کد خبر: ۲۷۵۰۳۷
زمان انتشار: ۲۰:۰۰     ۱۰ آذر ۱۳۹۳
ذوب‌آهن پس از پيروزي مقابل استقلال در جام حذفي، روند موفقيت آميزش را با پيروزي مقابل صبا ادامه داد.
به گزارش "ورزش سه"، قاسم دهنوی هافبک سابق پرسپولیس، با زدن دو گل از فواصل دور ستاره این بازی بود.

هفته شانزدهم لیگ برتر،ورزشگاه: فولاد شهر اصفهان، تماشاچی:
داور: شاهین حاج‌بابایی ، کمک‌ها: سعید زارع ، رسول ذورقی
اخطار: علی آبادی 33، روزبه چشمی 35، قربانی 55 از صبا، حسن زاده 82 از ذوب آهن
گل: آیوبل 16 برای صبا؛ دهنوی 24و90، هادی محمدی 51 برای ذوب آهن

ذوب‌آهن: رشید مظاهری، کارلوس سانتوز، هادی محمدی، قاسم حدادی‌فر، قاسم دهنوی، علی حمام، مهرداد قنبری، مسعود حسن‌زاده (84 مصطفی شجاعی)، احسان پهلوان (60 تبریزی)، اسماعیل فرهادی و مهدی رجب‌زاده
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

صبا: مهرداد طهماسبی، وحید علی‌آبادی (66 ابوالفضل ابراهیمی)، جلال‌الدین علی‌محمدی، پیروز قربانی، هادی شکوری، سید احمد مهدی‌زاده، محمدامین آرام‌طبع، غلامحسین بادامکی، مارکو آورلیو آیوبه، روزبه چشمی و فرشید باقری (76 حمیدرضا کاظمی)
مربی: ناصر بختیاری زاده

شرح گل:
0-1( صبا)روزبه چشمی توپ را سانتر کرد که آیوبل با ضربه سر گل را به ثمر رساند و صبا پیش افتاد.
1-1(ذوب آهن)ضربه کاشته قاسم دهنوی از فاصله 35 متری بدون دخالت هیچ بازیکنی از بغل دستان طهماسبی وارد دروازه صبا شد. البته علی حمام مدافع لبنانی زاویه دید دروازه بان را تنگ کرده بود.
2- 1(ذوب‌آهن) ارسال دهنوی به خط طولی محوطه جریمه را قاسم حدادی‌فر به دهانه دروازه صبا فرستاد که هادی محمدی مدافع پیشتاخته ذوب‌آهن با ضربه سر توپ را به گوشه دروازه صبا زد.
3-1(ذوب آهن) قاسم دهنوی از وسط زمین نفوذ کرد و در حالی که دروازه بان صبا از زمین خارج شده بود از 40متری توپ را وارد دروازه حریف کرد.

شرح بازی:
ذوب آهن در آستانه بازی مرحله نیمه نهایی جام حذفی در مقابل پرسپولیس در حالی میزبان صبا بود که سه امتیاز این مسابقه می توانست شاگردان گل محمدی را با روحیه ای خوب به دیدار پرسپولیس بفرستد. تیم صبا هم که با جدایی صمد مرفاوی بدون سرمربی به اصفهان آمده بود با استفاده از چند بازیکن باتجربه در ترکیب تیمش قصد داشت تا به مانند بازی مقابل سپاهان با امتیاز از اصفهان خارج شود. بازی با برتری ذوب آهنی ها آغاز شد و حملات این تیم در چند مرحله دروازه صبا را با خطر روبرو کرد اما در عین ناباوری صبا بر روی اولین حمله خودش به گل رسید تا شرایط برای ذوب آهن خطرناک شود. اما ذوب آهنی ها به مانند بازی مقابل استقلال خیلی زود گل خورده را جبران کردند تا نیمه اول را بازنده به رختکن نروند.
با آغاز نیمه دوم باز هم حملات ذوب آهن بر روی دروازه صبا ادامه پیدا کرد و هادی محمدی با یک ضربه سر دقیق تیمش را پیش انداخت. بعد از این گل بازی تا حدودی افت کرد و ذوب آهن با انجام یک دفاع منطقی سعی در حفظ گل‌های زده داشت و با استفاده از ضد حملات به فکر افزایش گل‌های زده بود که همین اتفاق هم افتاد و قاسم دهنوی با زدن یک گل زیبا کار را برای تیمش تمام کرد تا ذوب آهن به یک برد ارزشمند دست پیدا کند و انتقام شکست دور رفت را از صبا بگیرد

دقایق حساس:
دقیقه 4: پاس حدادی فر به رجب زاده رسید که او در مصاف تک به تک با دروازه بان صبا توپ را به بالای دروازه فرستاد.
دقیقه 7: بادامکی توپ را ارسال کرد که هادی شکوری مدافع پیش تاخته صبا در محوطه جریمه شوت زد که دروازه بان ذوب توپ را گرفت.
دقیقه 14: حسن زاده مهاجم ذوب آهن نفوذ کرد و در موقعیتی تک به تک شوت زد که طهماسبی دروازه بان صبا توپ را برگرداند و در ریباند توپ به فرهادی رسید که شوت او را باز هم صهماسبی برگشت داد و فرهای برای دومین بار صاحب توپ شد که این بار شوت او را مهدی زاده مدافع ذوب از روی خط دروازه بیرون زد.
دقیقه 29: مهدی رجب زاده ضربه ایستگاهی زد که در محوطه جریمه هادی محمدی صاحب توپ شد اما ضربه سر او بیرون رفت.
دقیقه 45+1: مارکو آیوبل از سمت راست نفوذ کرد که در محوطه جریمه بادامکی شوت زد و توپ به بیرون رفت.
دقیقه 45+2: قنبری بعد از برخورد با مهدی‌زاده روی زمین افتاد که خطا اعلام نشد و دنباله آن یحیی گل‌محمدی و بازیکنان ذوب‌آهن به داور اعتراض کردند.
دقیقه 45+3: پاس به بیرون مارکو آیوبل را وحید علی‌آبادی با اختلاف از بالای دروازه مظاهری به بیرون زد.

اتفاقات ویژه:
* تبلیغ روی پیراهن صبایی‌ها در این بازی متفاوت با نیم‌فصل نخست است. گویا اسپانسر جدید به صبایی‌ها کمک مالی کرده تا مطالبات بازیکنان‌شان را بدهند.
* طهماسبی قصد داشت در لحظه ورود ابراهیمی بازوبند کاپیتانی را به او واگذار کند که هافبک صبا به هم تیمی‌اش اجازه داد ادامه بازی را نیز او کاپیتان باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها