يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۵۵۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
دبیرستاد حقوق بشر کشورمان در دیدار با دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر ضرورت ادامه همکاری های فنی جمهوری اسلامی ایران با کمیساریای عالی حقوق بشر، از نحوه گزارشگری برخی نمایندگان این سازمان از وضع حقوق بشر در ایران و انعکاس وارونه آن در رسانه ها انتقاد کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر محمد جواد لاریجانی در روز پایانی سفر رسمی خود به نیویورک در دیدار بان کی مون گفت : وقتی قرار است گزارشی از جمهوری اسلامی ایران تهیه شود، باید با دقت فراوان و اخذ اطلاعات لازم از مسئولان ایرانی تهیه شود و شایسته نیست گزارش های بی پایه و اساس ، با نام و امضای دبیرکل سازمان ملل متحد منتشر شود.

مشاور امور بین الملل رئیس قوه قضائیه در این دیدار همچنین از ضعف های موجود سازمان ملل و شخص بان کی مون انتقاد کرد و گفت: ما براین باوریم که سازمان ملل متحد باید خانه امن همه ملت ها باشد و شیوه های اجرائی آن طوری پیگیری شود که کشورهایی که مدعی امتیاز هستند، نتوانند حق سایر کشورها را پایمال کنند.

لاریجانی در این دیدار گفت: فضای سازمان ملل متحد نباید به صحنه تئاتری مبدل شود که کشورهای مدعی و زیاده خواه، صحنه گردان آن هستند.

لاریجانی گزارش مفصلی از همکاری های جمهوری اسلامی ایران  با کمیساریای عالی حقوق بشر و کمیسیون حقوق بشر ژنو را نیز به بان کی مون ارائه کرد که با استقبال وی مواجه شد.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان همچنین سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال گزارشگران ویژه سازمان ملل را همکاری مثبت با روشهای اصولی گزارشگری دانست و گفت: معتقدیم گزارشگر ویژه ای که برای ایران معرفی شده است، گزارشی عجولانه و مبتنی بر ادعاهای مخالفان ملت ایران تهیه کرده است و برخلاف رویه های مرسوم، با رسانه های متخاصم با ملت ایران نیز مصاحبه کرده است.

به گفته محمد جواد لاریجانی، اقدام احمد شهید در مصاحبه با رسانه های ضد ایرانی، بی طرفی وی و از آن مهم تر، توان حرفه ای او را کاملا زیر سوال برده است.

لاریجانی همچنین بعد از این دیدار در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در دیدار با بان کی مون که در فضای مثبتی انجام شد، علاوه بر انتقادهای مطرح، تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران برای احترام به تصمیم شورای حقوق بشر، با شیوه گزارشگری، برخوردی حرفه ای دارد.

وی افزود: ما براساس توافق های یوپی آر، حاضریم همه مواردی را که به نام توصیه پذیرفته ایم، بررسی و واکاوی کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان همچنین گفت: گزارشگران ویژه حقوق بشر باید در هر مورد خاص، قوانین ما را نیز مرور کنند و از نحوه عملکرد نظام قضائی داخلی و اعمال قوانین ما مطلع شوند و سپس پرونده های مورد ادعا را بررسی کند.

محمد جواد لاریجانی در پایان گفت: بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار با تقدیر از حضور هیئت عالیرتبه حقوق بشر ایران در نیویورک، ابراز تمایل کرد از جمهوری اسلامی ایران دیدار کند که مورد استقبال قرار گرفت.

هیئت بلند پایه حقوقی - قضائی کشورمان که برای شرکت در نشست سالانه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل درباره حقوق بشر، به نیویورک رفته است، بامداد سه شنبه این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها