أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۶۰۸۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۲۳ آذر ۱۳۹۳
گزارشی از اجتماع بزرگ اربعین حسینی در کربلا:
کربلای معلی هر ساله در اربعین حسینی شاهد برپایی تجمعات میلیونی و عزاداری زائران در خود می باشد؛ آمار رسمی مقامات عراقی عدد 20 میلیون نشان داد اما می توان گفت که بیش از 20 میلیون عزادار در اربعین شرکت کردند؛ با وجود اینکه عراق درگیر جنگ با داعش بوده است اما نه تنها تعداد زائرین کربلا کمتر نشده بلکه چند میلیون نیز بر تعداد زوار افزوده شد.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، کربلای معلی هر ساله در اربعین حسینی شاهد برپایی تجمعات میلیونی و عزاداری زائران در خود می باشد که شکوه این مراسم هر سال بیشتر از سال قبل می شود. بر اساس آمارهای مقامات عراقی در سال گذشته 18 میلیون نفر به مناسبت اربعین به کربلا سفر کرده بودند که امسال آمار رسمی مقامات عراقی عدد 20 میلیون نشان داد اما میتوان گفت که بیش از 20 میلیون عزادار در اربعین شرکت کردند.



چندین میلیون نفر از 20 میلیون زائر در اربعین را عراقی های مقیم شهرهای مختلف عراق که اکثرا از شهرهای مذهبی مانند نجف و کاظمین هستند تشکیل داده اند. حدود دو میلیون نفر ایرانی نیز در کربلا حضور پیدا کرده و دیگر زوار نیز از کشورهای اسلامی نظیر لبنان، بحرین، عربستان، عمان، جمهوری آذربایجان، ترکیه و برخی کشورهای غربی و آسیایی بودند که به این مناسبت خود را به کربلا  رساندند.



یکی از رسوم زیارت امام حسین در اربعین که امسال نیز باشکوه تر از سال های قبل برگزار شد، مراسم پیاده روی از نجف تا کربلا است که حدود 81 کیلومتر می باشد. از سه روز مانده به اربعین حسینی عزاداران با پای پیاده خود را به کربلا رسانند تا یکی از شعائر الهی را با شکوه برگزار کنند. در طول مسیر و در جاده های که مخصوص پیاده ها می باشد عمودهایی (ستون) با فاصله پنجاه متر از یکدیگر نصب شده و از شماره یک تا هزار و چهارصد و شصت شماره گزاری شده اند. سرویس های بهداشتی و چادرهای برای استراحت نیز در کنار جاده محیا شده بود.



در این بین تهیه غذا برای زائرین توسط عراقی ها انجام شد و در سرتاسر مسیر عراقی ها با پخت غذای نذری اطعام زوار را  برعهده گرفتند. برخی از عراقیان مکان های برای تعمیر کیف و کفش پاره و ماساژ پای زائران تهیه کرده و علاوه بر محل های پذیرایی، چادرهایی نیز برای کمک های پزشکی اولیه و مورد نیاز در مسیرهای منتهی به کربلا بر پا شد تا تمام نیاز میلیون ها عزادار تامین شود.

امسال مقامات عراقی تدابیر امنیتی شدیدی را در مناطق جنوب بغداد و کربلا اتخاذ کردند و ده ها هزار نیروی امنیتی عراقی در تمامی مناطق حساس مستقر شدند. حتی وزیر دفاع عراق نیز به کربلا رفت تا از اوضاع امنیتی در این استان اطلاع حاصل کند. امال الدین الحر فرماندار استان کربلا گفت که تدابیر امنیتی در اربعین امسال موفقیت آمیز بوده و به کشف 15 بمب کار گذاشته شده در کنار جاده ها انجامیده است " طرح امنیتی امسال با موفقیتی چشمگیری به اجرا درآمد و 8 نفر از تروریست های القاعده و 15 بمب کار گزاشته شده کشف شده است و حمله های انتحاری و حمله های انفجاری دیگر علیه زائران کربلا را نیز خنثی کردیم".



شیعیان جهان و مقامات عراقی تمام تلاش خود را  انجام داده اند تا امسال مراسم عزاداری بی نظیر را بدون هرگونه تلفات و عملیات های انتحاری در تاریخ ثبت کنند. با وجود اینکه عراق درگیر جنگ با داعش بوده است اما نه تنها تعداد زائرین کربلا کمتر نشده بلکه چند میلیون نیز بر تعداد زوار افزوده شد. امسال 20 میلیون عزادار در کربلا جمع شدند تا تمام اقدامات تروریست های داعشی را خنثی کنند و به دنیا شکوه عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام را نشان دهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها