیم های تحقیقاتی و عملیاتی به بررسی موضوع پرداختند.

 

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد نوجوان توسط سرایدار در حال انتقال به منزل بوده است و گروگان گیران با توجه به شناخت قبلی حاصل شده از این خانواده اقدام به ربایش این نوجوان کرده اند.

 

سرهنگ کامرانی صالح با بیان اینکه پدر و مادر این نوجوان در مشهد مقدس  حضور داشتند و شرایط خاصی بر این موضوع حاکم بود، ادامه داد: این اقدام به خانواده نوجوان گروگان گرفته شده اطلاع داده شد و گروگان گیران در تماس با خانواده این پسر 13 ساله، یک میلیارد تومان مطالبه کردند.

 

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه گروگان گیران دائما در حال تغییر مکان اختفا خویش بودند و باید علاوه بر اقدامات عملیاتی دقیق تر به خانواده این نوجوان نیز آرامش داده می شد، پلیس با اقدامات بسیار حساس تحقیقاتی و عملیاتی به رصد رفتار و تغییر مکان گروگان گیران پرداخت.

 

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: افراد گروگان گیر که خود دو جوان 22 و 24 ساله بودند به یکی از شهرهای شمالی کشور تغییر مکان می دهند و پلیس با اقدامات فنی پیچیده و با توکل بر خدا در حدود 40 ساعت عملیات با تیم های تحقیاتی و عملیاتی محل مجرمان در شمال کشور را شناسایی می کند.

 

سرهنگ کامرانی صالح اظهار داشت: با توجه به اشراف اطلاعاتی پلیس و با هماهنگی پلیس گیلان گروگان گیران در محل ایست بازرسی منجیل متوقف و دستگیر می شوند و خوبشختانه این نوجوان 13 ساله چهارم آذر ماه در سلامت کامل به آغوش خانواده باز می گردد.

 

وی با تاکید بر اینکه همه خانواده ها و افراد جامعه باید نسبت به نکات امنیتی حساس بوده و آنها را رعایت کنند، تصریح کرد: به همه مجرمان و مخلان نظم و امنیت هشدار می دهیم اگر دست به اعمال مجرمانه بزنند به سرعت دستگیر خواهند شد و پلیس برخورد قاطعانه ای در قبال آنها خواهد داشت.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها