أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۴۵۳۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۰۹ آذر ۱۳۹۳
تبیین ابعاد مذاکرات در کلام آیت الله خامنه‌ای؛
مذاکرات با شش کشور استکباری در موضوع –صرفا- هسته‌ای به مدت هفت ماه دیگر تمدید شد و این به معنای ادامه تحریم ها و همچنین تعلیق غنی سازی مورد نیاز ایران است/ رهبرحکیم انقلاب نیز در سخنان مهم خود نکاتی را فرمودند / مسئله ما با آمریکا، تمدید مذاکرات، هیئت مذاکره کننده، نتیجه مذاکرات و...

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598؛ مذاکرات با شش کشور استکباری در موضوع –صرفا- هسته‌ای به مدت هفت ماه دیگر تمدید شد و این به معنای ادامه تحریم ها و همچنین تعلیق غنی سازی مورد نیاز ایران است. رهبرحکیم انقلاب نیز در دیدار با مجمع عالی بسیج، بخشی از سخنان مهم خود را به این موضوع اختصاص داده و در آن نکاتی را فرمودند که تامل در آنها میتواند برای فعالان سیاسی داخلی، دلسوزان نظام و تیم مذاکره کننده راه گشا باشد.

1- مسئله ما با آمریکا: "مسئله ما با آمریکا، مسئله استکباری است، مستکبرند، متکبرند، زورگویند، زیاده طلبند". ایشان در گذشته نیز درباره مسئله ما با آمریکا و چرایی تحمیل فشار و تحریم فرخوده بودند "تحریم ها از گذشته بوده است، منتها از زمستان سال 90 تا امروز، تبدیل شده به یک جنگ تمام عیار اقتصادی. علت آن هم نه مسئله هسته ایست، نه حقوق بشر؛ مسئله اصلی استقلال طلبی ملت ایران است، علت اصلی حرف نویی است که برپایه مبانی اسلام داریم و در آینده برای دیگر کشورها و ملت ها الگو خواهد شد" یا در جایی دیگر فرمودند "قصد واقعی آمریکا در مقابل ایران، جلوگیری از رشد و اقتدار ملت ایران است، مسئله هسته ای بهانه است". همچنین ایشان درباره چرایی پیشنهاد آمریکا درباره مذاکره فرمودند "پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکایی ها یک تاکتیک است. یک تاکتیک برای فریب افکار عمومی، چه افکار عمومی جهان چه افکار عمومی مردممان".

کلیدواژه: استکبار، فریب افکار عمومی، استقلال طلبی، الگوی اسلامی، پیشرفت و اقتدار ملت

2- تمدید مذاکرات: "بنده با تمدید مذاکرات مخالف نیستم، به همان دلیل که با اصل آن مخالف نبودم" ایشان در زمان آغاز مذاکرات هسته ای دولت جدید، دلایل خود برای موافقت با انجام مذاکره را اینگونه بیان فرمودند "بنده با مذاکره در موضوع خاص و مشخص –مانند هسته ای- مخالفت نمیکنم، البته بارها نیز گفتم که خوش بین نیستم، لکن دولتمردان می خواهند مذاکره کنند، بکنند، به اذن الله ما متضرر نمیشویم. این مذاکرات یک تجربه ای در اختیار ملت ایران میگذارد و این تجربه ظرفیت فکری ملت ما را بالا خواهد برد. اگر نتیجه گرفتند که چه بهتر، اما اگر نتیجه نگرفتند معنایش این باشد که برای حل مشکلات کشور روی پای خودمان بایستیم و به لبخندهای دشمن اعتماد نکنیم"

کلیدواژه: تجربه، عدم اعتماد به دشمن، استحکام داخلی

3- هیئت مذاکره کننده: "هیئت مذاکره کننده ما حقا و انصافا پر تلاش و جدی هستند، ایستادگی میکنند، با منطق حرف میزنند، زیر بار حرف زور نمیروند" ایشان در تایید تیم مذاکره کننده هسته ای در گذشته نیز فرموده بودند "هیچ کس نباید تیم مذاکره کننده را سازشکار بداند، این غلط است، اینها ماموران دولت هستند، بچه های انقلابند، یک ماموریتی دارند انجام میدهند، کار سختی هم هست" یا در مقامی دیگر هیات ایرانی را مورد تفقد قرار داده و فرمودند " ما به تیم مذاکره‌کننده‌مان اعتماد داریم. مطمئنّیم یقیناً آنها به دست‌اندازی به حقوق کشور و حقوق ملّت و کرامت ملّت راضی نخواهند شد و اجازه نخواهند داد که چنین کاری انجام بگیرد"

کلیدواژه: ماموران دولت، بچه های انقلاب، اهل ایستادگی، مطمئن

4- طرف غربی: "در این مذاکرات، از همه بداخلاق تر آمریکایی ها و از همه موذی تر انگلیسی ها هستند" رهبرعزیز انقلاب در گذشته نیز ماهیت دشمن را به خوبی روشن کرده و فرمودند "بنده به مذاکرات خوشبین نیستم چون تجربه نشان داده آمریکایی ها غیرقابل اعتماد و غیر منطقی اند" ایشان درباره برخورد آمریکایی ها نیز فرودند "ملت ایران، مذاکرات را زیر نظر داشته باشد، اظهارنظرهای بی ادبانه آمریکایی ها را ببیند، دشمنی ها را ببیند –بعضی میخواهند مردم دشمنی آمریکا را نبینند- ببینید دورویی و دروغگویی هایشان را، نیات سوء دشمن را ببینید". چرایی این رفتار غربی ها نیز در کلام رهبری به خوبی روشن شده است "برای دولت مردان و دولت زنان آمریکا مسئله اصلی، راضی نگه داشتن شبکه سرمایه داری صهیونیست است که رگ حیاتی اینها را در دست دارد"

کلیدواژه: بی اخلاق، موذی، غیرمنطقی، غیرقابل اعتماد، بی ادب، دروغگو، وابسته به صهیونیست ها

5- نتیجه مذاکرات: "بر اساس تجربه و نگاه به صحنه، با دقت و کنجکاوی، برداشت ما این است که آمریکا مایل به تمام ‌شدن مذاکرات هسته‌ای نیست. آمریکائی‌ها دوست ندارند گفتگو‌های هسته‌ای تمام شود و مناقشه‌‌ی هسته‌ای حل شود" ایشان نفع آمریکا از تمدید مذاکرات را اینگونه تبیین می فرمایند که "هر وقت نزدیک به راه حل میشویم، آمریکائی‌ها یک سنگی می‌اندازند که جلوی راه حل گرفته شود. هدف آنها طبق تلقی‌ و برداشتی که من دارم، این است که میخواهند این قضیه باقی بماند تا بهانه‌ای باشد برای فشار؛ که آن فشارها برای فلج ‌کردن ملت ایران است"

کلیدواژه: ادامه مناقشه، تمدید مذاکرات، تمدید تحریم ها

6- وظیفه ما: "علاج مشکلات کشور پیمودن راه اقتصاد مقاومتی است؛ یعنی تکیه به درون. چشم را ندوزیم به دست دیگران؛ ما تواناییم، ما ثروتمندیم" پس از تکیه بر توان داخلی و ایجاد استحکام درونی، آنچه موجب نقش بر آب شدن نقشه های آمریکایی میشود آن است که "اسرائیل روزبه‌روز ناامن‌تر خواهد شد؛ چه توافق هسته‌اى بشود، چه نشود؛ این را بدانید امنیّت اسرائیل تأمین نخواهد شد"

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی، استحکام داخلی، نا امنی اسراییل


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۳
۰
۰
غرب کاملا میداند مساله هستی ایران صلح آمیز است و لی دلیل اصرار بر این بهانه فقط فشار اسرائیل و عربستان بر غرب است و بس! وزمان انست که قبل از اینکه شیر را در خانه محبوس کنند حلقوم و دهن این دو رژیم شیطانی صهونیستی و وهابی سرویس کنیم واین ضربه فقط با مقاومت و جهاد امکان پذیر است!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها