يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۳۹۵۴
زمان انتشار: ۲۳:۳۳     ۰۶ آذر ۱۳۹۳
افزایش سرعت اسقاط در مراکز و اعطای تسهیلات بدون ضامن به تاکسیرانان سرعت نوسازی تاکسی های شهر تهران را بالابرد و تعداد تاکسی های جدید خیابان های شهر از مرز دو هزار و ۵۰۰ دستگاه گذشت.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر  ؛ میثم مظفر مدیرعامل این سازمان از ورود بیش از دو هزار و ۵۰۰ تاکسی نو به ناوگان تاکسیرانی تهران خبر داد و گفت: همچنین تا کنون ۶ هزار و ۴۰۰ تاکسی ران برای نوسازی خودرو ثبت نام کرده اند که در نوبت تحویل خودرو نو قرار دارند.

مظفر با اشاره به تسریع روند نوسازی تاکسی ها ظرف یک ماه گذشته گفت: این تسریع دو علت دارد که تسهیل روند اسقاط در مراکز مربوطه یکی از آنهاست. پیش از این برای اسقاط هر تاکسی نیاز به تاییدیه ناجا پس از امضای افسر مربوطه داشت که این مرحله حذف شد. و علت دیگر افزوده شدن بانک شهر به عنوان بانک دوم عامل برای پرداخت تسهیلات به تاکسیرانان است.

به گفته ی وی از ابتدای طرح تا کنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ تاکسی فرسوده به مراکز اسقاط خودرو تحویل داده شده که از این میان دو هزار تاکسی پیکان و مابقی پراید، سمند، پژو ، رنو ۲۱ و ون غزال هستند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به آغاز طرح نوسازی تاکسی های تهران از اسفند ۹۲ گفت: تا یک ماه گذشته به دلیل اینکه تنها بانک عامل برای اعطای تسهیلات بانک صادرات بود و این بانک برای تسهیلات یک ضامن را مشخص کرده بود، بسیاری از تاکسیرانان با مشکل ضامن روبرو بودند اما با ورود بانک شهر به موضوع و اعطای وام بدون ضامن روند نوسازی سرعت گرفت.

برای تعویض تاکسی‌ها ۲۰ میلیون تومان وام با سود ۱۵ درصد از سوی بانک های شهر و صادرات ارائه می شود . در عین حال در ازای اسقاط هر خودرو ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز به تاکسیرانان پرداخت می شود. تاکسی های فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی تهران با سمند EF۷ جایگزین می شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها