يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۴۲۰۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۰۸ آذر ۱۳۹۳
تهیه کننده برنامه «دور همی» از اینکه در آن از مناطق مختلف کشور برای آشپزی و آموزش غذاهای بومی حضور پیدا می کنند و همچنین نمایش نحوه پذیرایی استان های مختلف از مهمان خبر داد.


مهدی باریکانی درباره برنامه «دورهمی» که قرار است در گروه اجتماعی شبکه سوم سیما به تولید برسد، گفت: این برنامه در حدود ۲۵ دقیقه به آموزش غذاهای بومی و سنتی استان های کشور و همچنین نحوه پذیرایی این استان ها از مهمان و گفتگو درباره مسایل روز می پردازد.

وی درباره چگونگی شکل گیری ایده «دورهمی» که قرار است تا چند روز دیگر به تولید برسد، بیان کرد: این برنامه ابتدا قرار بود «مهمونی» نام بگیرد چون علاوه بر آموزش آشپزی، پذیرایی از مهمان را هم داشتیم اما به دلیل اینکه با برنامه ای دیگر در شبکه «نسیم» همراه می شد اسم آن تغییر کرد. با این حال در این برنامه زن و شوهر جوانی با هم آشپزی می کنند و هر شب یک مهمان دارند که از او پذیرایی می شود و نحوه پذیرایی از مهمان به سبک استان های مختلف کشور هم به نوعی نمایش داده می شود.

تهیه کننده برنامه «دورهمی» با بیان ویژگی های آن عنوان کرد: در برنامه های تلویزیونی به غذاهای ایرانی آن هم همراه با آداب و رسوم این شهرها پرداخته نشده است و البته یک ویژگی مهم این برنامه این است که آشپزهای برنامه هم بومی هستند و به طور مثال پیرزنی از خود گیلان به «دورهمی» می آید و باقلاقاتوق اصل گیلان را به دو مجری برنامه آموزش می دهد. در این برنامه حتی دسرها و نوشیدنی ها هم سنتی هستند و از دمنوش های گیاهی استفاده می شود.

باریکانی همچین با اشاره به نمایش سنت های بومی در برنامه یادآور شد: همچنین فردی که غذای سنتی یک منطقه را آموزش می دهد لباس سنتی خودش را پوشیده و از سبک پذیرایی و آداب آن منطقه می گوید و مجریان این سبک را در همان برنامه برای مهمان مورد نظر به کار می گیرند.

برنامه دورهمی

مجری و تهیه کننده «دورهمی» با اشاره به موضوعاتی که قرار است در این برنامه مطرح شود، اظهار کرد: هر برنامه درباره یک موضوع روز اجتماعی که ما با آن درگیر می شویم مرتبط است و دو مجری برنامه در این باره به چالش برمی خورند، این میان بحث هایی طرح شده و از مهمان برنامه می خواهیم که در این باره تجربیات خود را بگوید و یا اینکه چطور با موضوع مورد نظر برخورد کرده است.

وی اضافه کرد: در این برنامه قرار نیست ما از کارشناس استفاده کنیم چون سوژه ها به شکلی هستند که خود ما می توانیم آنها را حل کنیم و به این ترتیب با مهمان برنامه که هنرمندان، چهره ها، نمایندگان مجلس، ورزشکاران و ... هستند گفتگو می شود.

http://media.mehrnews.com/d/2014/11/26/3/711054.jpg

باریکانی با اشاره به همخوانی موضوعات برنامه و انتخاب مهمان عنوان کرد: یکی از برنامه ها با موضوع «امید به زندگی» است و در آن قهرمان زن پارالمپیک دعوت می شود یا در برنامه ای با موضوع «تصمیم گیری» یک نماینده مجلس مهمان ماست.

وی درباره زمان تولید برنامه نیز بیان کرد: ضبط این برنامه از ۱۱ اذرماه شروع خواهد شد و در ۵۰ قسمت روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰ روی آنتن خواهد رفت.

تهیه کننده «دورهمی» در پایان با اشاره به حضور کسانی که از مناطق مختلف کشور برای آموزش آشپزی به برنامه می آیند، گفت: در ۱۰ قسمت ابتدایی این برنامه از خراسان، اصفهان، شیراز، طالقان، کاشان، جنوب، اردبیل و... در برنامه حضور داشته اند و بعد از این قرار است برای دیگر قسمت ها فراخوان داده شود.

در برنامه «دورهمی» مجید واشقانی کارگردانی، ندا کاوندی و مهدی باریکانی مجری، میلاد تائبی سرپرست نویسندگان و مجید بهره‌مند روابط عمومی و هماهنگی کار را بر عهده دارند. (خبرگزاری مهر)


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها