کد خبر: ۲۷۵۹۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
“روز جنجالی علی اکبر جوانفکر"، "جنجال در خیابان خرمشهر" ، "جنجال كنفرانس انحرافي"،"اجرای حکم بازداشت جوانفکر متوقف شد" و... عنوانهای مطبوعات امروز کشور در ارتباط با جنجال دیروز در روزنامه ایران است.جنجالی که به دلیل عدم رعایت قانون از سوی مشاور رئیس جمهور و مدیر عامل خبرگزاری ایرنا رخ داد و باعث شد در همان ساعات اولیه، علی اکبر جوانفکر، حامی جریان انحرافی که به دلیل انتشار وِزه نامه خاتون به یک سال حبس محکوم شده بود، به خبر اول رسانه های آنلاین کشور تبدیل شود. "روز جنجالی علی‌اکبر جوانفکر" تیتر اول روزنامه اصلاح طلب ابتکار است.این روزنامه نوشت: علي‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور و مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي، روزهاي پرحاشيه‌اي را مي‌گذراند. اين فعال مطبوعاتي نزديک به احمدي‌نژاد اگرچه در چند سال گذشته در برهه‌هايي خبرساز شده بود، اما حوادث چند روز اخير، او را در صدر خبرهاي داخلي نگه داشته است. مصاحبه وي با روزنامه اعتماد و سخنان تندوتيزش درباره برخي از مسائل کشور و بعضي از شخصيت‌هاي ...
شفاف: "روز جنجالی علی اکبر جوانفکر"، "جنجال در خیابان خرمشهر" ،"جنجال كنفرانس انحرافي"،"اجرای حکم بازداشت جوانفکر متوقف شد" و... عنوانهای مطبوعات امروز کشور در ارتباط با جنجال دیروز در روزنامه ایران است.جنجالی که به دلیل عدم رعایت قانون از سوی مشاور رئیس جمهور و مدیر عامل خبرگزاری ایرنا رخ داد و باعث شد در همان ساعات اولیه، علی اکبر جوانفکر، حامی جریان انحرافی که به دلیل انتشار وِزه نامه خاتون به یک سال حبس محکوم شده بود، به خبر اول رسانه های آنلاین کشور تبدیل شود.

"روز جنجالی علی‌اکبر جوانفکر" تیتر اول روزنامه اصلاح طلب ابتکار است.این روزنامه نوشت: علي‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور و مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي، روزهاي پرحاشيه‌اي را مي‌گذراند. اين فعال مطبوعاتي نزديک به احمدي‌نژاد اگرچه در چند سال گذشته در برهه‌هايي خبرساز شده بود، اما حوادث چند روز اخير، او را در صدر خبرهاي داخلي نگه داشته است. مصاحبه وي با روزنامه اعتماد و سخنان تندوتيزش درباره برخي از مسائل کشور و بعضي از شخصيت‌هاي سياسي، بازتاب‌هاي گسترده‌اي به دنبال داشته و مهم‌تر از همه، توقيف روزنامه منتشرکننده را نيز به دنبال داشته است.
این روزنامه اصلاح طلب، سپس به شرح ماجرای دیروز پرداخت و درادامه به صحبتهای جوانفکر در حین کنفرانس اشاره کرد و همچنین با اشاره به دخالت رئیس جمهور در این ماجرا از قول جوانفکر نوشت نوشت:" جوانفکر نيز ساعتي بعد، در گفت‌وگويي گفت كه باوجود حضور نيروهاي دادستاني بازداشت نشده است. وي كه تلفني از دفتر روزنامه ايران با ايسنا گفت‌وگو مي‌كرد، دراين‌باره اظهار كرد: متأسفانه دوستاني از دادستاني به دفتر روزنامه ايران مراجعه كردند و باوجود اينكه آن‌ها را دعوت به آرامش و صبر كردم تا اقدامات لازم در سطح بالا صورت بگيرد؛ ولي آن‌ها حاضر به همكاري نشدند.

 وي با بيان اينكه «من آماده بودم كه به دادستاني بروم» مدعي شد: با اقدامات اين افراد، همكارانم در روزنامه ايران به‌شدت برآشفتند و نيروهاي دادستاني در ساختمان گاز اشك‌آور انداختند و سعي در وارد شدن كردند.

وي با بيان اينكه «آقاي رئيس‌جمهور نيز تلاش مي‌كردند كه اين مسئله به‌خوبي حل شود»، گفت: ولي آن‌ها مي‌گفتند ما كاري به رئيس قوه‌قضاييه و همچنين رئيس‌جمهور نداريم، ما دستور داريم.

 سیاست روز "جنجال در خیابان خرمشهر" را در عنوان اصلی خود آورد و یک گزارش مفصل با چند میان تیتر اصلی را دراین باره منتشر کرده است. جوانفكر كيست؟،او پيش از جنجال چه گفت؟،جوانفكر دستگير شد، نشد؟، تلاش رئيس‌جمهور براي حل مساله و تكذيب بازداشت جوانفكر از سوي دستگاه قضايي میان تیترهای این مطلب سیاسیت روز که توضح کاملی درباره وقایع روز گذشته آورده است.

این روزنامه با اشاره ای کوتاه به نحوه آشنایی محمود احمدی نژاد و جوانفکر، نوشت:" ايل دهه هشتاد بود كه عده‌اي از فعالان سياسي كمتر شناخته شده در ايران، به دور از نگاه اصلاح‌طلبان حاكم بر قدرت خانه‌اي قديمي در يكي از محلات شرقي تهران را محل نشست‌هاي گاه و بي‌گاه خود قرار داده و درباره اقدامي مهم رايزني ‌كردند.

نتيجه اين رايزني‌‌هاي عمدتا شبانه كه برخي اوقات نيز در هيئت ‌هاي مذهبي و يا گوشه‌اي از صحن مساجد اتخاذ مي‌شد، بعدها نزديك به هشت سال فضاي سياسي كشور را به طور كلي تغيير داد و افرادي را وارد عرصه مديريت سياسي كشور كرد.

در همان دوران، جرياني از دل نشست‌هاي فوق بيرون آمد كه در نخستين گام موفق به فتح كرسي‌هاي دومين دوره شوراي اسلامي شهر و روستا شد.

در تهران اين موفقيت با كسب حدود ۱۲۰ هزار راي نصيب مهدي چمراني شد كه دوستي چندين ساله با محمود احمدي‌نژاد داشت.

آقاي احمدي‌نژاد وقتي خود را نزديك ساختماني در بهشت ديد، اقدام به جمع‌آوري تيم از نزديكانش براي رفتن به بهشت كرد. در همان روزها يكي از بچه محل‌هاي قديمي احمدي‌نژاد با فردي وارد دفتر كار خصوصي وي شد و همراهش را علي اكبر جوانفكر معرفي كرد.

آقاي احمدي‌نژاد به چند واسطه جوانفكر را مي‌شناخت، اما خواست كه همراه بچه محل قديمي‌اش خود را به طور كامل معرفي كند. معلوم نيست جوانفكر در اين نشست چه گفت كه در دل احمدي‌نژاد نشست و شد مشاور رسانه‌اي وي، هم در دوران شهرداري تهران و هم در زمان تكيه زدن بر مسند رياست جمهوري."

روزنامه اصلاح طلب مردم سالاری  نیز در گزارش اصلی خود نوشت: «علی‌اکبر جوانفکر این روزها خبر‌سازترین چهره دولتی است و کم کم دارد جای خالی اسفندیار رحیم مشایی را پر می‌کند. چند روز پیش مصاحبه او با روزنامه اعتماد، یکی از دلایل توقیف موقت آن روزنامه بود و همزمان قوه قضائیه حکم محکومیت وی را مبنی بر یک سال حبس به دلیل انتشار ویژه‌نامه موهن « خاتون» در روزنامه ایران منتشر کرد. جوانفکر که همزمان مدیریت خبرگزاری دولتی ایرنا و روزنامه دولتی ایران را برعهده دارد اما هم خود را بی گناه می‌داند و هم همچنان اصرار دارد که ویژه نامه خاتون مشکلی نداشته است.”

به نوشته این روزنامه، جوانفکر پس از صدور حکم، بازهم ساکت ننشست و روزگذشته نشست خبری در روزنامه ایران برگزار کرد، نشستی خبری که حاشیه‌هایش بسیار بیشتر از متن آن نشست مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و اخبار ضد و نقیضی درباره بازداشت او پس از این نشست منتشر شد. داستان خبرهای ضد و نقیض با خبری در خبرگزاری فارس آغاز شد.

مجید رفیعی در گزارشی در روزنامه اصولگرای تهران امروز با عنوان"جنجال جریان انحرافی"  نوشت:"پلاک ۱۶ خیابان خرمشهر تهران دیروز شاهد برگزاری یک کنفرانس جنجالی بود. برگزار کننده این کنفرانس خبری علی‌اکبر جوانفکر مدیرعامل خبرگزاری ایرنا و سرپرست روزنامه دولتی ایران بود.‌ کسی که خود را خالصانه! وقف جریانی که از آن به انحرافی یاد می‌شود کرده بود و به خاطر انتشار وی‍‍ژه‌نامه موهن خاتون و اهانت به مقدسات، توسط قوه قضائیه به زندان و جریمه محکوم شده است."

رفیعی در تهران امروز ادامه داد: نکته جالب این بود که برای نخستین بار در تاریخ رسانه‌ای و سیاسی کشور است که یک متهم با استفاده از اموال دولتی و بیت‌المال برای خودش، کنفرانس مطبوعاتی ترتیب می‌دهد.

تهران امروز همچنین با اشاره به اهداف جریان انحرافی  نوشت : نیم نگاهی به رویکرد تبلیغاتی- رسانه‌ای جریان انحرافی که این روزها بر محور مظلوم‌نمایی و جلب توجه مردم به هرقیمت و از طریق راه‌اندازی پروژه‌های رسانه‌ای- تبلیغاتی انحرافی که خروجی‌هایی نظیر خاتون و... داشته می‌چرخد، نشان می‌دهد بی‌جهت نیست که جوانفکر برای این پروژه انتخاب شده است.
اما روزنامه کیهان در این میان تنها به انتشار خبری کوتاه بسنده کرد.این روزنامه در خبری با عنوان "جوانفكر بازداشت خود را تكذيب كرد" نوشت:" اجراي حكم بازداشت علي اكبر جوانفكر با رايزني مقامات ارشد دولتي متوقف شد.

صبح روز گذشته تيمي از قوه قضائيه براي اجراي حكم مربوط به مديرعامل خبرگزاري ايرنا راهي روزنامه ايران شدند كه اين ماجرا حاشيه هايي به دنبال داشت.

علي اكبر جوانفكر كه در پرونده ويژه نامه جنجالي خاتون از سوي دادگاه به يك سال حبس و سه سال محروميت از فعاليت مطبوعاتي محكوم شده است، روز گذشته و در پي رايزني مقامات دولتي بازداشت نشد.

اين در حالي است كه برخي منابع از درگيري در ساختمان روزنامه ايران ميان اطرافيان جوانفكر و ضابطان قضايي خبر دادند." در ادامه این روزنامه به انتشار بخشی از سخنان جوانفکر پرداخت و اظهار نظر خاصی در این رابطه نکرده است.

روزنامه اصلاح طلب شرق نیز در مطلبی با عنوان :" اجرای حکم بازداشت جوانفکر متوقف شد" به شرح ماوقع روزنامه ایران پرداخت و همینطور که مشخص است با انتخاب این تیتر سعی در برحسته سازی نقش رئیس جمهور در آزاد کردن جوانفکر داشته است.

این روزنامه نوشت:" كنفرانس مطبوعاتي مشاور رسانه‌اي رييس‌جمهور روز گذشته در دفتر روزنامه «ايران» چالش‌برانگيز شد. اگرچه طي اين كنفرانس اتفاق ويژه‌اي روي نداد اما با پايان يافتن آن و پس از حضور برخي نيروها براي بازداشت وي و مقاومت همكارانش اين مقاومت به درگيري انجاميد." و در ادامه نیز به سخنان جوانفکر در حین کنفرانس  بعد از پایان درگیری ها پرداخت.

آنطور که از بررسی روزنامه های صبح امروز پیداست، بیشتر روزنامه ها به شرح ماوقع در روزنامه ایران بسنده کرده اند  و به نظر می رسد تحلیل ها در این رابطه در روزهای آینده ادامه داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها