أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۴۱۵۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۰۸ آذر ۱۳۹۳
فیصل فرانسوی‌ها را تهدید کرد در صورت تایید توافقنامه، ریاض تمام قراردادهای خود با فرانسه را در زمینه خرید اسلحه لغو می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کیهان، عودت گرانوت تحلیلگر کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی از نقش مشترک اسرائیل و عربستان‌سعودی در اعمال فشار به کشورهای غربی و ممانعت از توافق با ایران خبر داده وی می‌گوید: «ایرانی‌ها در مذاکرات‌ اعلام کردند از نیروگاه آب‌سنگین اراک چشم‌پوشی نمی‌کنند. اورانیوم غنی شده با درجه 20درصد را تحویل نمی‌دهند و خواستار لغو فوری تحریم‌ها هستند.»

وی افزود: «همزمان با مذاکرات وین وزیر امور خارجه عربستان برای گفتگو با جان کری و وزیر امور خارجه فرانسه عازم پاریس شد.»

این کارشناس صهیونیست خاطر نشان کرد: «فیصل فرانسوی‌ها را تهدید کرد در صورت تایید توافقنامه، ریاض تمام قراردادهای خود با فرانسه را در زمینه خرید اسلحه لغو می‌کند.»
گرانوت اظهار داشت: «فرانسویها بین چکش همراهی با آمریکاییها و سندان روابط تجاری با عربستان قرار گرفتند. عملکرد عربستان دراین‌باره همانند اسرائیل است.»

این تحلیلگر صهیونیست گفت: «فرانسوی‌ها از سعودی‌ها می‌خواهند آرامش خود را حفظ کنند چون هرگونه توافق میان ایران و آمریکا باید مورد تایید کنگره قرار گیرد. و کنگره توافقی را که به نفع ایران است نمی‌پذیرد.»

«اوری نهاری» دیگر تحلیلگر مسائل سیاسی صهیونیست گفت: «کری هنگام عزیمت به وین گفت، اختلافات عمیقی دراین خصوص وجود دارد. ما خواستار تحقق توافق هستیم اما نه به هر قیمتی.»
وی افزود: «وزرای خارجه آمریکا، فرانسه و روسیه تحقق توافق را امری سهل و نزدیک نمی‌بینند، و از اختلافات موجود سخن می‌گویند، که در مقدمه آنها مطالبات ایران برای لغو فوری تحریم‌هاست. در زمینه دستگاههای سانتریفیوژ و غنی‌سازی نیز اختلافاتی وجود دارد.»

تحلیلگر صهیونیست افزود: «اظهارات دبیرکل آژانس بین‌المللی درخصوص اینکه ایران همه ابهامات در خصوص برنامه هسته‌ای خود را برطرف نکرده، به فشارهای عربستان و اسرائیل در خصوص عدم تحقق توافق، افزود: «بدین ترتیب نگرانی‌ها درخصوص اینکه اوباما و گروهش به دنبال تحقق توافق با ایران هستند، برطرف شد.»

همزمان پیتر جنکینز نماینده سابق انگلیس در آژانس ضمن تحلیلی در لوبلاک  خاطر نشان کرد امتناع آمریکا از لغو تحریم‌ها، علت اصلی بن‌بست در مذاکرات وین بوده است.

وی می‌نویسد: چه مشکلی به وجود آمد؟ چرا ایالات متحده و ایران نتوانستند در وین به توافق جامع دست پیدا کنند؟ مانع اصلی، عدم توانایی مذاکره‌کنندگان آمریکایی برای متقاعد کردن مقامات ایرانی درباره راضی کردن کنگره به لغو تحریم‌ها بوده است. البته مذاکره‌کنندگان آمریکایی پیشنهاد تعلیق تحریم‌ها را دادند. ولی مذاکره‌کنندگان ایرانی می‌گویند وعده چشم‌پوشی از تحریم‌ها کافی نیست.

ایرانی‌ها استدلال می‌کنند و -نامعقول هم نمی‌گویند- که وعده چشم‌پوشی از تحریم‌ها می‌تواند از سوی جانشین باراک اوباما رد شود. آنها به خوبی آگاه هستند که بانک‌های اروپایی که برخی از آنها در سال‌های اخیر توسط ایالات متحده جریمه شده‌اند، بعید است که در دوره جانشین اوباما هم ریسک بیشتری برای تجارت با ایران انجام دهند. در مقابل شرکت‌های مالی و تجاری غیرآمریکایی احتمالا می‌دانند که شمشیر دموکلس کنگره بر بالای سرشان قرار دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها