أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۷۵۶۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۱۲ آذر ۱۳۹۳
پروژه خط آهن اینچه برون در سال ۹۲ با حضور رییس جمهور و وزیر مسکن و شهرسازی وقت و رییس قرارگاه خانم الانبیا افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته بود و به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت دهم ثبت شده است؛ اما امروز برای بار دوم با عبور قطار حامل حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌ جمهوری ایران از خط آهن اینچه‌برون و حرکت به سمت ایستگاه راه‌آهن «آک‌یایلا» در ترکمنستان افتتاح شد!

به گزارش پایگاه 598؛ مراسم بهره برداری رسمی از پروژه فراملی خط آهن گرگان ـ اینچه برون در خرداد ماه سال ۹۲ و با حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهور وقت جمهوری اسلامی ایران، علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی، سردار عبادالله عبداللهی رییس قرارگاه خاتم الانبیاء، استاندار گلستان، معاونت بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن، مدیر کل راه آهن شمال و تنی چند از مسوولان کشوری و استانی در محل ایستگاه راه آهن اینچه برون انجام شده بود.

۱۶۰۳۴۶_۳۱۴

علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با بیان اینکه مسکن مهر، گفتمان حرکت امام (ره) و قانون اساسی است گفت: در دولت های نهم و دهم در حوزه مسکن و شهرسازی با انجام پروژه های بیشمار مسکن مهر و در حوزه راه نیز با ساخت هزاران کیلومتر راه جاده ای و راه آهن اتفاقات تاثیرگذار در این بخش ها بوده است.

وی افزود: این راه ها شامل؛ دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۲ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه آهن و ۱۰هزار کیلومتر راه روستایی و آسفالت است.

۱۴۱۷۵۲۲۰۵۰edalatgolestan.ir 17

سردار عبادالله عبداللهی، رییس قرارگاه خاتم الانبیاء، هم در این مراسم طی سخنانی خاطر نشان کرد: طول این پروژه در مجموع در سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان حدود ۹۰۰ کیلومتر است که ۷۰۰ کیلومتر آن در خاک ترکمنستان ناحیه برکت در استان بالکان به سوی مرز قزاقستان در شمال غربی این کشور قرار دارد و ۱۲۰ کیلومتر در خاک قزاقستان در منطقه اوزن و ۸۰ کیلومتر هم در خاک ایران ناحیه اترک در شمال گرگان واقع شد.

وی افزود: قرارداد اجرایی این خط آهن در اسفند ۹۰ به صورت APC به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شد و از فروردین سال گذشته نیزعملیات اجرایی آن آغاز شد و درطول مسیر راه آهن گرگان به اینچه برون یک دستگاه پل بزرگ، ۴ تقاطع غیرهمسطح و ۴ ایستگاه اصلی و فرعی قرار دارد.

۱۴۱۷۵۲۲۰۸۱edalatgolestan.ir 17۱۴۱۷۵۲۲۱۲۰edalatgolestan.ir 17۱۴۱۷۵۲۲۱۷۰edalatgolestan.ir 17

۱۴۱۷۵۲۲۲۹۲edalatgolestan.ir 17۱۴۱۷۵۲۲۳۶۷edalatgolestan.ir 17۱۴۱۷۵۲۲۴۲۹edalatgolestan.ir 17۱۴۱۷۵۲۲۲۲۲edalatgolestan.ir 17۱۴۱۷۵۲۲۲۵۵edalatgolestan.ir 17

فولادی معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن نیز در حاشیه این مراسم طی سخنانی با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: با بهره برداری از این خط آهن، اتصال ریلی کشورهای آسیای میانه و حاشیه دریای خزر به آبهای خلیج فارس از طریق جمهوری اسلامی ایران و در نهایت به کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرقی فراهم شده است.

وی افزود: این خط آهن یکی از مهم‌ترین خطوط ترانزیتی و پروژه های مهر ماندگار کشور بوده که ساخت آن با توافق روسای جمهوری سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران صورت گرفته و برای احداث این خط آهن یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

افتتاح دوباره پروژه دولت دهم توسط رییس دولت یازدهم! 

اما در کمال ناباوری روز گذشته اعلام شد این پروژه بزرگ فراملی دوباره توسط دکتر روحانی و سران دو کشور ترکمنستان و قزاقزستان افتتاح خواهد شد!

این در حالیست که پروژه خط آهن اینچه برون در سال ۹۲ با حضور رییس جمهور و وزیر مسکن و شهرسازی وقت و رییس قرارگاه خانم الانبیا افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته بود و به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت دهم ثبت شده است؛ اما امروز برای بار دوم با عبور قطار حامل حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌ جمهوری ایران از خط آهن اینچه‌برون و حرکت به سمت ایستگاه راه‌آهن «آک‌یایلا» در ترکمنستان افتتاح شد!

رییس جمهوری در ایستگاه آک‌یایلا مورد استقبال رسمی قربانقلی بردی‌محمداف رییس‌ جمهوری ترکمنستان قرار گرفت. پس از این استقبال روسای جمهوری ایران، ترکمنستان و قزاقستان راهی محل اصلی برگزاری مراسم افتتاحیه این خط آهن ترانزیتی می‌شوند.

البته هنوز مشخص نیست که آیا رییس جمهور محترم از افتتاح قبلی این پروژه ی دولت دهم مطلع بوده اند یا خیر اما افتتاح دوباره یک پروژه که به صورت کامل در دولت قبل مورد بهره برداری قرار گرفته است چه معنایی می تواند داشته باشد؟

منبع: میدان ۷۲
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۳
۱۹
۳
اینها که از خودشون دستاوردی ندارند مجبورند طرحهای دولت قبل رو با نام خودشون افتتاح و ثبت کنند !
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۳
۱۹
۳
دولت راستگویانه دیگه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۳
۱۸
۲
آن مرد رفت
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۳
۳
۱۸
عكسهاي محمود خان بازديد از خط قطاره يا افتتاح؟؟؟؟؟ 598 خودتو گول بزن
پاسخ
کمی آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۳
۱۰
۲
آقای روحانی حتی اینجا هم داره نگاه میکنه و میخنده و دیگر رئیس جمهورها کار می کنند
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۳
۹
۲
تا پایان عمر این دولت هر پروژه‌ای افتتاح شود از اقدام ات عمر آنی دولت نهم و دهم است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۳
۱۰
۲
آن مرد که خط آهن را افتتاح کرد رفت... آن مرد که یارانه نان را میداد رفت... آن مرد که برای جوانان مسکن ساخت رفت... آن مرد که تاسیسات هسته ای ایران را توسعه داد رفت... آن مرد که خار چشم رژیم صهیونیستی بود رفت...
این مرد که خط آهن را دوباره افتتاح کرد آمد... این مرد که نان را گران کرد و یارانه را حذف کرد آمد ... آن مرد که ایران را به عقب برد آمد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۳
۵
۶
خیلی باحالین، احمدی نژاد داره کجای نقشه رو نشون می ده؟ ترکمنستان کجاست؟ جیگر هم خودتونین. اگه مردی نظر من رو بذار تو سایتت
پاسخ
سید
GERMANY
۰۶:۲۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۳
آنقدر بی ارزشی که نه تنها چشمانت خوب نمیبیند و با نقشه ونقشه خوانی و تشخیص نقشه آشنا نیستی بلکه وحتی نامی هم برای خودت انتخاب نکردی که صدایت کنند .دراین زمان و دنیائی که هرعنصرو شیئی برای خودش اسمی دارد تو هنوز ناشناس مانده ائی /
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۳
۳
۰
کار از محکم کاری عیب نمیکند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!اینجا ایران است...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها