أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۴۷۶
زمان انتشار: ۱۷:۳۷     ۳۰ آبان ۱۳۹۰
بالاخره دیروز حکم علی اکبر جوانفکر، معروف به صاحب خاتون صادر شد و  طبق گزارشات امروز  سرپرست مؤسسه ایران و مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور با حکم قضایی در دفتر محل کارش در روزنامه ایران بازداشت شد تا به این نحو، داستان خاتون برای دست اندرکاران آن پایان غم انگیزی داشته باشد امّا ابهامات پیرامون نتیجه سریال پیچیده و پر از ابهام فائزه هاشمی یا همان خاتون هاشمی رفسنجانی همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، علی‌اکبر جوانفکر سرپرست مؤسسه ایران و مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور امروز با حکم قضایی در دفتر محل کارش در روزنامه ایران بازداشت شد و خبرگزاری ایرنا و سایر رسانه های کشور نیز به این موضوع تصریح کردند امّا احیانا برخی حاشیه ها و درگیریها باعث شده تا فعلا خبر بازداشت وی تکذیب گردد.

اگرچه شیوه بازداشت آنهم در محل کار و بعد از یک نشست خبری که جمع زیادی از حامیان و کارمندان وی و همچنین اصحاب سایر رسانه ها در آنجا حاضر هستند، حرفه ای نبوده است و به همین جهت موجب جنجال سازی رسانه ای گردید به نوعی که حتی حجت الاسلام محسنی اژه ای در گفتگو با یک خبرگزاری بازداشت وی را تکذیب نمود امّا به هر حال جوانفکر روز گذشته با حکم دادگاه به دلیل ارتکاب جرم در جریان انتشار نشریه حاشیه ‌ساز خاتون به یک سال حبس تعلیقی و ۳ سال محرومیت از هرگونه فعالیت مطبوعاتی محکوم شده بود و این حکم در آینده ای نزدیک به اجرا در خواهد آمد.

این نوع اقدامات قاطع دستگاه قضائی در برخورد با جرائم، تنها در صورتی موجب دلگرمی مردم خواهد شد که در این میان تنها قانون معیار و ملاک باشد و هیچ شخص و گروهی از حاشیه امنیتی بالاتری نسبت به دیگران برخوردار نباشد.



حال جای سئوال دارد که چرا و به چه دلیل بعد از گذشت دو سال از تخلفات فائزه هاشمی و اتهامات مطرح شده علیه ایشان، هنوز وی در دادگاه حاضر نشده است؟!

دادگاهی که بعد از درخواست میلیونها مرد و زن ایرانی و چهره های شاخص و دلسوزان نظام، هیچگاه با حضور وی برگزار نشد و در 23 مردادماه سال جاری علی رغم اینکه قرار بود رایحه ای خوش عدالت با محاکمه فائزه هاشمی وزیدن گیرد، متاسفانه خبر به تعویق افتادن زمان دادگاه وی برای مردم مخابره شد.

بنابر گزارشات، قرار بود 23 مرداد ماه سال جاری رسیدگی به اتهامات فائزه هاشمی در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار ‌شود امّا این موضوع به زمان دیگری موکول شد.

بعد از این ماجرا حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در مورد زمان برگزاری دادگاه فائزه هاشمی گفت: فائزه هاشمی یک ماه مهلت خواسته بودند که در پایان یک ماه دادگاه وی برگزار می شود.

امّا این دادگاه بنابر مصالحی که افراد عادی از آن بی خبرند، یک ماه بعد نیز برگزار نشد تا نهایتا محسنی اژه ای بار دیگر درباره زمان برگزاری دادگاه فائزه هاشمی اعلام کند: این دادگاه در روز سوم دیماه سال جاری برگزار می شود.

البته احتمال می رود که اقدام درخور امروز دستگاه قضایی با علی اکبر جوانفکر، به نوعی آماده کردن زمینه برخورد قاطع با فائزه هاشمی باشد امّا اگر به هر دلیلی چنین اتفاقی رخ ندهد، آیا این موضوع باعث دلسردی و بی اعتمادی مردم نخواهد شد و می توان براحتی ادعا کرد که همگان در برابر قانون یکسان هستند.

به گزارش بی باک، فائزه هاشمی در جریان اغتشاشات پس از انتخابات ریاست جمهوری88، دو بار در تاریخ‌های 30 خرداد 88 و 1 اسفند 89 به دلیل حضور در اغتشاشات خیابانی دستگیر شده بود.

  فائزه هاشمی در دستگیری اول اعلام کرده بود که فقط برای خوردن ساندویچ در محل حاضر شده و بار دوم نیز گفته که برای خرید لباس عید در خیابان‌ها و در بین اغتشاش گران حاضر بوده است.

فائزه هاشمی همچنین در مصاحبه‌هایی مدعی شده بود که مملکت توسط اراذل و اوباش اداره می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۳ - ۳۰ آبان ۱۳۹۰
۴
۰
با اینکه به نظر من جوانفکر مجرم نبوده و خاتون توهینی به حجاب نکرده اما به هر حال به حکم قوه قضاییه احترام می گذارم اما دوست دارم روزی دست بند رو توی دست های کسایی ببینم که مثل جوانفکر اهل کوتاه آمدن نباشند و خودشونو و صاحب مملکت می دونن
پاسخ
اکبر معماری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۰
اولين بار بود ديدم يه نفر منطقي حرف ميزنه
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۴ - ۳۰ آبان ۱۳۹۰
۴
۰
چه زود حکم برا جوانفکر چه دیر برا فائزه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
دوستان متاسفم اینجانب باتعلقات مذهبی حداقل دوبار خاتون رامطالعه کردم آنقد که می گویند جنجال برانگیز نبود بیاید این را باورکنیم که اصول گرایان سنتی کمی تند روی می کنند امروز ایران متعلق به همه ایرانیان است من تعصبی روی احمدی نژاد ندارم ولی باید بگویم با تمام ایراداتی که به ایشان وارد است سخنان وفرمایشات رهبری را کنار هم قرار می دهیم می بینیم که در خصوص ایشان وعدولشان از خط ولایت افراط گری می شود به نظر می رسد مسئله کمی سیاسی باشد
پاسخ
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۰
۳
۰
ضمن احترام به حکم قانون
چرا دستگاه قضایی حکم جوانفکر را در بوق وکرنا می کند ولی در مورد فائزه هاشمی همیشه بدنبال ماست مالی قضیه است؟آیا این یک نوع تبعیض فاحش نیست؟
پاسخ
عارف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۰
۳
۰
هم سايتهاي حامي احمدي نژاد را فيلتر كردند و هم حاميانش را دستگير. مظلوميت رئيس جمهور تا اين حد...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۰۱ آذر ۱۳۹۰
۰
۲
جريان انحرافي را ترساندند شما چرا دردتان امد؟؟كجايتان به كجايشان وصل است؟؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها