أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۶۶۳۳
زمان انتشار: ۱۶:۰۰     ۱۶ آذر ۱۳۹۳
با وجود انتشار اطلاعیه‌های مسئولان از طریق رسانه‌ها مبنی بر بسته شدن مرز و وجود مشکلات از سوی طرف عراقی اما هیچ سدی نتوانست اراده و ایمان عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) را متوقف و آنان را از حرکت به سوی کربلا بازدارد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، این روزها دیگر شمیم «منیت» به مشامت نمی‌رسد و تا دوردست‌ها فقط صدای یکرنگی افراد پیر و جوان، مرد و زن، فارس و عرب و اقوام مختلف است که با در دست گرفتن یک پرچم متبرک از رنگ سرخ شهادت کربلا را نمایان و مسیری را دنبال می‌کنند که به منزلگه عشاق، کربلا می‌رسد.

با وجود انتشار اطلاعیه‌های گوناگون مسئولان از طریق رسانه‌های صوتی و تصویری مبنی بر بسته شدن مرز و ازدحام زوار و وجود مشکلات بی‌شمار از سوی طرف عراقی اما هیچ سدی نتوانست اراده و ایمان عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) را برای لحظه‌ای هر چند کوتاه متوقف کند و آنان را از حرکت به سوی کربلای معلی باز دارد.

در همین راستا مسئولان نیز با تکاپو و تلاش شبانه‌روزی برای رفع مشکلات ریز و درشت زوار دست از کار نکشیدند و تا جایی که ممکن بود راه را برای پیاده‌های منزلگه عشق و امید هموار ساختند.

خبرنگار حوزه خوزستان نیز که این روزها در شلمچه مستقر شده، شاهد حال و هوای این روزهای کربلایی شلمچه است...

*بازدید مسئولان از مرز شلمچه برای رفع مشکلات زوار

روز گذشته بود که به منظور بررسی اوضاع مرز شلمچه ناصر خدرنژاد معاون حج و زیارت سازمان حج و زیارت کشور و مصطفی ذباح جانشین سپاه ستاد اربعین این سازمان به همراه محمد معین‌پور جانشین سپاه ولیعصر(عج) خوزستان و فرمانده قرارگاه اربعین حضرت ابوالفضل(ع) شلمچه و ناصر حویزاوی مدیر حج و زیارت استان خوزستان و دبیر این قرارگاه از مرز شلمچه بازدید کردند.

در این بازدید مسئولان با مردم مستقر در مرز گفت‌وگو نشسته و از نزدیک از مشکلات آنها مطلع شدند و به تشریح برخی علت‌های این مشکلات از جمله مدت زمان انتظار در مرز پرداختند.

مسئولان حاضر از نوع و کیفیت خدمات ارائه شده از سوی هیئت‌ها به مردم ابراز رضایت کردند و مدعی شدند با وجود عدم تناسب میان تمهیدات و زیرساخت‌های وجود در مرز با حجم جمعیت مراجعه کننده اما نحوه سرویس‌دهی به زائران در این مرز از رضایتمندی عمومی مردم برخوردار است.

*طرف عراقی هماهنگی و کاری که باید انجام می‌داده را انجام نداد

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در این بازدید اظهار کرد: تمهیدات اندیشیده شده در مرزها با وجود افزایش محسوس تعداد زائران توانسته جوابگو باشد و امسال کمترین مشکل را داشته و می‌توان گفت بی‌مشکل‌ترین مرز را در ایران داشته‌ایم.

ناصر خدرنژاد، مسبب عمده مشکلات پیش آمده را مربوط به کشور عراق دانست و عنوان کرد: مشکلات موجود در ساختارهای موجود در عراق بوده که همچنان وجود دارند و طرف عراقی آن هماهنگی و کاری که باید انجام می‌داده را انجام نداده و امیدواریم برای سال بعد تمهیدات بیشتری را بیندیشد.

*عبور 400 هزار زائر از 2 مرز شلمچه و چزابه

مدیرکل حج و زیارت خوزستان نیز از رفع مشکلات مرز شلمچه خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 400 هزار زائر از دو مرز شلمچه و چذابه عبور کرده‌اند.

ناصر حویزاوی، مدت زمان ایستایی برای خروج از مرز را امری طبیعی خواند و گفت: تاخیر در امر خروج و تردد از مرزها امری طبیعی است و حتی سفرهایی که با پرواز صورت می‌گیرد نیز با تأخیرهایی مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: مردم باید بپذیرند که حضور 20 میلیون نفر در عراق ایستایی هم دارد و این معطلی‌های چند ساعته امری طبیعی است و اگر 400 نفر قصد تردد داشته باشند نه تنها در ایران در تمام نقاط جهان نیز با تأخیر و معطلی همراه خواهد بود.

این مدیرکل در پایان با اشاره به مشکلات ایجاد شده در مرز شلمچه از رفع مشکل پیش آمده خبر داد و گفت: در حال حاضر مرز بازگشایی شده و حرکت زوار موجود، روان است و مشکل خاصی وجود ندارد.

*امکانات شهر کربلا تنها برای 600 هزار نفر است

جانشین سپاه در ستاد اربعین سازمان حج و زیارت تصریح کرد: مسیر، مسیری طولانی است و امکانات شهر کربلا تنها برای 600 هزار نفر است و زائران قطعا با سختی و کمی امکانات مواجه می‌شوند.

مصطفی ذباح بیان کرد: از آنجا که مردم فهیم و علاقمند به مسیر اباعبدالله(ع) توجیه هستند امکانات اولیه لازم را به همراه خواهند داشت.

وی در پایان از انتقال امکاناتی همچون 150 تن دارو به کشور عراق به هدف کمک به خدمات‌دهی در آن کشور خبر داد و گفت: 150 تن دارو به کشور عراق منتقل کرده و امکانات بسیار دیگری نیز ارسال کردیم تا خدمات اولیه به زائران ما و دیگر زائران فراهم باشد.

*اعلام شماره تلفن رزرو بلیط برای تردد دریایی زائران از خرمشهر

اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعلام چندین شماره تلفن جدید برای رزرو بلیط، زوار را به تردد از مرز دریایی به سوی بصره فراخواند.

این شماره‌ها عبارت از 53511903، 53520730 و 09166340332 هستند و برای رزرو بلیط می‌توان با این شماره‌ها تماس گرفت.

بر اساس اعلام شرکت کشتیرانی والفجر، کشتی مسافری برلیان با ظرفیت 260 نفر از امروز، صبح‌ها ساعت 10 و بعد از ظهرها ساعت 15 بندر خرمشهر را به قصد بصره ترک می‌کند.

خروج بدون ویزا از مرز دریایی بندر خرمشهر به مقصد بصره امکان‌پذیر شده و کشتی‌های مسافری مستقر در بندر همه روزه صبح و عصر کار انتقال زوار را انجام خواهند داد.

*خدمت‌رسانی 24 ساعته به زوار

از سویی دیگر معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: با توجه به حجم بالای زوار اربعین حسینی، 10 تیم بهداشتی و درمانی از سوی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان و دیگر دانشگاه‌های کشور در مرز شلمچه مستقر شدند.

شهرام ترحمی با بیان اینکه در دو هفته گذشته چیزی حدود 180 هزار نفر از مرز شلمچه عبور کرده و عازم کربلای معلی شده‌اند، عنوان کرد: هر کدام از این تیم‌ها شامل یک پزشک، کارشناسان بیماری‌های واگیر و کارشناسان بهداشت محیط بوده که به صورت 24 ساعته به زوار خدمات‌‎رسانی می‌کنند.

البته کم‌کم باید مسئولان بکوشند تا زمینه‌های استقبال و اکنون بازگشت این زوار را فراهم کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها