أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۷۴۰۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۰۷ آذر ۱۳۹۳
سخنان روز پنجشنبه مقام معظم رهبری در مجمع عالی بسیج و نمایندگان اقشار مختلف بسیج بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، سخنرانی صبح دیروز(پنجشنبه) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجمع عالی بسیج و نمایندگان اقشار مختلف بسیج بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه و بین المللی داشته است.

امام خامنه‌ای در این سخنرانی ضمن تحسین تلاش، جدیت و ایستادگی هیئت مذاکره‌کننده ایرانی، به بی‌نیازی ملت ایران به جلب اعتماد آمریکا اشاره کردند و افزودند: به همان دلیلی که با اصل مذاکرات مخالف نبودیم با تمدید مذاکرات هم مخالف نیستیم البته هر قرار عادلانه و عاقلانه را قبول می‌کنیم اما می‌دانیم که این دولت آمریکا است که نیازمند توافق است و از هرگونه عدم توافق ضرر خواهد کرد و اگر این مذاکرات در نهایت نیز به نتیجه نرسد، جمهوری اسلامی ایران ضرر نخواهد کرد.

ایشان هیئت مذاکره‌کننده ایران را پرتلاش، جدی، دلسوز، مستحکم و منطقی خواندند و افزودند: هیئت ایرانی حقاً و انصافاً در مقابل حرف زور ایستادگی می‌کند و بر خلاف طرف مقابل، حرفش را هرروز عوض نمی‌کند.

رهبر انقلاب با اشاره به برخوردهای دوگانه آمریکایی‌ها افزودند: آنها در مجالس خصوصی و در نامه‌پراکنی یک جور حرف می‌زنند و در سخنان عمومی یک جور دیگر!

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری عقبه‌های مختلف «دیپلماتیک، سیاسی و رسانه‌ای طرف‌های مقابلِ ایران» گفتند پشت سر هرکدام از مذاکره‌کنندگانِ با ما یک لشکر قرار دارد و در میان آنها، آمریکا از همه بداخلاق‌تر و انگلیسی‌ها از همه موذی‌ترند.
ایشان افزودند: هم ملت ایران و هم طرف‌های مذاکره‌کننده بدانند که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد آن که بیش از همه ضرر می‌کند آمریکایی‌ها هستند نه ما.

رهبر انقلاب با انتقاد از سخنان برخی مقامات آمریکا بعد از تمدید مذاکرات، افزودند: آنها می‌گویند ایران باید اعتماد جامعه جهانی را جلب کند که در این حرف دو نکته کاملاً غلط وجود دارد.
ایشان افزودند: اولین نکته این است که این چند کشور معدود، نام خودشان را جامعه جهانی گذاشته‌اند و برای اثبات این حرف حدود 150 کشور عضو غیرمتعهدها و میلیاردها نفر از جامعه بشری را عملاً از جامعه جهانی حذف می‌کنند.

رهبر انقلاب تأکید کردند: نکته دوم این است که ما اصلاً به اعتماد کردن آمریکا هیچ احتیاجی نداریم و نمی‌خواهیم اعتماد او را جلب کنیم چرا که برای ما اهمیتی ندارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: اینها مستکبرند و ما آب‌مان با مستکبران در یک جوی نمی‌رود.

ایشان اذعان رسانه‌های غربی به کاهش محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا، میزان بسیار پایین شرکت‌کنندگان در انتخابات اخیر آمریکا و حوادث فرگوسن را از جمله نشانه‌های متعدد شکاف عمیق ملت و دولت آمریکا برشمردند و در تبیین نیاز دولت آمریکا به مذاکرات هسته‌ای، خاطرنشان کردند: مقامات آمریکایی با توجه به همین مشکلات روزافزون، نیاز به یک موفقیت و پیروزی بزرگ دارند.

ایشان با اشاره به یک نکته دیگر از سخنان مقامات آمریکایی درباره ضرورت حفظ امنیت اسرائیل در سایه مذاکرات هسته‌ای، تأکید کردند: این را بدانید که چه توافق هسته‌ای بشود و چه نشود، اسرائیل روز بروز ناامن‌تر خواهد شد.

رهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: البته مقامات آمریکایی حتی در همین حرف‌شان نیز صادق نیستند چرا که دولت‌مردان آمریکا در واقع دنبال منافع و امنیت فردی خودشان هستند نه امنیت اسرائیل.
ایشان در تشریح این نکته افزودند: هدف اصلی مقامات آمریکایی، راضی نگاه داشتن شبکه جهانی سرمایه‌داران صهیونیست است چرا که این شبکه هم به آنها رشوه و پول و مقام می‌دهد هم در صورت مخالفت، آنها را تهدید، رسوا و یا حتی ترور می‌کند.

ایشان با اشاره به صداقت مسئولان ایرانی با ملت، ایستادگی ملی ایرانیان را در مقابل حرف زور خاطرنشان کردند و افزودند: اگر در مذاکرات حرف منطقی زده و قرارهای عادلانه و عاقلانه گذاشته شود قبول می‌کنیم اما ایران، از صدر تا ذیل از آحاد مردمش تا همه مسئولانش در مقابل زیاده‌خواهی می‌ایستند.

بخشی از بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در رسانه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در ادامه ارائه می‌شود.

نیویورک‌تایمز

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" در گزارشی بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری را منتشر کرد.
نیویورک تایمز نوشت که رهبر عالی ایران روز پنجشنبه حمایت خود از تمدید مذاکرات هسته‌ای با شش کشور را اعلام کرد و گفت: به همان دلیلی که با اصل مذاکرات مخالف نبودیم با تمدید مذاکرات هم مخالف نیستیم البته هر قرار عادلانه و عاقلانه را قبول می‌کنیم اما می‌دانیم که این دولت آمریکا است که نیازمند توافق است و از هرگونه عدم توافق ضرر خواهد کرد و اگر این مذاکرات در نهایت نیز به نتیجه نرسد، جمهوری اسلامی ایران ضرر نخواهد کرد.

واشنگتن تایمز

روزنامه آمریکایی "واشنگتن تایمز" نیز بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری را منتشر کرد.
این روزنامه نوشت رهبر ایران با اشاره به برخوردهای دوگانه آمریکایی‌ها گفت: آنها در مجالس خصوصی و در نامه‌پراکنی یک جور حرف می‌زنند و در سخنان عمومی یک جور دیگر!

واشنگتن تایمز در ادامه نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به صداقت مسئولان ایرانی با ملت، ایستادگی ملی ایرانیان را در مقابل حرف زور خاطرنشان کردند و افزودند: اگر در مذاکرات حرف منطقی زده و قرارهای عادلانه و عاقلانه گذاشته شود قبول می‌کنیم اما ایران، از صدر تا ذیل از آحاد مردمش تا همه مسئولانش در مقابل زیاده‌خواهی می‌ایستند.

رویترز

خبرگزاری انگلیسی "رویترز" نیز بخش‌هایی از سخنان امام خامنه‌ای را منتشر کرد و نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای گفت: ایشان افزودند: هم ملت ایران و هم طرف‌های مذاکره‌کننده بدانند که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد آن که بیش از همه ضرر می‌کند آمریکایی‌ها هستند نه ما.

این خبرگزاری با اشاره به حمایت رهبر ایران از تمدید مذاکرات نوشت: رهبر ایران گفت به همان علت که با مذاکرات مخالفتی نداشتم با تمدید این مذاکرات نیز مخالفتی ندارم.

جروزالم پست

روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" نیز به بازتاب بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری پرداخت.
جروزالم پست نوشت که رهبر ایران در سخنرانی روز پنجشنبه حمایت خود از تمدید مذاکرات را اعلام کرده  و گفته که در صورت شکست مذاکرات ‌آمریکا بزرگترین بازنده خواهد بود.

آسوشیتدپرس

خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس" نیز بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری را منتشر کرد.

آسوشیتدپرس نوشت: رهبر ایران در سخنرانی خود گفت: اگر در مذاکرات حرف منطقی زده و قرارهای عادلانه و عاقلانه گذاشته شود قبول می‌کنیم اما ایران، از صدر تا ذیل از آحاد مردمش تا همه مسئولانش در مقابل زیاده‌خواهی می‌ایستند.

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه نوشت: رهبر ایران در سخنان خود اذعان رسانه‌های غربی به کاهش محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا، میزان بسیار پایین شرکت‌کنندگان در انتخابات اخیر آمریکا و حوادث فرگوسن را از جمله نشانه‌های متعدد شکاف عمیق ملت و دولت آمریکا برشمردند و در تبیین نیاز دولت آمریکا به مذاکرات هسته‌ای، خاطرنشان کردند: مقامات آمریکایی با توجه به همین مشکلات روزافزون، نیاز به یک موفقیت و پیروزی بزرگ دارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها