أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۳۹۵۲
زمان انتشار: ۲۳:۳۱     ۰۶ آذر ۱۳۹۳
متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌ مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۴۲۰۶۰ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۴.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ؛ با توجه به اینکه کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کل شهر می‌شود از متوسط تعدیل شده (متوسط وزنی) که در آن وزن هر منطقه برابر سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه آن منطقه نیست به کل شهر تهران است، استفاده می‌شود تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۴۲۰۶۰ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۴.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۳.۰ درصد کاهش داشته است. همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۰.۵ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۸.۴ درصد افزایش داشته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده در حدود ۸۴۲۵۵ هزار ریال در منطقه ۳ و کمترین آن در حدود ۱۴۲۷۷ هزار ریال در منطقه ۲۰ بوده است.

تغییرات قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین‌ ساختمان‌های مسکونی کلنگی در معاملات انجام شده بین حداقل ۱۰۰۰۰ هزار ریال در منطقه ۱۹ و حداکثر ۲۱۹۷۷ هزار ریال در منطقه یک بوده است.

همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران منطقه ۱ با ۸.۸ درصد دارای بیشترین سم و منطقه ۲۱ با ۱.۳ درصد دارای کمترین سهم می‌باشد.

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی

متوسط قیمت فروش هر متر زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۳۷۸۲۱ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۳.۵ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۰.۸ درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد معاملات فروش زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۱۳.۳ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۸۰.۸ درصد افزایش داشته است.

در میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در حدود ۷۷۹۵۴ هزار ریال در منطقه یک و کمترین آن در حدود ۱۸۸۸۲ هزار ریال در منطقه ۱۸ بوده است.

تغییرات قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل ۶۸۶۸ هزار ریال در منطقه  ۱۲ و حداکثر ۲۲۳۰۱۷ هزار ریال در منطقه ۲ بوده است.

تغییرات از کل معاملات انجام شده برای فروش زیربنای مسکونی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران منطقه ۵ با ۱۱.۶ درصد دارای بیشترین سهم و منطقه ۲۲ با ۰.۸ درصد دارای کمترین سهم می‌باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها