يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۴۶۲۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۰۹ آذر ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598، ابنا نوشت: برای نخستین بار همزمان با شام شهادت حضرت رقیه(س) بزرگ‌ترین سفره به نام این طفل سه ساله در بین الحرمین گسترانیده شد.

براساس این گزارش، در شام شهادت دختر سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور هزاران تن از زائران حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) سفره بزرگی تحت عنوان سفره بزرگ حضرت رقیه(س) گسترده شد که مساحت آن بالای 378 متر بود.

این مراسم باشکوه با هدف احیای امر اهل‌‌بیت عصمت و طهارت (ع) و به‌ویژه مظلومیت حضرت رقیه(س) بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد و صدها دختربچه سه تا پنج ساله در بین الحرمین بر سر این سفره نشستند.

در سفره حضرت رقیه(س) که با همکاری آستان مقدس حرم حضرت امام حسین(ع) و حرم حضرت عباس(ع) گسترانیده شد هزاران لقمه تبرکی نان، پنیر، خرما و سبزی به میهمانان این سفره داده شد و پیشانی بند یا رقیه بنت‌الحسین(ع) بین کودکان توزیع گردید.

شب گذشته همچنین مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت رقیه(س) در بین الحرمین برگزار شد و مادران عزادار هم‌صدا با ‌ام اسحاق مادر حضرت رقیه(س) سوگواری کردند و ارادت خود را به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) نشان دادند.

گفتنی است سفره حضرت رقیه(س) همزمان با کربلای معلی در شهر مقدس قم به طول 110 متر گسترانیده شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها