أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۶۰۴۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۱۴ آذر ۱۳۹۳
یادداشت میهمان؛
بركت رضايي
اين نوشتار نه سياسي بلكه ديدگاه شخصي يك روحاني كاروان و خادم زائران حسيني است:
 
سال گذشته چند روز مانده به اربعين - يعني وقتي همه زائراني كه قصد پياده روي اربعين حسيني داشتند به عراق عزيمت كرده بودند- دولت يك كار نيك انجام داد و آن حذف عوارض خروج از كشور براي زائران تا روز اربعين!
 
آن را به فال نيك گرفتيم و گفتيم شايد امسال زود‌تر اين كار به انجام رسد و فايده‌اي بر آن مترتب باشد.
 
اربعين نزديك است و حدود ۷۰۰ هزار دلباخته ايراني عزم حرم ابوالعجائب و فرزند غرق به خونش دارند. تاكنون براي نخستين بار اقدامات خوب و مخلصانه‌اي در ستاد اربعين ساماندهي شده است.
۲۶ نهاد دست به دست هم دادند تا مقدمات رفت و آمد، گذر از مرز‌ها، عرضه محصولات فرهنگي و ده‌ها مورد ديگر اجرايي شود.
 
به نظر مي‌آيد، اربعين امسال در تاريخ دولت همسايه‌مان عراق ماندگار مي‌شود؛ چه آنكه با گامي بلند و البته با صدايي آرام دريافت ويزا در مرز‌ها را يك دلاري و يعني رايگان كرد.
 
حال، چشم‌ها به دولت ايران و گوش‌ها به رسانه‌ها تيز است كه آيا دولت هرچه سريع‌تر عوارض خروج از كشور براي هشت روز باقي مانده به اربعين را حذف مي‌كند يا نه؟!
 
هرچند انتظار است دولت و مجلس براي هميشه و در طول سال هزينه خروج زائران عتبات را حذف و زمينه حضور مسافران كربلا كه معمولا از اقشار كم درآمد نسبت به ديگر سفرهاي خارج از كشور و از توده مردم‌اند، فراهم سازد، ‌‌‌‌ همان طور كه انتظار است ويزاي زائران عراقي هم متقابلا براي مثلا ايام شهادت علي بن موسي الرضا (ع) برداشته شود.
 
همه مي‌دانيم كه كسي نه با ۴۰ يا ۸۰ دلار هزينه ويزا از تصميمش به زيارت اربعين و حضور در كنگره عظيم پياده روي محبان حسيني منصرف مي‌شود و نه با ۳۷ هزار تومان عوارض خروج از كشور.
فقط و فقط اين توفيقي است كه دولت‌ها مي‌توانند خود را بدان متبرك سازند و نام خود را شمار خادمان زائران سيد الشهداء ثبت كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها