أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۴۰۸۶
زمان انتشار: ۰۰:۵۲     ۰۸ آذر ۱۳۹۳
محافل رسانه‌ای احتمال می‌دهند جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز به سرنوشت چاک هیگل رئیس پنتاگون دچار شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کیهان، روزنامه النهار با اشاره به اعلام استعفای چاک‌هیگل که تعبیر به برکناری شده، نوشت: چه کنار رفتن چاک هیگل از سمت وزارت دفاع آمریکا استعفا باشد چه این که او را از این سمت برکنار کرده باشند، از حداقل چهار ماه پیش روشن بود که او دیگر نمی‌تواند در قفس باراک اوباما باقی بماند. قفسی که سوزان رایس آن را اداره می‌کند و براساس گزارش‌ها همه امور سیاست خارجی و دفاعی آمریکا را در دست دارد و پشت درهای بسته خود به تنهایی امور را هدایت می‌کند، در این اتاق فکر بسته، چاک هیگل جایی نداشت!

چند هفته پیش مسئولان پنتاگون به روزنامه نیویورک تایمز فاش کرده بودند که هیگل نامه‌ای را به رایس فرستاده و در آن نامه از استراتژی آمریکا در سوریه انتقاد کرده و از واشنگتن خواسته است که مواضعش را در قبال حکومت اسد به روشنی توضیح دهد.

به گزارش دیپلماسی ایران، النهار سپس می‌نویسد: در آخر ما مسئولان بسیاری را در محیط پیرامونی رئیس جمهوری اعم از مسئولان سابق و مسئولان فعلی می‌بینیم که نسبت به سیاستی که اوباما در قبال سوریه در پیش گرفته تردید می‌کنند و می‌گویند؛ همین سیاست عامل ایجاد تروریسم و داعش در سوریه شده است. پیش از هیگل، هیلاری کلینتون بود که اوباما را متهم می‌کرد که سوریه را رها کرده تا خلاء نبود آمریکا را تندروها و گروه‌های افراطی پر کنند. او از اوباما انتقاد می‌کرد که به هیچ توصیه‌ای گوش نمی‌دهد. به گفته کلینتون رابرت فورد، سفیر آمریکا در سوریه بارها نسبت به این مسئله هشدار داد، اما اوباما توجهی به این هشدارها نکرد. همین توصیه‌ها را رابرت گیتس و لئون پانه‌تا نیز کردند، اما رئیس جمهوری آمریکا به آنها نیز توجه نکرد.

النهار می‌نویسد: آیا ممکن است تصور کنیم روزی همین شیوه دامنگیر افراد دیگری از اعضای کابینه اوباما مثل جان‌کری شود؟ به خصوص که اخباری به گوش می‌رسد که می‌گوید اوباما به این فکر می‌کند که او را نیز تغییر دهد؟ روشن است هیگل که تنها جمهوریخواه کابینه دموکرات باراک اوباما بود، تصمیم گرفت از آتشفشان اوهام اوباما فرار کند. کسی که همیشه بیش از اوباما فعال بوده و واقعیت‌ها را در پشت لبخندهای دیپلماتیک پنهان نکرده است!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها