يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۵۶۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۱۲ آذر ۱۳۹۳
از اختیارات تام تا حمایت‌های همه جانبه؛
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در تابستان سال گذشته با اختیارات گسترده از سوی مقام معظم رهبری، پرونده مذاکرات هسته ای را تحویل گرفت/ توافق نامه ژنو هیچگاه مورد تایید رهبرحکیم انقلاب قرار نگرفت/ گزیده‌ای از حمایت ها و رهنمودهای رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای که در سخنرانی های عمومی مطرح شده و موجب پشت‌گرمی جواد ظریف بوده است

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598؛ مجتبي روحاني نژاد/ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در تابستان سال گذشته با اختیارات گسترده از سوی مقام معظم رهبری، پرونده مذاکرات هسته ای را تحویل گرفت و رسما مسئول پیگیری و پاسخگویی این مذاکرات شد.

مذاکرات در راند اول به توافق ضعیف ژنو ختم گشت که هرچند رسانه ها و شخصیت های دولتی تلاش زیادی کردند تا از آن به عنوان یک موفقیت یاد کنند، اما انتشار متن توافق، موجب شد تا کارشناسان و اساتید دانشگاهی در مقابل توافق انجام شده موضع گیری جدی کنند، پس از آن رسانه ها و آحاد ملت به میدان آمدند و کار تا جایی پیش رفت که برخی ایرانیان مقیم آمریکا نیز، این توافق را نافی استقلال کشور ایران دانستند.

توافق نامه ژنو هیچگاه مورد تایید رهبرحکیم انقلاب قرار نگرفت و استفاده از عبارت "آنچه مرقوم فرموده اید" در پاسخ به نامه آقای روحانی، موید همین نکته است. اما حمایت های رهبری از تیم مذاکره کننده با حساس تر شدن مذاکرات در ماه های اخیر، قوت و شدت بیشتری گرفت و ایشان عبارات و عناوین قابل تاملی را در مورد تیم مذاکره کننده هسته ای بکار بردند که بیش از تعارفات و القاب سیاسی متداول است.

محمدجواد ظریف نیز با قدر شناسی از این حمایت ها بارها در سخنان خود –به طور نمونه در سخنرانی دیروز در همایش دیپلماسی هسته ای بیش از 5بار- از مواضع رهبری و حمایت های ایشان تشکر نموده و ایشان را راهگشای مذاکرات و مشکلات کشور دانست.

اما گزیده‌ای از حمایت ها و رهنمودهای رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای که در سخنرانی های عمومی مطرح شده و موجب پشت‌گرمی جواد ظریف بوده است:

به هیئت دیپلماسی ملت خوش‌بینم

ما از تحرّک دیپلماسی دولت حمایت میکنیم، پشتیبانی میکنیم. در کنار آمادگی‌های همه‌جانبه‌ی ملّت ایران - چه از لحاظ اقتصادی، چه از لحاظ امنیّت داخلی، چه از لحاظ استحکام ساخت درونی نظام اسلامی، چه از لحاظ وحدت ملّی و چه از لحاظ نظامی - به تلاش و تحرّک دیپلماسی هم چه در این قضایای سفر اخیر و چه غیر از آن، اهمّیّت میدهیم و از آنچه دولت ما انجام میدهد و تلاشهای دیپلماتیک و تحرّکی که در این زمینه میکنند، حمایت میکنیم. ما به هیئت دیپلماسی ملّت عزیزمان و دولت خدمتگزارمان خوشبین هستیم؛ البتّه به آمریکایی‌ها بدبینیم؛ به آنها هیچ اعتمادی نداریم.

بنده معتقد به نرمش قهرمانانه هستم

ما مخالف با حرکتهای صحیح و منطقی دیپلماسی هم نیستیم؛ چه در عالم دیپلماسی ، چه در عالم سیاستهای داخلی. بنده معتقد به همان چیزی هستم که سالها پیش اسم‌گذاری شد «نرمش قهرمانانه»؛ نرمش در یک جاهایی بسیار لازم است، بسیار خوب است؛ عیبی ندارد، اما این کشتیگیری که دارد با حریف خودش کشتی میگیرد و یک جاهایی به دلیل فنّی نرمشی نشان میدهد، فراموش نکند که طرفش کیست؛ فراموش نکند که مشغول چه کاری است؛ این شرط اصلی است؛ بفهمند که دارند چه‌کار میکنند، بدانند که با چه کسی مواجهند، با چه کسی طرفند، آماج حمله‌ی طرف آنها کجای مسئله است؛ این را توجّه داشته باشند.

هیچ کس نباید تیم مذاکره کننده را سازش‌کار بداند/ ماموران دولت، فرزندان انقلاب

هیچ‌کس نباید این مجموعه‌ی مذاکره‌کنندگان ما را سازش‌کار بداند؛ این غلط است؛ اینها مأموران دولت جمهوری اسلامی ایران هستند، اینها بچّه‌های خودمان هستند، بچّه‌های انقلابند؛ یک مأموریّتی را دارند انجام میدهند. کار سختی هم هست [که‌] بر عهده‌ی اینها است؛ دارند با تلاش فراوان آن کاری را که بر عهده‌ی آنها است انجام میدهند. بنابراین نباید مأموری را که مشغول یک کاری است و مسئول یک فرایندی است مورد تضعیف یا توهین یا بعضی از تعبیراتی که گاهی شنیده میشود - که اینها سازش‌کارند، و مانند اینها - قرار داد؛ نه، این حرفها نیست.

بنده در حمایت از تیم مذاکره کننده اصرار دارم

درباره‌ی مسائل اخیر و این بگومگوهایی که در صحنه‌ی سیاست خارجی و مسائل هسته‌ای و گفتگو و مذاکره و از این حرفها هست، اوّلاً بنده اصرار دارم بر حمایت از مسئولانی که اجرای کار برعهده‌شان است، از همه‌ی دولتها بنده حمایت میکنم، از مسئولان - مسئولان داخلی، مسئولان خارجی - حمایت میکنم و وظیفه‌ی ما است. من خودم مسئول اجرایی بوده‌ام، وسط میدان بوده‌ام، سنگینی کار و سختی کار را با همه‌ی وجود احساس کرده‌ام؛ میدانم که کار اداره‌ی کشور کار سختی است. لذا اینها به کمک احتیاج دارند، من هم کمکشان میکنم، حمایتشان میکنم؛ این یک طرف قضیّه است که قطعی است. از آن طرف اصرار دارم بر تثبیت حقوق ملّت ایران، از جمله مسئله‌ی حقوق هسته‌ای؛ اصرار داریم بر اینکه از حقوق ملّت ایران یک قدم عقب‌نشینی نباید بشود. ما البتّه در جزئیّات این مذاکرات مداخله نمیکنیم؛ یک خطوط قرمزی وجود دارد، یک حدودی وجود دارد، این حدود باید رعایت بشود؛ این را گفتیم به مسئولین و موظّفند که این حدود را رعایت کنند؛ از هارت‌وهورت دشمنان و مخالفان هم واهمه‌ای نداشته باشند و ترسی به خودشان راه ندهند.

مطمئنم تیم مذاکره کننده، از حقوق ملت ایران دفاع میکند

البتّه ما به تیم مذاکره‌کننده‌مان اعتماد داریم. مطمئنّیم یقیناً آنها به دست‌اندازی به حقوق کشور و حقوق ملّت و کرامت ملّت راضی نخواهند شد و اجازه نخواهند داد که چنین کاری انجام بگیرد. مسئله‌ی ظرفیّت غنی‌سازی یک مسئله است که خیلی مهم است؛ مسئله‌ی تحقیق و توسعه که قطعاً باید رعایت بشود؛ حفظ تشکیلاتی که دشمن قادر به تخریب آن نیست. روی «فردو» تکیه میکنند، چون غیر قابل دسترسی است برای آنها؛ میگویند جایی که ما نمیتوانیم به آن ضربه بزنیم، نباید داشته باشید! این خنده‌آور نیست؟

حقا و انصافا ایستادگی میکنند

هیئت مذاکره کننده‌ى ما حقّاً و انصافاً پرتلاش و جدّى هستند؛ ایستادگى میکنند، با منطق حرف میزنند، زیر بار حرف زور نمیروند، دارند کار میکنند؛ این را هم همه توجّه داشته باشند. حالا جزئیّات و آنچه را در این گفتگوها میگذرد، غالباً مردم مطّلع نیستند؛ نه، با جدّیت، با منطق، با دلسوزى دارند کار میکنند و منطقى هم عمل میکنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۱
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۳
۰
۷
دمتون گرم
نشون دادید به جای سیاسی کاری ولایت مدارید
من از روحانی و ظریف خوشم نمیتاد اما با دیدن این مطلب تو سایت 598 جا خوردم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۳
با رفیقم (به شدت حزب الهی) داشتیم این خبرتون رو میخوندیم!
گفتم: آقا چه صحبت هایی داشتند و ما دقت نکردیم
گفت: نه! آقا اینا رو گفته یعنی اینا اینجور باشند. نه اینکه اینجور هستند! آقا داشته اینا رو تهدید میکرده که اگه اینجور نباشید باهاتون برخورد میکنم

من:| آقا :( فرهنگستان ادب فارسی :| شیمون پرز :)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۳
رهبر انقلاب همه حمايتها را ازين جماعت حقوقدانيه كردند تا وقتي آمريكا همه بامبولهايش را زد و تره اي هم براي اينان خرد نكرد و مردم كاملا" آگاه شدند . اين جماعت نتوانند هيچ چيزي را بهانه كنند و باز مثل قديم بگويند كه نگذاشتند كه كار كنيم !!!
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۳
۴
۲
از نتایج مذاکرات و از زیاده خواهی طرف امریکایی چند نکته کاملا مشخص شد.؟
1-خوش بینی زاده از حد کار دست آدمیزاد می دهد.؟
2- اول باید نرمش قهرمانانه را برای خودمان تعریف می کردیم تا مثل امروز گندکار بالا نمی زد.
3- باید برای سازش تعریفی جدید اختراع کنند.
4-مگر تاکنون در تاریخ انقلاب هیچ مامور دولت و فرزند انقلاب به اسلام ،انقلاب اسلامی ،خون شهدا و ایران خیانت نکرده است.؟
5-مگر دفاع جانانه فرزندان ایران وانقلاب را در توافقنامه ژنو ندیدید.؟
6- با توجه به حداقل اطلاعاتی که در خصوص متخصصین ، مراکزو معادن ، گردش سانتریفیوژها، مراکز ساخت و انبار نمودن آنهاو...... ... برای امریکا و اسراییل فرستادن باید گفت حقا و انصافا در حق کشورهای خود ایستادگی کردن .
7- شما چی گرفتید تا با برشهای حساب و از پیش مشخص شده از سخنان آقا برای قرار داد ترکمنچای دوم به رقصید.؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۴ - ۱۴ آذر ۱۳۹۳
عبارت: ماموران دولت خیلی جای دقت داره
آقا نگفتند ماموران نظام! یا ماموران انقلاب!
یکم دقت کنیممممم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۳
۸
۸
اینو به دلواپسا بگید
کاش تاریخ صحبت هارم میزاشتی تا همه بفهمند درست همون موقعی ک پایداری ها دلولپس بودند رهبرانقلاب مطمئن و خوشبین و حامی بودند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۳
۷
۶
این مطلب نشون داد که دلواپسها بر خلاف ادعاشون گوش به حرف رهبری نیستند والا باید همین صحبت های آقای خامنه ای رو تبیین و تاکیید میکردند
اینها گفتند ظریف سازشکاره. بعد رهبری گفت این حرف غلطه. کودومشون جرات داشتند بیاند عذرخواهی کنند و به مردم بگند که دکتر ظریف سازشکار نبوده و انقلابیه؟؟
اگر میخواهی دشمنان خطرناک خامنه ای را بشناسی. همینهاند که در لباس دوست خلاف حرف رهبر عمل میکنند و بعد خودشون رو پشت چفیه و عکس رهبر قایم میکنند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۳
۶
۲
مسئولان عزیز؛ مشکل هسته ای با مذاکره حل نمیگردد! زیرا: غرب کاملا میداند مساله هستی ایران صلح آمیز است ولی دلیل اصرار بر این بهانه فقط فشار اسرائیل و عربستان بر غرب است و...! ولذا زمان آنست که قبل از اینکه شیر را در خانه محبوس کنند٬ با اقتدار حلقوم و دهن این دو رژیم شیطانی صهیونیستی و وهابی را درهم خورد کنیم واین ضربه فقط با مقاومت و جهاد امکان پذیر است!!!
پاسخ
آسیه
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۳
۷
۳
اگه آقاحمایت نکرده بود که تمام اشتباهات و تقصیرهاشون رو الان گردن ایشون انداخته بودن
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۳
رهبر ايران . تمام حمايتها را از اين دولت كرد تا در آينده كه تير اين واداده ها به سنگ خورد و آمريكا به اندازه پهني هم برايشان ارزش قائل نشد.
ديگر هيچ احمقي نگويد كه اگر مذاكره مي كرديم بهتر بود !!!
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۳
۳
۲
598 معتدل شده
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۳
اعتدل یعتدل اعتدال یعنی:
حق را بگو اگر چه بر ضرر تو باشد

عدالت یعنی:
حق را دوست داشته باش و بگو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۳
۲
۳
همه‌ی حمایت‌های یک سال ونیم گذشته‌ی رهبر عزیز انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته‌ای
و همه عناد و کارشکنی و تضعیف شما در مورد تیم مورد تایید رهبری
پاسخ
عاشق
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۳
۱
۳
هیچ‌کس نباید این مجموعه‌ی مذاکره‌کنندگان ما را سازش‌کار بداند؛ این غلط است؛ اینها مأموران دولت جمهوری اسلامی ایران هستند، اینها بچّه‌های خودمان هستند، بچّه‌های انقلابند

نظرت:
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۳
۴
۳
این حمایت ها نشان از سنگ تمام آقا برای تیم ضعیف و ناکارآمد مذاکرات دارد
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۴ آذر ۱۳۹۳
تو راست میگی. باید همون تیم قبلی می موند که تا حالا قطعا موفق می شد مملکت رو به جنگ و بدبختی بکشونه. واقعا امثال شما آدما چی می خواین از جون این مردم بدبخت؟ این مردم این همه بدبختی کشیدن بس نیست؟ چرا دوست ندارین روز خوش توی زندگیمون داشته باشیم؟ امیدوارم نظرم رو سانسور نکنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۳
۲
۲
تاریخ رو که مطالعه کنید متوجه میشید امریکا تا حالا هیچ وقت پای میز باج نداده.ببینید امریکا کجا شکست خورده.کوبا.ویتنام.عراق. حالا هی شما بخندید.بخندید.اون کسی که باعث میشه امریکا بیاد پای میز خنده های شما نیست اقای ظریف. دلاوری های امثال حاج قاسم است که وحشت به دل اون هاانداخته
پاسخ
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۳
۵
۲
تاریخ رو که مطالعه کنید متوجه میشید امریکا تا حالا هیچ وقت پای میز باج نداده.ببینید امریکا کجا شکست خورده.کوبا.ویتنام.عراق. حالا هی شما بخندید.بخندید.اون کسی که باعث میشه امریکا بیاد پای میز خنده های شما نیست اقای ظریف. دلاوری های امثال حاج قاسم است که وحشت به دل اون هاانداخته
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۳
والله
اين جماعت واداديه و دولت فعلي . اگر جرئت داشتند و مي توانستند
همان حاج قاسم سليماني را هم تسليم آمريكا مي كردند و خلاص !!!

هههههههههههههههههههههه
فدایی رهبر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۳
۴
۲
اگر واقع بین باشید میبینید که رهبری از تیم مذاکره کننده دفاع کردند اما تا حدودی که کدخدا بر ما زورگویی نکند اگر رهبری هم کمی انعطاف داشتند به خاطر اینه که برخی خوشبینانی در کشور هستند که فک میکنند فقط باید اطاعت محز از امریکا کرد غافل از این که امریکا الان خودش یه کشور بحرانزا شده نظر نهایی را رهبری هوشمندانه خواهند داد جانم فدای رهبر امثال حاج قاسم ها هستند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۰۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۳
۱
۳
باتوجه به حمایتهای رهبر بازهم این حمایتها را انگونه که خودتان دوست دارید تفسیرمیکنید.امابدانیداین حمایتها ادامه خواهدداشت تا به نتیجه نهایی که بدورازجنگ است خواهیم رسید.پس دیگه نگوید. رهبر به این دلیل وان دلیل حمایت کرد.حمایت کرد چون تیم مذاکره کننده مورد تاییدرهبرمیباشد همان چیزیکه شمارا ازارمیدهد.ایران کم ضررنکردازتیم مذاکره کننده ودولت قبل .دولت ومذاکره کنندهاموردتاییدرهبرو ملت هستن.لجاجت.حسادت.تهمت.متلک.سخنان کیهانی .وامان از دل رهبر. و ایننوع حرفها هیچ سودی برای مردم ندارد.دست برداریدو .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها