يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۴۱۰۹
زمان انتشار: ۰۹:۰۷     ۰۸ آذر ۱۳۹۳
رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
دیدارهای استقلال، ذوب آهن، پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان از مهم‌ترین بازی‌های این مرحله از جام حذفی بود که با حذف استقلال ذوب آهن به مصاف پرسپولیس در نیمه نهایی می رود.
بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی امروز با 4 دیدار پیگیری شد.
 
** گل‌گهر سیرجان1(2)– پرسپولیس 1(3)

این بازی ساعت 13:30 در ورزشگاه اختصاصی گل‌گهر با حضور حدود 3 هزار تماشاگر آغاز شد.

محمدرضا اکبریان، سعید زارع، علیرضا کناری داوران این دیدار هستند.

ترکیب پرسپولیس:

سوشا مکانی، محسن بنگر، اومانا، میثم حسینی، مهدی جعفرپور، مهرداد کفشگری، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، هادی نوروزی، محمد نوری و مهدی طارمی

سرمربی: حمید درخشان

ترکیب گل‌گهر:

مجید غلامی، محمد شریف زاده، مهران گلزاری، کریم غراوی، حکمت فولاد پور، حمیدرضا حاتمی، حمزه مظفری، حسین رسولی، مختار جمعه زاده، امیر رفعتی و آرمان اکوان

سرمربی: قاسم شهبا

دو سوم از تماشاگران حاضر در ورزشگاه حامی گل‌گهر هستند و یک سوم آنها طرفدار پرسپولیس.

غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در ورزشگاه حضور دارد.

دقیقه 35: در حالیکه مهدی طارمی با دروازه بان گل گهر تک به تک شده بود، مهران گلزاری او را متوقف کرد و به همین دلیل از بازی اخراج شد.

دقیقه 36: ضربه ایستگاهی زیبای مهدی طارمی را توحید غلامی دروازه بان گل گهر به زیبایی راهی کرنر کرد.

دقیقه 42: باز هم مهدی طارمی از راه دور شوت زد که غلامی دروازه‌بان گل گهر برای چندمین بار توپ را به کرنر فرستاد.

نیمه اول این دیدار با وجود موقعیت‌های زیادی که تیم پرسپولیس داشت بدون گل تمام شد.

بین دو نیمه بازی پرسپولیس و گل گهر ماموران نیروی انتظامی ورزشگاه یکی از هواداران گل گهر را بازداشت کردند.

در دقایق آغازین نیمه دوم اومانیا مصدوم شد و راهی بیمارستان شد.



دقیقه 59: از جناح چپ توپ برای اکوان مهاجم گل گهر فرستاده شد که او در نوقعیت گلزنی قرار گرفت اما ضربه اس بعد از برخورد با هم تیمی اش بیرون رفت.

این دیدار در وقت‌های قانونی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

دقیقه 106: مختار جمعه زاده مهاجم سیه چرده گل گهر در محوطه جریمه با خطای علی عسگر سرنگون شد و خودش ضربه پنالتی را خلاف جهت حرکت مکانی به گل اول بازی تبدیل کرد.

در دقیقه پایانی وقت اضافه اول محسن بنگر جور مهاجمان گل نزن پرسپولیس را کشید و. با یک پرش شجاعانه در محوطه جریمه با بغل پا سانتر ارسالی از راست را به زیر طاق دروازه گل گهر کوبید. بنگز بعد از این گل بخاطر شادی گلش کارت زرد گرفت.

دقیقه 113: ضربه سر فنی محمد نوری روی پاس علی عسگر با فاصله کمی از روی دروازه گل گهر به بیرون رفت.

دقیقه 114: قیچی مهدی طارمی روی پاس محسن بنگر پس از برخورد به سر مدافع حریف به بیرون رفت ولی این صحنه را داور خطا به صود گل گهر اعلام کرد.

دقیقه 120: محسن بنگر روی یک ضربه کرنر شوت خوبی را به سمت دروازه گل گهر زد که مدافع حریف توپ را از روی خط جمع کرد.

بازی در زمان اضافه با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا برنده این دیدار در ضیافت پنالتی‌ها مشخص شود.

در ضربات پنالتی این پرسپولیس بود که با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید و در مجموع با نتیجه 4 بر 3 توانست به نیمه نهایی راه پیدا کند .

** ذوب آهن اصفهان2(3)–2(0) استقلال؛

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی از ساعت 17:20 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان تیم فوتبال استقلال است.

ذوب آهن با درخشش دروازه بان جوانش در ضربات پنالتي استقلال را شکست داد و راهي نيمه نهايي شد.

گل‌ها: آرش برهانی 7 و کرار جاسم22 برای استقلال و قاسم دهنوی 23 برای ذوب آهن و مسعود حسن زاده 75

ترکیب ذوب‌آهن: محمدرشید مظاهری، کارلوس سانتوس، هادی محمدی، علی حمام، مهرداد قنبری، اکبر ایمانی، قاسم حدادی فر، محسن مسلمان، قاسم دهنوی، مهدی رجب زاده، مسعود حسن زاده

سرمربی: یحیی گل محمدی

ترکیب استقلال: محسن فروزان، هرایر مگوییان، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، یعقوب کریمی، امید ابراهیمی، محمدرضا خرسندنیا، جاسم کرار، خسرو حیدری، آرش برهانی، حنیف عمران زاده

سرمربی: امیر قلعه نویی

حاشیه های بازی در وقت قانونی:

بازی روی زمین دو تیم در چمن نه چندان مساعد فولادشهر یکی از زیباترین بازی های جام حذفی در این فصل را در نیمه اول رقم زد.

ذوب اهن که با ناکامی در نیم فصل اول لیگ برتر و استقلال با شکست در داربی با انگیزه های متفاوتی در این دیدار حاضر شده بودند از همان ابتدا بازی را هجومی آغاز کردند و خطرات زیادی روی دروازه دو تیم به وجود آمد که سهم استقلالی ها بیشتر از میزبان شان بود.

نکته جالب توجه در این بازی استفاده از زمین بود و هر دو تیم به فوتبال روی زمین اصرار داشتندو گل های به ثمر رسیده (البته جز گل دهنوی) روی زمین شکل گرفت.

استقلال که در خط حمله اش بازیکنی نداشت که روی هوا برتری را به آبی پوشان بدهد با اتکا به حرکات تکنیکی جاسم کرار پشت محوطه جریمه و جدال خط هافبک این تیم با حدادی فر و دهنوی توسط امید ابراهیمی توانست نبض بازی را به دست بگیرد و برتری را به حریف دیکته کند. استقلال در نهایت با تغییراتی که در ترکیب تیمش به وجود آورد توانست دو گل به ذوب بزند و منتظر 45 دقیقه دوم بماند تا در صورت برتری به دیدار انتقامی اش با پرسپولیس بیندیشد.

آندرانیک تیموریان که در این بازی روی نیمکت نشسته بود در چند صحنه با برخواستن از روی نیمکت به هدایت همبازیانش در زمین پرداخت. آندرانیک تیموریان به نظر می رسد با این رفتار یخ بین خود و هواداران تیمش را آب کند.




یحیی گل محمدی که در بازی با ملوان در جام حذفی به دلیل اعتراض به داوری از زمین اخراج شده بود در این دیدار از جایگاه ویژه نظاره گر تلاش شاگردانش است.

امیر قلعه نویی که سابقه اخراج در فولادشهر به دلیل اعتراض به داوری را در کارنامه اش دارد در این بازی هم بارها به قضاوت داور دیدار اعتراض کرد که با تذکر جدی همراه بود.

در حالی که به نظر می رسید با بازگشت امیرحسین صادقی و حنیف عمران زاده بعنوان دو زوج اصلی خط دفاعی استقلال این تیم در فاز دفاعی هم به شرایط مناسبی دست پیدا کند اشتباهات این دو بازیکن در نیمه دوم و روی گل مسعود حسن زاده باعث شد تا برتری دو گله استقلال از دست برود و بازی به تساوی کشیده شود و دو تیم منتظر وقت های اضافه و شاید ضربات پنالتی باشند.

دقیقه 90: اشتباه و تعلل در خط دفاعی فرصت خوبی برای ذوبی ها ایجاد کرد که در آخرین دقیقه بازی نتیجه را به نفع خودشان کنند که تعلل در زدن ضربه آخر باعث شد دروازه استقلال برای بار سوم باز نشود.

حاشیه بازی در وقت اضافه:


دقیقه 101: ارسال بلند مگویان با دخالت برهانی به حنیف عمران زاده رسید و مدافع استقلال که در وقت اضافه بعنوان مهاجم برای تیمش به میدان رفته ضربه اش را به سمت دروازه رشیدی زد که گلر ذوب بدون دردسر آن را دفع کرد.


دقیقه 108: حنیف عمران زاده پشت مدافعان ذوب آهن صاحب توپ شد اما ضربه اش را به بدترین شکل ممکن به بیرون زد تا این فرصت هم برای استقلال از دست برود.

دقیقه 110: روی ارسال کرنر ذوبی ها، محمدی بالاتر از مدافعان استقلال ضربه اش را به کنج دروازه آبی پوشان زد که فروزان آن را به زیبایی در آورد تا مانع از گل سفیدپوشان اصفهانی شود.

دقیقه 113: ضربه راه دور هاشم بیگ زاده از کنار دروازه ذوب آهن با اختلاف کم به بیرون رفت، هر چند مظاهری کنترل و دید مناسبی روی توپ داشت.

دقیقه 115: قاسم دهنوی که زننده گل اول تیمش بود در این لحظه فرصت شوت زنی خوبی در فضای خالی بین مدافعان و هافبک های استقلال به دست آورد که ضربه سر ضرب این بازیکن را فروزان جمع کرد.

 
** تراکتور 1–2 پدیده؛

بازی ساعت 14 در ورزشگاه یادگار امام با حضور حدود 500 تماشاگر آغاز شد.

مهدی سیدعلی، مهدی شفیعی و سخاوت سلیمان‌‌نژاد داوران این دیدار هستند.

ترکیب تراکتورسازی:

داود نوشی صوفیانی ،خالد شفیعی، میرهانی هاشمی،دیتمار بیکاج،حبیب گردانی،مهدی کیانی،سامان نریمان جهان،ادینهو،شاهین ثاقبی، فرشاد احمدزاده،محسن دلیر
سرمربی: رسول خطیبی

ترکیب پدیده:

مجتبی روشنگر، رضا ناصحی، میلان یوانوویچ، ایگور پراهیچ، اکبر صادقی، معین عباسیان، عباس محمد رضایی، مهدی خیری، حسین کیانی، مهدی نژادمهدی، زوران کنزوویج
سرمربی: علیرضا مرزبان

دقیقه 18: داور به خاطر خطا روی شاهین ثاقبی برای تراکتور ضربه کاشته گرفت که ادینهو پشت توپ ایستاد. او ضربه مستقیمی زد که توپ به تیرک دروازه برخورد کرد و به داخل زمین بازگشت.

دقیقه 26: حبیب گردانی در دقیقه 26 پشت ضربه آزادی که برای این تیم اعلام شد ایستاد که این توپ هم به دیوار دفاعی برخورد کرد و برگشت داده شد.

دقیقه 30: نفوذ زیبای سامان نریمان جهان پس از پشت سر گذاشتن چند بازیکن، توپ را به داخل محوطه جریمه فرستاد که فرشاد احمدزاده نتوانست از این موقعیت به خوبی استفاده کند و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه 35: شوت سامان نریمان جهان از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 54: مهدی کیانی روی مهاجم پدیده خطا کرد که داور پنالتی گرفت و صادقی ضربه زد. ضربه او را داور قبول نکرد و او برای دومین بار توپ را زد که گل نشد.

میرهانی هاشمی مدافع تراکتورسازی به دلیل مصدومیت شدید از زمین خارج شد و او را با آمبولانس به بیمارستان بردند و تراکتوری‌ها دقایقی را 10 نفره بازی کردند تا اینکه محمد ایرانپوریان به جای وی وارد زمین شد.

نیمه اول این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود تراکتورسازی تمام شد.

دقیقه64: ثاقبی به ادینهو پاس داد که او با دروازه‌بان پدیده تک به تک شد و گل زد که داور آفساید اعلام کرد.

دقیقه 78: دیتمار روی پراهیچ خطای پنالتی کرد که همین بازیکن خودش پشت توپ ایستاد و کل تساوی را به ثمر رساند.

این بازی در زمان معمول با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار به وقت اضافه کشیده شود.

دقیقه 92: شوت سرکش بهادر نسیم اف مهاجم تازه وارد پدیده از پشت محوطه جریمه به کنج دروازه نوشی صوفیانی چسبید.
 
** نفت تهران1(5)– 1(3) صنعت ساری؛

این بازی ساعت14:30 در ورزشگاه دستگردی تهران آغاز شد.

حسن اکرمی، سجاد طوری، حمیدرضا کنعانی داوران این بازی هستند.

ترکیب نفت‌تهران:

علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، لئوناردو پادوانی،محمد امین حاج محمدی ، وحید حمدی نژاد، علیرضا عزت کرامت، مرتضی پورعلی گنجی، حسین ابراهیمی، آزش رضا وند ، وحید امیری و علی قربانی

سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب صنعت ساری:

محمد باقر شعبانی،حسین بغلانی، هادی خدادادی، محمد دامادی، سید کاظم ساداتی، مهدی دست تاران، رضا نظری، احسان آهنگری، مهدی فولادی ، علیرضا فرجی و علی عرب

سرمربی: یونس گرائیلی

حدود 200 هوادار از ساری برای تشویق تیم شان به تهران آمدند که ابتدای بازی علیرضا منصوریان سرمربی نفت را تشویق کردند.منصوریان هم به سمت انها رفت تا تشمر کرد اما زمانی که این کار را کرد هواداران صنعت شعار 6 تایی ها را سر دادند که منصوریان فقط خندید.

دقیقه 10: ابراهیمی از نفت تهران کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 15: قربانی مهاجم نفت در فاصله 6 متری دروازه صنعت ساری توپ را با فاصله کمی بیرون رفت.

دقیقه 34: وحید امیری با سر توپ را به حسین ابراهیمی پاس داد که شوت سز ضرب حسین ابراهیمی وارد دروازه شد.

نیمه اول این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود نفت تهران به پایان رسید.

دقیقه 62: هادی خدادادی بازیکن صنعت ساری توپ را ارسال کرد که پادوانی به اشتباه دروازه نفت را باز کرد.

ساروی‌ها که به تازگی بابایی زاده را به هیات مدیره خود اضافه کرده بودند، تا دقیقه 120 مقاومت کردند و در ضربات پنالتی ضربه دوم را از دست دادند و گلر این تیم شعبانی هم که یک تنه ملوان را حذف کرده بود، موفق نشد درخشش را تکرار کند تا تیمش از شگفت آفرینی بیشتر بازبماند.

برای نفت در این مسابقه پادوانی، شیری، حمدی نژاد، ابراهیمی و مبعلی پنالتی ها را به گل تبدیل کردند .

 برای صنعت ساری؛ فولادی، عبدالحسنی و ناصحی گل زدند ضمن اینکه پنالتی دامادی را بیرانوند گرفت.

نفت در مرحله نیمه نهایی به مشهد خواهد رفت تا مقابل پدیده بیاستد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها